Gå til innhold

Dahlia/Georgine - hjelp😅

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er helt nybegynner om alt som har med jord, røtter og grønt å gjøre. 
Jeg kjøpte en Dahlia knoll med en hyggelig overraskelse, et utvokst skudd på ca 3-4 cm, plantet den og det gikk ikke mange dagene før den vokste seg godt i høyden! 

Problemet mitt er: den er ganske så tynn i både bladene og bladstilkene. Har strekt seg godt ut, men den begynner bare å henge nedover med små, lysegrønne blader. Enkelte blader er også fått bittesmå parti med mørkebrune kanter, snakk om kanskje 2% av hele bladet på ca 2x3-4 cm. 

I og med planten kan knippes, kan jeg i utgangspunktet knippe ganske langt ned for å «starte på ny»? Eller er det en annen måte å redde den på? 

Den har med stor sannsynlighet ikke fått nok sol, utifra hva jeg klarer å google meg fram til😅 

Anonymkode: 80334...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Regner med den er utendørs nå og der for framover vil få nok lys? Jeg ville ventet og sett det an siden det bare er den ene lille stengelen enda. Tror den vil komme seg ut over sommeren. Gi den masse sol og vann og gjødsel etter behov :) 

Anonymkode: b0d94...a2e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som den er solbrent, med de brune kantene. Har det vært for stor overgang fra inne til utendørs? Meld deg inn i «Dahlia i Norge» på Facebook, der er det masse tips, står også om kniping

Anonymkode: 55b06...cc5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...