AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #1 Del Skrevet 1. juni 2024 Jeg leste om denne saken i går og da mins jeg det sto at de bruker alle bildene som er på mobilen og ikke kun de som blir lagt ut på facebooksiden, noen som vet om det stemmer? hvis Facebook har mulighet til å bruke alle mine bilder jeg har på kamerarullen blir fb sletter pronto. https://www.nrk.no/norge/meta-skal-trene-ki-pa-dine-innlegg-og-bilder Anonymkode: 1ff2d...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #2 Del Skrevet 1. juni 2024 Jepp du godkjente brukerbetingelsene til facebook og da kan de bruke bildene dine. Om de kan gå inn og hente bilder fra mobilen tviler jeg på, ialfall på en lovlig måte. Derfor jeg ikke har facebook, og derfor jeg aldri har følt noe behov for å legge ut bilder på nettet. Anonymkode: 4c0a5...884 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #3 Del Skrevet 1. juni 2024 Jeg tror jeg svarte godkjenn på noe jeg fikk opp fra fb. Dessverre var jeg ikke obs fordi jeg holdt på å sette opp ny mobil. Noen som vet om jeg kan avgodkjenne? Anonymkode: 57d1e...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #4 Del Skrevet 1. juni 2024 Eller hvor jeg finner ut av hva jeg har godkjent? Anonymkode: 57d1e...e43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 1. juni 2024 #5 Del Skrevet 1. juni 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror jeg svarte godkjenn på noe jeg fikk opp fra fb. Dessverre var jeg ikke obs fordi jeg holdt på å sette opp ny mobil. Noen som vet om jeg kan avgodkjenne? Anonymkode: 57d1e...e43 Du må godkjenne det for å bruke facebook, du kan slette kontoen da. Facebook har jo i lang tid solgt bruker informasjon videre, som jeg mener er 10 ganger værre enn å bruke bildene til AI utvikling 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 3. juni 2024 #6 Del Skrevet 3. juni 2024 (endret) Slett appen på mobilen. Det øker også batteritiden. Husk også at det gjelder alle app fra Meta, dvs. Insta er like rammet og bør slettes også. Og så bruker du nettleser frem til du har funnet ut om kontoen bør slettes. Schmuhu Endret 3. juni 2024 av Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 5. juni 2024 #7 Del Skrevet 5. juni 2024 Jeg fikk opp denne(vedlegg/bilde) når jeg gikk inn for å sjekke hva jeg har godkjent. Og har dermed prøvd etter beste evne å skrive en saklig begrunnelse som protest. Ikke første gangen jeg gjør dette 😅 Til informasjon: Jeg har en passe lukket profil etter eget ønske. Jeg har bevisst gått inn å lukket informasjon om meg selv som så kun er synlig for meg, altså ikke synlig for mine venner på face heller. Dette er bevisst fra min side for flere år siden. Alt fra 2008 til i dag ønsker jeg virkelig ikke at alle skal kunne se, valget var å kunne ha det privat. Hadde jeg ikke hatt denne muligheten hadde det aldri blitt lagt ut. Hva synes dere om det jeg skriver her nedunder? Jeg vil ikke dele informasjon som kommer frem via min profil med KI. De innlegg og bilder som jeg har delt med mine venner og i grupper/sider jeg er/har vært medlem i + innlegg/bilder der jeg er tagget i ønsker jeg ikke å dele med KI. Om Meta gjør dette så oppfatter jeg det som et brudd ovenfor min rett til å inneha et privatliv på Facebook og messenger. Jeg er ikke å betrakte som en offentlig person da min rolle i samfunnet ikke er av en slik karakter pr nå. Tillit er skjørt og evt misbruk av min vil ende med at min konto på facebook og messenger slettes. Jeg henviser videre til Åndsverkloven. Jeg gir ikke Meta tillatelse til å benytte seg av bilder og innlegg laget av meg eller der jeg er identifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Del Skrevet 5. juni 2024 Fighter83 skrev (15 minutter siden): Jeg fikk opp denne(vedlegg/bilde) når jeg gikk inn for å sjekke hva jeg har godkjent. Og har dermed prøvd etter beste evne å skrive en saklig begrunnelse som protest. Ikke første gangen jeg gjør dette 😅 Til informasjon: Jeg har en passe lukket profil etter eget ønske. Jeg har bevisst gått inn å lukket informasjon om meg selv som så kun er synlig for meg, altså ikke synlig for mine venner på face heller. Dette er bevisst fra min side for flere år siden. Alt fra 2008 til i dag ønsker jeg virkelig ikke at alle skal kunne se, valget var å kunne ha det privat. Hadde jeg ikke hatt denne muligheten hadde det aldri blitt lagt ut. Hva synes dere om det jeg skriver her nedunder? Jeg vil ikke dele informasjon som kommer frem via min profil med KI. De innlegg og bilder som jeg har delt med mine venner og i grupper/sider jeg er/har vært medlem i + innlegg/bilder der jeg er tagget i ønsker jeg ikke å dele med KI. Om Meta gjør dette så oppfatter jeg det som et brudd ovenfor min rett til å inneha et privatliv på Facebook og messenger. Jeg er ikke å betrakte som en offentlig person da min rolle i samfunnet ikke er av en slik karakter pr nå. Tillit er skjørt og evt misbruk av min vil ende med at min konto på facebook og messenger slettes. Jeg henviser videre til Åndsverkloven. Jeg gir ikke Meta tillatelse til å benytte seg av bilder og innlegg laget av meg eller der jeg er identifisert. Jeg sendte inn skjemaet. Skrev ikke så mye, bare at jeg ikke ønsker å ta del i noe som har med KI å gjøre, fordi jeg bryr meg om mitt personvern på nett. Fikk mail med denne teksten et minutt senere. Betyr det at de godtok protesten? Jeg har ikke trykket godkjent på noe, tror ikke det har kommet opp noe heller enda. Fikk mail om at det kommer en endring, også gikk jeg inn å sendte skjemaet. Dette betyr at de ikke vil bruke min info til KI, ikke sant? Fikk du samme mail etter å ha sendt inn? "Vi har gått gjennom forespørselen din og vil ta innvendingen din til følge. Dette betyr at forespørselen din vil bli tatt i bruk videre fremover." Anonymkode: 3dcd7...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 6. juni 2024 #9 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg sendte inn skjemaet. Skrev ikke så mye, bare at jeg ikke ønsker å ta del i noe som har med KI å gjøre, fordi jeg bryr meg om mitt personvern på nett. Fikk mail med denne teksten et minutt senere. Betyr det at de godtok protesten? Jeg har ikke trykket godkjent på noe, tror ikke det har kommet opp noe heller enda. Fikk mail om at det kommer en endring, også gikk jeg inn å sendte skjemaet. Dette betyr at de ikke vil bruke min info til KI, ikke sant? Fikk du samme mail etter å ha sendt inn? "Vi har gått gjennom forespørselen din og vil ta innvendingen din til følge. Dette betyr at forespørselen din vil bli tatt i bruk videre fremover." Anonymkode: 3dcd7...758 Mottok denne mailen jeg også. Betyr bare at de har mottatt protesten din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #10 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg sendte inn skjemaet. Skrev ikke så mye, bare at jeg ikke ønsker å ta del i noe som har med KI å gjøre, fordi jeg bryr meg om mitt personvern på nett. Fikk mail med denne teksten et minutt senere. Betyr det at de godtok protesten? Jeg har ikke trykket godkjent på noe, tror ikke det har kommet opp noe heller enda. Fikk mail om at det kommer en endring, også gikk jeg inn å sendte skjemaet. Dette betyr at de ikke vil bruke min info til KI, ikke sant? Fikk du samme mail etter å ha sendt inn? "Vi har gått gjennom forespørselen din og vil ta innvendingen din til følge. Dette betyr at forespørselen din vil bli tatt i bruk videre fremover." Anonymkode: 3dcd7...758 hvor ligger dette skjemaet? Anonymkode: 2e992...df4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #11 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): hvor ligger dette skjemaet? Anonymkode: 2e992...df4 Aner ikke, jeg fant deg ikke på siden. så jeg brukte denne metoden. Scroll ned til "slik protesterer du" og klikk på linken. Må bruke nettleser og ikke app som det står. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/slik-slipper-du-facebooks-nye-ki-regler-er-ikke-sa-lett/16741058/ Anonymkode: 3dcd7...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #12 Del Skrevet 7. juni 2024 Flere som ikke får brukt Instagram skjemaet? Anonymkode: 991ca...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå