kaiturid Skrevet 2. juni 2024 #21 Skrevet 2. juni 2024 Håper du ikke har ei datter da..hadde blitt veldig forskjellsbehandling. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #22 Skrevet 2. juni 2024 Du åpner innlegget med å si at dere behandler kjæresten akkurat som det ville vært en jente, men avslutter med å si at du ikke ville latt dem dele seng hvis hun var jente. For meg ville det vært viktig å signalisere at jeg anerkjenner og ser på deres kjæresteforhold som like genuint og ordentlig som jeg ville gjort for et heteroseksuelt forhold, og regelen hos oss er at kjærester ikke deler seng om natten før de er 16. Jeg ønsker ikke oppmuntre til et voksent samboerskap/kjæresteforhold fra de er så unge, og hvis graviditet var eneste årsak til at jeg ikke hatt overnatting skjønner jeg ikke hvorfor man ikke er mye mer påpasselig på prevensjon, for som alle skriver «sex kan de ha overalt», underforstått «gravid kan du bli overalt». Anonymkode: 29a30...86e 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #23 Skrevet 2. juni 2024 Dere lar guttene ødelegge livet sitt. Anonymkode: 34476...03b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #24 Skrevet 2. juni 2024 Noen er seine og andre er tidlige! Etter min erfaring kan du ikke stoppe dem, og at det eneste du kan gjøre er å gi dem god informasjon om hvorfor man bruker feks kondom. Hva som skjer med tanker og følelser når man først tar steget. og du har passe naive kollegaer om de tror overnatting er roten til sex. Jeg vet om ei på 17 som har hatt ubeskyttet sex på skolen i ett år med alle guttene som har vist interesse. (De har aldri vært hjemme hos henne ). Du har gjort det som var riktig i din situasjon…! Tenk heller på hvor trygg han føler seg. Anonymkode: 11277...fba
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #25 Skrevet 2. juni 2024 Bare husk kondom!! Det florerer med kjønnssykdommer hos unge i Norge. Anonymkode: efe5d...25a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #26 Skrevet 2. juni 2024 kaiturid skrev (1 time siden): Håper du ikke har ei datter da..hadde blitt veldig forskjellsbehandling. Hvorfor håper du dette? Anonymkode: 74435...a09
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #27 Skrevet 2. juni 2024 Jeg mener TS og det andre foreldreparet har oppmuntret til sex ved å la de overnatte fra 13(!!) år. Det kan jo gjøre skikkelig vondt og man kan bli skadet for livet. 13 år da er man et lite barn! Og her er ingen forelder hjemme og beskytter barna. Anonymkode: 32f4f...2fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #28 Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener TS og det andre foreldreparet har oppmuntret til sex ved å la de overnatte fra 13(!!) år. Det kan jo gjøre skikkelig vondt og man kan bli skadet for livet. 13 år da er man et lite barn! Og her er ingen forelder hjemme og beskytter barna. Anonymkode: 32f4f...2fe Dette er rett og slett omsorgssvikt. Hva skjer med norske foreldres dømmekraft?? Anonymkode: 34476...03b 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #29 Skrevet 2. juni 2024 Vet du at de har sex da? Anonymkode: afa62...4a4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #30 Skrevet 2. juni 2024 For meg hadde det vært helt uaktuelt, og det er en måte å gi tillatelse til å ha sex på, når de er langt unna lavalder. Det er jo ikke bare graviditet som er risikoen ved sex. Og selv om begge er gutter kan det være et skjevt forhold hvor en er langt mer pågående enn den andre. Og når foreldrene gir tillatelse til et sexliv så kan det føles som et press. At unger kan ha sex hvor som helst synes jeg faktisk ikke er noe argument. Det betyr bare at man har resignert som forelder. Anonymkode: 48a18...4a6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå