Gjest Smellycat Skrevet 12. februar 2006 #1 Skrevet 12. februar 2006 Jeg er under utdanning, og søker sommerjobb i bedrifter landet over. Hvis jeg blir kalt inn til intervju, hvordan blir dette gjort? Hvis jeg for eksempel skal på intervju i Oslo (bor i Bergen), betaler jeg reise dit selv? Eller kan man ta sånt over telefon?
vilde Skrevet 12. februar 2006 #2 Skrevet 12. februar 2006 De betaler som regel for reisen. Men det kan jo være greitt å spørre om det hvis du blir innkalt til intervju. I noen tilfeller går det kanksje greitt med telefon/video intervju også. Lykke til:-)
Plonk Skrevet 12. februar 2006 #3 Skrevet 12. februar 2006 Det kommer jo helt an på arbeidsgiver om de vil betale for reisen eller ikke. Jeg søkte på en jobb i en annen by, og jeg fikk ikke noe slikt tilbud. Jeg måtte faktisk avlyse fordi det ikke passet i forhold til å reise vekk den dagen intervjuene skulle være. De hadde ni andre kandidater på intervjulisten og virket ikke synderlig triste over at jeg ikke kunne komme Men så var jeg ikke ekstremt lysten på den jobben heller da... men det er i alle fall ingen automatikk i at de vil betale deg for å komme.
Champagnepiken Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 I min bransje er det i alle fall rimelig stor grad av automatikk i at arbeidsgiver betaler reisekostnadene til de som skal på intervju. Men så kalles det gjerne inn ganske få til intervju, og man ønsker seg jo den beste kandidaten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå