AnonymBruker Skrevet 3. juni #1 Del Skrevet 3. juni Er det noen som har gitter istedenfor bur i bilen til hunden? Jeg leter etter dobbeltbur til tesla y, men så har de jo også gitter du kan kjøpe til både over baksetene og skillevegg baki bagasjerommet. Jeg har en hund nå, men passer en annen ofte og skal senere ha en hund til derfor vil jeg ha plass til 2. Men er ikke så store bur som passer til tesla y, og dermed får jo hunden større plass hvis vi bare har gitter. Men er det noen som har erfaring? Er det trygt? Hvordan er det når du skal lukke/lukke opp bagasjeluken, prøver hunden å stikke av da? Osv.. Håper noen har noe erfaring, spesielt med den til tesla y. Anonymkode: 84f99...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #2 Del Skrevet 3. juni Du kan få spesiallaga bur til de fleste bilmodeller. Jeg er skeptisk til gitter av flere årsaker; du må ha lydig hund som ikke hopper ut, ved en ulykke med fx knust bakrute er det ingenting som hindrer skremt hund i å stikke av, hunden er mindre beskytta hvis noe skulle skje. Ikke kan en ha bakluke åpen for å lufte heller (jeg er klar over dogmode i Tesla) Anonymkode: 0d91e...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Del Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Du kan få spesiallaga bur til de fleste bilmodeller. Jeg er skeptisk til gitter av flere årsaker; du må ha lydig hund som ikke hopper ut, ved en ulykke med fx knust bakrute er det ingenting som hindrer skremt hund i å stikke av, hunden er mindre beskytta hvis noe skulle skje. Ikke kan en ha bakluke åpen for å lufte heller (jeg er klar over dogmode i Tesla) Anonymkode: 0d91e...367 Ja det er liksom det, er både bra og dårlige ting med gitteret. Som du sier, hvis ruten knuser, mens det positive er større plass. Ja vet jeg kan få laget til bilen, men det koster jo så mange tusen. Jeg venter på svar fra den ene plassen da, vet ikke hva det koster der enda. Synts bur er så enormt dyre, ihvertfall hvis du skal ha dobbelt. Så jeg er innom finn hele tiden og sjekker om det er noe der. Anonymkode: 84f99...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 4. juni #4 Del Skrevet 4. juni Selv har jeg hundeavdeling og er meget fornøyd. https://www.hundeavdelingen.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni #5 Del Skrevet 4. juni sicario skrev (3 timer siden): Selv har jeg hundeavdeling og er meget fornøyd. https://www.hundeavdelingen.com Ja har sett de har slike egne til tesla også. Det eneste jeg tenker på, er om hunden prøver å stikke av når en lukker/lukker opp luken. Men har sett at variocage har port/dør som kan kjøpes, kanskje det hadde passet bedre til min noe ulydige hund😅 hvordan er din hund med slikt? Eller kanskje din er mer lydig og venter fint Anonymkode: 84f99...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 5. juni #6 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja har sett de har slike egne til tesla også. Det eneste jeg tenker på, er om hunden prøver å stikke av når en lukker/lukker opp luken. Men har sett at variocage har port/dør som kan kjøpes, kanskje det hadde passet bedre til min noe ulydige hund😅 hvordan er din hund med slikt? Eller kanskje din er mer lydig og venter fint Anonymkode: 84f99...53a Tja. Lydig og lydig😅. I starten var han festet til ramma i bakkant med sele som er til å feste hund i bil. Da ble ha sittende når jeg åpnet bagasjen. Noe lignende som på bilde. Finnes haugevis av varianter til formålet😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #7 Del Skrevet 5. juni Jeg sluttet å ha hunden i bur baki, fordi han klarer ikke å slappe av. Det er kjipt på lengre turer. Har ham i sele i et av setene i stedet, der slapper han godt av, eller titter ut av vinduene. Anonymkode: f7a62...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #8 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sluttet å ha hunden i bur baki, fordi han klarer ikke å slappe av. Det er kjipt på lengre turer. Har ham i sele i et av setene i stedet, der slapper han godt av, eller titter ut av vinduene. Anonymkode: f7a62...923 Min liker også å sitte i setet med bilsele på. Men så er problemet hvis han ser andre hunder f.eks, da skal han helst ta labbene opp på dørå og alt så det blir litt kloremerker, som er litt dumt i en ny bil. Heldigvis liker han å være i bilburet baki, men hadde han alltid framme i sele i min gamle firmabil! Anonymkode: 84f99...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #9 Del Skrevet 5. juni sicario skrev (1 time siden): Tja. Lydig og lydig😅. I starten var han festet til ramma i bakkant med sele som er til å feste hund i bil. Da ble ha sittende når jeg åpnet bagasjen. Noe lignende som på bilde. Finnes haugevis av varianter til formålet😊 Ja det er jo en mulighet. Har bilsele selv som jeg har brukt på han en god del. Anonymkode: 84f99...53a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #10 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 15.52): Ja det er liksom det, er både bra og dårlige ting med gitteret. Som du sier, hvis ruten knuser, mens det positive er større plass. Ja vet jeg kan få laget til bilen, men det koster jo så mange tusen. Jeg venter på svar fra den ene plassen da, vet ikke hva det koster der enda. Synts bur er så enormt dyre, ihvertfall hvis du skal ha dobbelt. Så jeg er innom finn hele tiden og sjekker om det er noe der. Anonymkode: 84f99...53a Større plass er ikke alltid positivt heller, ved en kollisjon slenges hunden mer rund og større skadepotensiale. Derfor skal de va plass etter hvor store/små de er. Kommer helt an på hvilken rase du har om hele bagasjerommet er trygt nok. Anonymkode: 03b13...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå