AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 På bildet her er det kveld, verst på kvelden. Jeg er så lei av denne magen. Nå har jeg gått ned 10 kg og magen er like stor!!! 10 år siden har vært gravid😓😓 Anonymkode: 10f5e...95c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Ser ut som du kan ha det metabolske syndromet kalt «insulinresistens». Da er det typisk at man lagrer magefett på denne måten, altså at fettet er lagret rundt organer, og ikke i «valker». Fant en nyttig og lett forståelig artikkel om temaet: https://paljabekk.com/2014/06/13/overvekt-og-insulinfolsomhet/ Jeg ville i ditt tilfelle forsøkt å kutte ut sukker og karbohydrater😊 Anonymkode: 72ddf...6b1 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 Søk opp 5 min Body på youtube og videoen Best Way To Burn Belly Fat Fast.   Anonymkode: b58cc...c6a
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 Ser ut som du er insulinresistent. Sukker, og karbohydrater, er din verste fiende nå.. og du tåler nok mye mindre av dette enn snittet. Har du målt langtidsblodsukker og c-peptid? Anbefaler metformin. Anonymkode: a0a23...534 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 Hvis det kom etter du var gravid er det stor sjans for at du har delte magemuskler, altså at magemusklene aldri har vokst sammen igjen etter graviditeten. Da buler alt veldig utover. Det skjer med ganske mange. Du kan dra til en fysioterapeut og sjekke. Anonymkode: 02898...32b 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Skrevet 3. juni 2024 Hvorfor poste anonymt når du legger ut bilde av badet ditt? De som har vært hjemme hos deg og ser dette vet jo hvem du er. Anonymkode: 174eb...7c1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #7 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor poste anonymt når du legger ut bilde av badet ditt? De som har vært hjemme hos deg og ser dette vet jo hvem du er. Anonymkode: 174eb...7c1 Det er et hotellbad Anonymkode: 10f5e...95c 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #8 Skrevet 4. juni 2024 I tillegg til å kutte ut sukker og karbohydrater vil du også ha nytte av insulinpauser. Spis 2-3 måltider for dag, og prøv å la det gå ca. 16 timer mellom det siste og det første måltidet for dag. Ingen småspising, mellommåltid eller noe annet enn vann og evt. svart kaffe inn i munnen mellom måltidene. Disse tingene vil gi deg nødvendig insulinpause som du vil ha veldig godt av. Og du, ikke let etter «sunne» alternativer dersom du sliter med søtsug, da fortsetter du bare å mate søtsuget og blir aldri kvitt det. Gjør du disse tingene vil den magen der med stor sannsynlighet være vekke innen et år. Å søke opp «5 min Body på YouTube for mageøvelser kommer ikke til å gjøre en dritt for deg på dette tidspunktet. Gå ettermiddags turer ilag med barna når du orker. Anonymkode: 72ddf...6b1 5 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #9 Skrevet 4. juni 2024 Ok, fasting kan jeg prøve. Skal også bytte ut snop med jordbær og vannmelon. Er det ok? Anonymkode: 10f5e...95c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #10 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ok, fasting kan jeg prøve. Skal også bytte ut snop med jordbær og vannmelon. Er det ok? Anonymkode: 10f5e...95c Jordbær og vannmelon er så klart bedre enn snop, da disse inneholder næringsstoffer, i motsetning til snop. Men for kroppen så er sukker sukker, uansett om det kommer fra raffinert sukker i snop eller i fruktsukker. Så jeg ville begrenset fruktsukker også. Anonymkode: 72ddf...6b1 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #11 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jordbær og vannmelon er så klart bedre enn snop, da disse inneholder næringsstoffer, i motsetning til snop. Men for kroppen så er sukker sukker, uansett om det kommer fra raffinert sukker i snop eller i fruktsukker. Så jeg ville begrenset fruktsukker også. Anonymkode: 72ddf...6b1 Står at for insulinresistens anbefaler det middelhavskost bla bær? Anonymkode: 10f5e...95c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #12 Skrevet 4. juni 2024 Altså vil frukt også gi en økning i insulin, på lik linje som med snop. Kan ikke du heller forsøke å kutte ut godteriet uten å erstatte det med noe? Du klarer et år med begrenset fruktinntak, kommer ikke til å få noen mangel-lidelser av det. Spis f.eks ommelett av fire egg til det første måltidet om dagen, egg inneholder nesten alt man trenger av mineraler og vitaminer. Anonymkode: 72ddf...6b1 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #13 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Søk opp 5 min Body på youtube og videoen Best Way To Burn Belly Fat Fast.   Anonymkode: b58cc...c6a Man kan ikke "spot reduce" fett. Når man mister vekt mister man det overalt. Hvis man vil bli kvitt noe sånt så må man drastisk mye ned i vekt for å få vekk overvekten på hele kroppen. Å unngå sukker som noen andre sa kan hjelpe. Og så klart så vil å trene være bra uansett, selv om man ikke kan bli kvitt bare magen. Men man vil gjennom trening forbrenne mer kalorier og i en viss grad kunne øke metabolismen. Det vil også styrke muskler så man ser mindre "slapp" ut, mye snakk om det nå med folk som sier de er "skinny fat" altså gått ned i vekt men ser ikke ordentlig tynne ut fordi de mangler muskler. Anonymkode: cc3b7...135 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #14 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Man kan ikke "spot reduce" fett. Når man mister vekt mister man det overalt. Hvis man vil bli kvitt noe sånt så må man drastisk mye ned i vekt for å få vekk overvekten på hele kroppen. Å unngå sukker som noen andre sa kan hjelpe. Og så klart så vil å trene være bra uansett, selv om man ikke kan bli kvitt bare magen. Men man vil gjennom trening forbrenne mer kalorier og i en viss grad kunne øke metabolismen. Det vil også styrke muskler så man ser mindre "slapp" ut, mye snakk om det nå med folk som sier de er "skinny fat" altså gått ned i vekt men ser ikke ordentlig tynne ut fordi de mangler muskler. Anonymkode: cc3b7...135 Tror ikke TS trenger å bekymre seg for å bli skinny-fat med det samme, men enig i at det er en ting. I første omgang bør fokus være på kostholdet for å først og fremt bli kvitt dette dette magefettet som ligger rundt indre organ. Man må trene hardt for å forbrenne f.eks 700 kalorier, og dette kan gjøre hvem som helst motløs.  Å kutte ut både sukker og karbohydrater + begynne å trene systematisk kan virke overveldende, og man detter av lasset. Ville tatt ett år med fokus på kosthold nå + litt gåturer f.eks sammen med barna på ettermiddagene, og så heller begynne å se på styrketrening på et senere tidspunkt. Ville ikke stresset med treningen nå TS. Begynn med kostholdet, fokus på å kutte sukker og karbohydrater, 2-3 måltider for dag, samt ingen småspising og mellommåltider mellom måltidene. Anonymkode: 72ddf...6b1 2
fru Alving Skrevet 4. juni 2024 #15 Skrevet 4. juni 2024 Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å godta at kroppen har endret seg og at du har litt mage, noe de aller fleste har når de er ferdig med 20 årene. Du er ikke tykk, og det å jobbe med holdning kan hjelpe deg. Forsøk pilates eller andre bekkenstabiliserende øvelser. Om du klarer å rette opp bekkenet ditt litt, du er litt svai som gjør at magen stikker ut. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #16 Skrevet 4. juni 2024 Du kan nok med fordel gå ned noen kilo til, kombinert med et kosthold som gjør deg mindre oppblåst. Anonymkode: 5c339...c45
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #17 Skrevet 4. juni 2024 fru Alving skrev (23 minutter siden): Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å godta at kroppen har endret seg og at du har litt mage, noe de aller fleste har når de er ferdig med 20 årene. Du er ikke tykk, og det å jobbe med holdning kan hjelpe deg. Forsøk pilates eller andre bekkenstabiliserende øvelser. Om du klarer å rette opp bekkenet ditt litt, du er litt svai som gjør at magen stikker ut. Nei, de aller fleste har ikke denne type mage når de er ferdige med 20-årene. Her snakker vi ikke en mage med litt eksta fettvalker som mange har. Om du ser på magen så er der faktisk ikke en eneste fettvalk omtrent, dette er fordi fettet ligger rundt indre organ. Dette er en farlig type fett.  Å jobbe med holdning, pilates og bekkenstabiliserende øvelser vil ikke løse dette problemet. At fettet legger seg på denne måten rundt indre ordnar kan tyde på insulinresistens, og det er fullt mulig å reversere. Viss ikke er dette gjerne forstadiet til diabetes. Anonymkode: 72ddf...6b1 6 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #18 Skrevet 4. juni 2024 fru Alving skrev (3 timer siden): Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å godta at kroppen har endret seg og at du har litt mage, noe de aller fleste har når de er ferdig med 20 årene. Du er ikke tykk, og det å jobbe med holdning kan hjelpe deg. Forsøk pilates eller andre bekkenstabiliserende øvelser. Om du klarer å rette opp bekkenet ditt litt, du er litt svai som gjør at magen stikker ut. Ja jeg har svai i ryggen, hatt det hele livet. Anonymkode: 10f5e...95c
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #19 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, de aller fleste har ikke denne type mage når de er ferdige med 20-årene. Her snakker vi ikke en mage med litt eksta fettvalker som mange har. Om du ser på magen så er der faktisk ikke en eneste fettvalk omtrent, dette er fordi fettet ligger rundt indre organ. Dette er en farlig type fett.  Å jobbe med holdning, pilates og bekkenstabiliserende øvelser vil ikke løse dette problemet. At fettet legger seg på denne måten rundt indre ordnar kan tyde på insulinresistens, og det er fullt mulig å reversere. Viss ikke er dette gjerne forstadiet til diabetes. Anonymkode: 72ddf...6b1 Hvordan kan jeg finne ut om jeg har insulinresistens? Anonymkode: 10f5e...95c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #20 Skrevet 5. juni 2024 Aller først,så har du en flott mage! Min er på langt nær så liten!! Blodsukker Etc.får du sjekket hos fastlegen. Går du på medisiner? Jeg fikk oppblåst mage av både Kortison og Sarotex, gikk på dette grunnet plager i sener og muskler. Anonymkode: 33ba7...636 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå