Gå til innhold

Hvor mye bruker du på gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren til samboeren min gifter seg til sommeren. Hvor mye ville dere lagt i gave?? (Vi har vært sammen i 12 år)

Ikke vært i bryllup siden jeg var 10 og da betalte mamma gaven :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer jo an på hva man har økonomi til. Og finner man noe som treffer totalt og koster 500,- synes ikke jeg man trenger å tråle rundt fordi man MÅ finne noe til sånn og sånn pris. Siden det er søster til din samboer, har vel han også sjenket dette med gave, en tanke?

Endret av vimselims
Skrevet

Dersom jeg er i bryllup til et vennepar: 750,- når vi går begge to og 500,- dersom jeg går alene (hvilket jeg aldri har gjort da..).

I bryllup til min beste venninne (jeg er forlover) kr 1.000,- (egentlig uavhengig av om jeg går alene eller vi går begge to)..

Hvis min bror eller min svigerinne (mannens søster) gifter seg ville jeg lagt meg på 1500 - 2000,- avhengig av hva de ønsker seg.. (ikke under 1000 iallefall..). Men det viktigste er at de får noe de ønsker seg og som de vil huske at de fikk fra oss.

Men som sagt lengre opp her - det kommer an på hva man har økonomi til da..

Skrevet

Dersom et av mine eller sambos søsken skal gifte seg vil vi nok legge minst 1000,- - 2000,- i en gave, siden det er de aller nærmeste det er snakk om. Dessuten skal gaven være fra oss begge, og da er det ikke så mye. Men det kan nok svinge litt over og under, helt ettersom om de ønsker seg noe spesielt oghvordan økonomien vår er på det tidspunktet.

Skrevet
Dersom et av mine eller sambos søsken skal gifte seg vil vi nok legge minst 1000,- - 2000,- i en gave, siden det er de aller nærmeste det er snakk om. Dessuten skal gaven være fra oss begge, og da er det ikke så mye. Men det kan nok svinge litt over og under, helt ettersom om de ønsker seg noe spesielt oghvordan økonomien vår er på det tidspunktet.

Signerer på denne.

Skrevet (endret)

Rundt 1000 - 2000 til søsken og svigerinner/svogere synes jeg også. Det er det vi har lagt oss på. Også gir vi for ca 500 - 1000 til nære vennepar. Når jeg var forlover ga jeg en gave til 2000,- . Men er du en fattig student er det ingen som reagerer på om du legger lista lavere en dette! Du tar selvagt din økonomi i betraktning!

Endret av ~MALIN~
Skrevet

Var ca 1000-2000 jeg tenkte på, takk for svar alle sammen :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...