-venter- Skrevet 5. juni 2024 Forfatter #21 Del Skrevet 5. juni 2024 Mange kjekke svar, takk! Vi undersøkte først Miami, men Universal har juleferie. Da gidder vi faktisk ikke det. Australia står på listen. Dere som har vært der, hva hadde dere prioritert? Vi har vurdert Kenya/Tanzania, men kjenner litt på å ta med såpass små barn dit. Da føler jeg vi måtte kjøpt pakke med beskyttelse inkludert. Vi er ikke strandpersoner, mer kultur og slikt, så typiske strand- og slækkeferier som Maldivene og cruise utgår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #22 Del Skrevet 5. juni 2024 Thailand og Laos. Anonymkode: a5b17...775 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 7. juni 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 17.08): Over jul med tweens, hele tre uker, ville det blitt Australia + New Zealand. Perfekt sesong, og et sted man trenger minst tre uker til. Ikke ofte man får en slik mulighet. Anonymkode: 8b89a...3cb Hva ville du prioritert i disse landene da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #24 Del Skrevet 7. juni 2024 I jula? Absolutt London. Har også ungdommer, og det er favorittstedet. Anonymkode: 3310d...d91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #25 Del Skrevet 7. juni 2024 Nå kommer det litt an på hvor langt dere har lyst å dra, men vi skal til Spania i jula. Vi blir i 2 uker. Har hatt lyst til en skikkelig roadtrip i Spania lenge. Sommeren er det grusomt varmt og siden det er kultur og de fine stedene vi har lyst å se så fant vi ut at jula er perfekt. Vi flyr til Barcelona, etter noen dager der tar vi toget til Madrid. Noen dager der og videre til Sevilla, Gibraltar, Granada og muligens noen andre steder før vi flyr hjem igjen fra Malaga. Vi leier bil i Sevilla så vi står litt friere derfra. Anonymkode: c79fb...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #26 Del Skrevet 7. juni 2024 Glemte å skrive, vi reiser med ungdommer 3 stk, 12-18 år Anonymkode: c79fb...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #27 Del Skrevet 8. juni 2024 -venter- skrev (På 5.6.2024 den 22.28): Mange kjekke svar, takk! Vi undersøkte først Miami, men Universal har juleferie. Da gidder vi faktisk ikke det. Australia står på listen. Dere som har vært der, hva hadde dere prioritert? Vi har vurdert Kenya/Tanzania, men kjenner litt på å ta med såpass små barn dit. Da føler jeg vi måtte kjøpt pakke med beskyttelse inkludert. Vi er ikke strandpersoner, mer kultur og slikt, så typiske strand- og slækkeferier som Maldivene og cruise utgår. Det var jeg som foreslo Australia. Jeg ville lagt opp en rundtur etter deres interesser. Sydney er et must, great barrier reef, melbourne+ayers rock og dessert, new zealand byr på en helt annen natur, her er det også fint å ta ut bil for å oppleve (Australia er digert, ville flydd mellom stedene), auckland, tasman national park, queenstown and christchurch. Det er så mye at dere bare må begynne å lese, se på ulike reiseruter folk har tatt, og prioritere basert på egne interesser. En annen tur jeg kom på nå er Vietnam+ Kambodsja. Hanoi, så til Ha Long bay - ta tre dagers "cruise" der (fantastisk opplevelse), Videre ned til Hoi An - legg gjerne inn stopp underveis, er mange fine steder, over til Phnom Phen (Kambodsja), og videre til Siam Riep - bruk to dager til å utforske Angkor Wat. Anonymkode: 8b89a...3cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #28 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var jeg som foreslo Australia. Jeg ville lagt opp en rundtur etter deres interesser. Sydney er et must, great barrier reef, melbourne+ayers rock og dessert, new zealand byr på en helt annen natur, her er det også fint å ta ut bil for å oppleve (Australia er digert, ville flydd mellom stedene), auckland, tasman national park, queenstown and christchurch. Det er så mye at dere bare må begynne å lese, se på ulike reiseruter folk har tatt, og prioritere basert på egne interesser. En annen tur jeg kom på nå er Vietnam+ Kambodsja. Hanoi, så til Ha Long bay - ta tre dagers "cruise" der (fantastisk opplevelse), Videre ned til Hoi An - legg gjerne inn stopp underveis, er mange fine steder, over til Phnom Phen (Kambodsja), og videre til Siam Riep - bruk to dager til å utforske Angkor Wat. Anonymkode: 8b89a...3cb Jeg har vært noen måneder på New Zealand og kan absoutt anbefale det. Men jeg synes innlegget jeg siterer var veldig rotete, så jeg har lyst til å forklare litt bedre enn det denne personen skrev. Tasman National Park er på øya Tasmania, som tilhører Australia. Christchurch (NZ) kan dere droppe, det er ikke vits i å kaste bort tid der når landet har så mye annet å by på. Auckland (NZ) er som en helt vanlig storby, ikke noe spesielt å se der, selv om det er fine steder rundt byen. Med tre tenåringer, om de liker utendørsaktiviteter, er Queenstown er veldig bra utgangspunkt. Jeg har reist verden rundt (nesten), og det er ingen steder der det er så mange forskjellige aktiviteter å velge mellom som der. Både naturopplevelser og adrenalin. Jeg leide også bil der, og farta rundt på hele Sør-øya. Det er veldig lett å kjøre der, selv om man ikke vant til å kjøre på feil side, da det er veldig lite trafikk. Milford Sound er verdt et besøk fra Queenstown (4 t med bil). Ulempen med Queenstown er at den er bygd opp av turisme, og aktivitene er ikke billig. Jeg ville ikke kombinert Australia og NZ på tre uker, det blir bare stress. Anonymkode: 9ac7e...590 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #29 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har vært noen måneder på New Zealand og kan absoutt anbefale det. Men jeg synes innlegget jeg siterer var veldig rotete, så jeg har lyst til å forklare litt bedre enn det denne personen skrev. Tasman National Park er på øya Tasmania, som tilhører Australia. Christchurch (NZ) kan dere droppe, det er ikke vits i å kaste bort tid der når landet har så mye annet å by på. Auckland (NZ) er som en helt vanlig storby, ikke noe spesielt å se der, selv om det er fine steder rundt byen. Med tre tenåringer, om de liker utendørsaktiviteter, er Queenstown er veldig bra utgangspunkt. Jeg har reist verden rundt (nesten), og det er ingen steder der det er så mange forskjellige aktiviteter å velge mellom som der. Både naturopplevelser og adrenalin. Jeg leide også bil der, og farta rundt på hele Sør-øya. Det er veldig lett å kjøre der, selv om man ikke vant til å kjøre på feil side, da det er veldig lite trafikk. Milford Sound er verdt et besøk fra Queenstown (4 t med bil). Ulempen med Queenstown er at den er bygd opp av turisme, og aktivitene er ikke billig. Jeg ville ikke kombinert Australia og NZ på tre uker, det blir bare stress. Anonymkode: 9ac7e...590 Unødvendig å kalle det rotete. Det er forskjell på å være på en 2-3 ukers tur, og ha bodd der i måneder. Jeg og mannen bytter sted annenhver natt når vi reiser, liker å se mest mulig, blir ikke stressa. Australia visste vi var en-gang-i-livet tur, da vi har veldig mange andre steder langt unna på lista. Så da var dette en god løsning for oss. Du blir som hun tidligere i tråden som tror at det bare finnes ett svar på hva som er riktig for alle. Anonymkode: 8b89a...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå