Gå til innhold

Splitter nye boliger med utdaterte interiørvalg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Er helt enig med ts at nye boliger får bygd inn masse stygt når det kommer til bad gulv etc. De velger det billigste og dermed blir det stygt interiør. 

Vi kjøpte helt nytt rekkehus ifjor og var med på å velge tilvalg. Det kostet oss 300.000 på å få to bad,eget valg av kjøkken og gulv. Det som følgte med opprinnelig av et jævla stygt sykehus kjøkken fra Drømmekjøkkenet som kostet 80.000, det ene badet hadde standard hvite fliser på 30x30 og det andre badet var et vaskerom med bare flis på gulv.

Med de tilvalgene vi gjorde så sparte vi faktisk penger spesielt på bad, la inn varmekabler på alle soverom, og kjøkkenet kjøpte vi fra Ikea som ble sikkelig fint. Badet valgte vi store fliser som har fargen lysgrå og etc.

men ja, utbyggere går for billig innredning for å spare penger..

Anonymkode: a4d09...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 20.26):

Som sagt, de ville kunne tatt vesentlig mer betalt dersom en så enkel ting som tidsriktige flisstørrelser var på plass. Å få et tidsriktig bad og ikke et bad som ser ut som det er fra år 2000 med 30x30-fliser og mosaikk koster maks 20000 lapper ekstra for en proffaktør, noe de lett tjener inn på totalprisen. Jeg kjenner bransjen svært godt, så dette vet jeg.

De som gjør som jeg beskriver over, tjener mest penger. De som selger nye boliger med utdatert interiør, er de som går konkurs i disse tider hvor konkurransen er tøff. 

Anonymkode: 22071...c08

men interiørmoten går i 30-årssykluser, så da er det jo egentlig ganske smart å velge det som var in i 2020, for det representerer jo trender som er på vei opp.

Anonymkode: 6f9eb...cff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hedda-78 skrev (På 8.6.2024 den 15.49):

Vurderer å gå for microsement på gulvet når vi skal renovere badet. Er ikke fliser med fuger egentlig bare upraktisk? Ruglete å gå på og vanskelig å holde rent i lengden.

Og jeg kommer nok til å velge noe "safe" og tidløst. At noe er tidløst betyr vel egentlig at det aldri blir helt ut, men dermed aldri helt in heller. Det er veldig kult å ha et bad som er nyoppusset i år og har alle de mest fancy materialene og fargene. Men det er ikke like kult 7 år etter.

Rosa og lyseblå toaletter og sevanter var utrolig stilig en periode. På samme måte som svarte kraner er nå...

Spilevegger var jo det store for et par år siden. Trendy og lekkert. Nå er det bare harry. Slette "kjedelige" vegger er fortsatt fint.

jeg spår mikrosement går samme veien som spileveggene. Det kommer aldri til å bli tidløst.

Anonymkode: 6f9eb...cff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...