Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #1 Skrevet 12. februar 2006 Skal søke sommerjobb som journalist, og fant plutselig ut at søknadsfristen i de store redaksjonene går ut om under en uke. Noen spør etter arbeidsprøver. Hvordan skal jeg få tak i det? Jeg har jo ikke klippet ut det lille jeg har fått publisert i avisene..
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #2 Skrevet 12. februar 2006 Avisene tar jo vare på avisene sine, du spør bare der du har fått noe på trykk? Tror også de fleste har et slags elektronisk lagringssystem, tekstarkiv, der alt ligger. Dette er kun for internt bruk, så du må spørre for å få artiklene dine ut derfra. Evt. kan du spørre om å få en faksimile (pdf- eller jpg-fil) av siden(e) der du hadde noe på trykk? Ring og spør i vei!
Claire Skrevet 12. februar 2006 #3 Skrevet 12. februar 2006 Ja, du behøver jo ikke å legge ved så mye. Ta kun det beste.
Champagnepiken Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 Alle redaksjoner har de gamle avisene i arkivet, og de fleste arkiverer i dag også hele sider digitalt (ikke bare tekst). Så hvis det er nytt nok, vil du kunne få .pdf-versjoner av sidene.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 De vil vel også gjerne se hvordan du skriver, ikke hvor du har skrevet, så har du artiklene på dataen kan du jo bare skrive dem ut og legge ved.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå