Gå til innhold

Nok alkohol?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lorieen skrev (På 2.6.2024 den 20.53):

Dette er ikke et bryllup, det er et fylleslag.

Du er klar over at man ikke må drikke alt som er tilgjengelig/tømme hele godteskåla om den står på bordet?😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lorieen skrev (På 2.6.2024 den 20.53):

Dette er ikke et bryllup, det er et fylleslag.

Er du av typen som drikker alt som er tilgjengelig? 

For de aller fleste mennesker, i alle fall de jeg kjenner, drikker det de er komfortabel med, og går uten problemer fra en flaske vin eller sprit på tampen av kvelden selv om den står rett foran dem. 

Anonymkode: 3d23a...f9f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 18.00):

Jeg synes det ser fint ut.

ville nok hatt flere flasker velkomstdrikk. De første glassene går firt unna, og det tar fort lengre tid enn planlagt å få satt seg til bords. 

Mineralvann, hold deg til Farris, Pepsi Max og blandevann. Ingen drikker Fanta i bryllup. 

Anonymkode: 3bb8e...a2c

Snakk for deg sjøl. Fanta og vanlig cola går det gjerne mye av. Som gravid ville jeg rett og slett følt meg skikkelig sviktet og uvelkommen om det var så få alternativer, og alt var direkte kvalmende så jeg måtte drikke vann hele kvelden ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er du av typen som drikker alt som er tilgjengelig? 

For de aller fleste mennesker, i alle fall de jeg kjenner, drikker det de er komfortabel med, og går uten problemer fra en flaske vin eller sprit på tampen av kvelden selv om den står rett foran dem. 

Tvert imot, jeg er avholds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite hvitvin, og litt lite alkoholfritt. I vårt bryllup gikk det mye mer hvitvin enn rødvin. Mange synes det er greit å ha noe alkoholfritt annet enn vann ved siden av, i tillegg til at noen kanskje er edru sjåfører eller gravide. 

Personlig ville jeg også slengt med noen flasker rosé.

Ellers ser det ut til å være mer enn nok til at alle kan rulle hjem, men forstår det som at det er det som ønskes, så da er jo det greit. 😅 

Edit: Ser nå at hvitvin står 2 ganger i HI og regner med at en av de er rødvin. Fikk det fra kommentarfeltet en plass at det var mest rødvin, men om det er motsatt, så blir det mer riktig i mine øyne.

Endret av MariaIsabel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lorieen skrev (2 timer siden):

Tvert imot, jeg er avholds.

Altså uttaler du deg om noe du ikke forstår. 

Hvorfor i alle dager delta i en tråd om alkohol? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 17.59):

Herregud, det der er ikke til en anledning men rein fyllefest. 

Glad jeg ikke skal i det bryllupet 🥴

Anonymkode: 4373e...c19

Ja for du klarer ikke la være å drikke når det er gratis på bordet?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 55 år og har vært i utallige bryllup gjennom årene, og har sjeldent opplevd at folk har blitt full. Brisne ja, men ingen dritings… 

De kjedeligste bryllupene er der det er for lite alkohol, det er bedre å ha for mye enn for lite. Synes forøvrig at det bør være mindre brennevin da det går mer vin over en lang kveld. 

Anonymkode: 74f4e...2df

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 55 år og har vært i utallige bryllup gjennom årene, og har sjeldent opplevd at folk har blitt full. Brisne ja, men ingen dritings… 

De kjedeligste bryllupene er der det er for lite alkohol, det er bedre å ha for mye enn for lite. Synes forøvrig at det bør være mindre brennevin da det går mer vin over en lang kveld. 

Anonymkode: 74f4e...2df

For lite alkohol er faktisk mye verre enn alkoholfritt.

Jeg kan dra i et alkoholfritt bryllup og være innstilt på det, og storkose meg. 

Men har jeg trukket velkomstvin, vin til mat, kaffe avec. Da faller jeg fullstendig sammen om jeg ikke har noe å nippe til resten av kvelden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 17.16):

For lite alkohol er faktisk mye verre enn alkoholfritt.

Jeg kan dra i et alkoholfritt bryllup og være innstilt på det, og storkose meg. 

Men har jeg trukket velkomstvin, vin til mat, kaffe avec. Da faller jeg fullstendig sammen om jeg ikke har noe å nippe til resten av kvelden. 

Ja, for lite alkohol er kjedelig. Ikke at jeg drar avgårde i et bryllup med tanken om å bli ravende full, men er kjedelig når det såvidt er et glass vin til maten og ikke noe etterpå. 

Polet tar inn det som ikke er åpnet, så gjør ikke noe å ha litt for mye. Vi leverte inn masse etter bryllupet, gikk mye mindre enn forventet, men var bedre å ha litt for mye enn for lite. Bryllupet vårt ble ikke en fyllafest av den grunn. 

Jeg hadde kanskje lagt til et par flasker rosévin, det er jo godt til desserten og.

Anonymkode: 76dd6...e78

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/1/2024 at 6:21 PM, AnonymBruker said:

Ts her!

Mer sprudler, mindre sprit og mer alkoholfritt 👏🏼 Gjør meg ingenting om gjestene går på alle 4 på vei hjem. Festen (når spriten blir servert) blir ikke før 10-11, tenker det er innafor at det blir litt rølp etter det. 

Anonymkode: d5abb...b27

Kudos til dere TS, jeg hadde valgt et morsomt lag med brisne folk som ble til noe skikkelig røpl, any day. Over et prippent bryllup hvor man nipper til det samme vinglasset i timesvis. Dere kjenner gjestene best selv, og vet nok godt om de tåler sprit eller ei! Børst av deg mange av disse kommentarene ❤️ Jeg har hørt rykter om mine foreldre sitt bryllup, der måtte fulle  grandtanter hentes frem fra undersiden av kakebordet og de danset med potteplantene. Selv om folk er fulle og noen mer enn det, så blir gjerne ikke stemningen noe trøbbel og historiene minst like gode! Et realt fyllekalas trenger ikke være ensbetydende med spyende gjester og dårlig fest, jeg har hvertfall troa på at de som inviteres til vårt eget bryllu kan ha to shots i hvert bein, oppføre seg så godt som man klarer i farta og fortsatt kose seg!

Anonymkode: 00192...165

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 17.59):

Herregud, det der er ikke til en anledning men rein fyllefest. 

Glad jeg ikke skal i det bryllupet 🥴

Anonymkode: 4373e...c19

Glad du ikke skal.

Anonymkode: 33675...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...