AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Skal ut i permisjon sist i juli. Nå har jeg vært sykemeldt siden april, både 100% og 50%. Siden jeg har litt variabel inntekt hver mnd, så var sykepengegrunnlaget litt dårligere enn vanlig månedslønn. Derfor skal jeg prøve meg ut i full jobb igjen nå frem til permisjon for å prøve øke inntekten litt. Det som kommer til å skje da er at jeg kommer til å tjene en god del bedre den siste mnd før permisjon enn det jeg har gjort de to andre mnd. Om det stemmer det jeg har satt opp på NAV så vil jeg få 24.000ca i mnd, istedenfor 17.000 som jeg hadde fått om jeg hadde fortsatt som sykemeldt. Vil det bli et problem? Her er tallene bare ca, siden jeg ikke enda har begynt å jobbe fult. Matte og regnskap er ikke min sterkeste side, og føler meg dum som ikke klarer å regne ut og vite alt. Anonymkode: a1ba4...6bd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Når man har variabel inntekt så regner de ut gjennomsnittet fra de siste 10 månedene. Hvorfor har du ikke hatt full inntekt når du har vært sykmeldt? Anonymkode: 2954e...8b5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når man har variabel inntekt så regner de ut gjennomsnittet fra de siste 10 månedene. Hvorfor har du ikke hatt full inntekt når du har vært sykmeldt? Anonymkode: 2954e...8b5 Kontrakten min tilsier 100% stilling, men grunnet mye fri (selvforskyldt) ble de 3 månedene sykmeldingen regnes ut ifra dårligere enn vanlig. Derfor ble det ikke full inntekt under sykemelding. Anonymkode: a1ba4...6bd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå