AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Hei. Jeg har gått på Cipralex i 5 år. Skal nå prøve meg på Brintellex. En av hovedgrunnene er at jeg gikk opp 40 kg på 3 år. Startet da på «slankesprøyte», og gikk ned 20 kg. Det siste året har det gått trådt. Kiloene «sitter fast». Lurer derfor på om noen har erfaring knyttet til vektnedgang (evt oppgang) ved avslutning av cipralex? Har du erfaring rundt dette knyttet til overgang mellom Cipralex og Brintellex, eller generelt noen erfaringer du vil dele om overgangen, så blir jeg glad for det! Andre plager/bivirkninger jeg håper å bli kvitt er, trøtt/utmattet, kognitive plager (hukommelse, konsentrasjon, finner ikke ord, «treg» i tankene), manglende libido, manglende positive følelser(vanskelig å kjenne glede, motivasjon og entusiasme). Lite effekt på depressive tanker i forbindelse med min tilbakevendende depresjon. Så har du erfaringer knyttet til noe av dette, og overgang mellom Cipralex og Brintellex, så tar jeg det gjerne i mot! Takk:) Anonymkode: 03f06...7e8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #2 Skrevet 4. juni 2024 Har gått på cipralex - ble en amøbe. Men det er flere år siden Går på brintex nå, og er veldig fornøyd. Tok litt tid før jeg "landet", ca 6 mnd. Er mye mer stabil i humøret, selv om jeg fortsatt opplever svingninger. Ikke like "flat" som på annen anti dep, mer "flat og fornøyd" enn "flat og deppa". Matlysten har gått litt opp og ned, hadde en periode ulvehunger, men det har gitt seg nå. Opplever dette når jeg er veldig, veldig sliten, og det blir bedre når jeg får roet litt ned. Er veldig fornøyd med brintex så langt Anonymkode: 04366...6e1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #3 Skrevet 4. juni 2024 Takk for svar! Kjenner jeg er ved godt mot, og sånne tilbakemeldinger hjelper og. Krysser fingre for at jeg er like heldig som deg! TS Anonymkode: 03f06...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå