Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

LOL😅🤣

Anonymkode: 2a640...1db

Dette er ikke noe å le av. Slike mennesker er farlige og kan finne på å gjøre alvor av truslene sine. Tanta mi fikk fengselstraff i 14 dager.

Anonymkode: 0e021...8e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg voldtok kona di fordi jeg var kåt. 

Her er et eksempel på en sånn person du respekterer. Kanskje du burde opprette et helt nabolag fyllt med kun undrende ærlige mennesker som har null problemer med å begå hva som helst av horrible akter? Så bosetter du deg der blandt disse gode folka.

Kos 🥰

Anonymkode: 83b7f...5ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg voldtok kona di fordi jeg var kåt. 

Her er et eksempel på en sånn person du respekterer. Kanskje du burde opprette et helt nabolag fyllt med kun undrende ærlige mennesker som har null problemer med å begå hva som helst av horrible akter? Så bosetter du deg der blandt disse gode folka.

Kos 🥰

Uangrende*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke noe å le av. Slike mennesker er farlige og kan finne på å gjøre alvor av truslene sine. Tanta mi fikk fengselstraff i 14 dager.

Jøss. Pga trusler om voldtekt? Den der tanta di er ihvertfall ikke kjedelig😆

Anonymkode: 2a640...1db

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (4 timer siden):

Merkelig fenomen som av en eller annen grunn gjør at selv om folk er 70 år, så går de aldri i terapi eller blir kjent med seg selv? Har også inntrykk av at de blir mer og mer sære/ slemme jo eldre de blir/ jo lengre de bor alene 

Dette kan ofte være mennesker med høy grad av narcisstiske trekk. Siden de er innbilske, har null selvinnsikt og tror de er bedre enn alle andre vil de nesten aldri endre sin atferd. En svært liten andel av dem klarer å forstå at de trenger hjelp. Desto eldre de blir, desto mer gretten blir de: fordi de går igjennom hele livet og alle mennesker de møter ender opp med å forlate dem, for åpenbare grunner. Men personen selv tror oppriktig at han er offret i alle situasjoner, og alle forlater han fordi de er dårlige mennesker.

Anonymkode: 9b9ee...3ed

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg tror i hvert fall ikke det finnes så mange av dem at en enkelt person har en haug av dem i sin krets. Så mange at man til og med kan lage statistikk over om de er flest menn eller kvinner. Generelt sett er det vel sånn at hvis man synes det er noe feil med alle andre, må man også vurdere muligheten for at det kan være en selv som feiler noe. Uten at det nødvendigvis gjelder TS, kan jo være han har vært helt usedvanlig uheldig med hvem han omgås. :D

Anonymkode: b4864...7e7

Greien er at når disse personene finner et fellesskap med likesinnede, så blir de mye verre. 😅 hver for seg er de ikke SÅ ille. 

Anonymkode: a0f1f...349

AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (8 timer siden):

Folk får nesten være som de er, og så får du heller oppsøke mennesker som er genuine.  Det kan være mange grunner til at folk er som det og den som tar på seg oppgaven med å dømme er den som aktivt dyrker negativitet inn i sitt eget liv.

Jeg sier jo at folk kan være akkurat som de vil, så lenge de står for hvem de er? Høres ganske logisk ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For mye selvinnsikt gjør en jo handlingslammet, vil jeg tro? Balanse gjelder her også. Tror ikke folk generelt sett prioriterer selvinnsikt. Eventuelt har stagnert i selvinnsikten fordi de tenker de har god selvinnsikt, og dermed trenger de ikke jobbe med selvinnsikt. 

Selvinnsikt er noe andre skal jobbe med, aldri en selv. 😅

De aller fleste har en sunn grad av selvinnsikt, så det blir litt feil å si. Selvfølgelig har alle noen ting de ikke legger merke til ved seg selv, vi er mennesker. Men det er en normal ting å være ganske klar over sin egen personlighet, handlingsmønstre og ord. De fleste mennesker kan beskrive seg selv, både styrker og svakheter, og har en evne til å endre seg til det bedre for seg selv og/eller andre. 
Mindretallet med total mangel på selvinnsikt, har ingen innsikt i egne handlingsmønstre og konsekvenser. Ikke engang handlingsmønstre som er svært destruktive for dem selv. De er ute av stand til å forstå at de kan ta feil i en konflinkt, selv om alle rundt personen ser hvem sin feil det var. De kan ikke forstå eller akseptere noen form for kritikk, selv ikke fra sine nermeste. Uansett hvor mange som kritiserer samme ting. De er ukurerbare parasitter som suger ut sjelen din. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Greien er at når disse personene finner et fellesskap med likesinnede, så blir de mye verre. 😅 hver for seg er de ikke SÅ ille. 

Dette varer ikke lenge i det hele tatt hvis det er en trøst. Slike mennesker kan ofte være flink på å finne feil i alle andre enn seg selv. I et felleskap vil kritisere og tråkke hverandre ned og begge parter tror genuint at den andre er «ond». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De aller fleste har en sunn grad av selvinnsikt, så det blir litt feil å si. Selvfølgelig har alle noen ting de ikke legger merke til ved seg selv, vi er mennesker. Men det er en normal ting å være ganske klar over sin egen personlighet, handlingsmønstre og ord. De fleste mennesker kan beskrive seg selv, både styrker og svakheter, og har en evne til å endre seg til det bedre for seg selv og/eller andre. 
Mindretallet med total mangel på selvinnsikt, har ingen innsikt i egne handlingsmønstre og konsekvenser. Ikke engang handlingsmønstre som er svært destruktive for dem selv. De er ute av stand til å forstå at de kan ta feil i en konflinkt, selv om alle rundt personen ser hvem sin feil det var. De kan ikke forstå eller akseptere noen form for kritikk, selv ikke fra sine nermeste. Uansett hvor mange som kritiserer samme ting. De er ukurerbare parasitter som suger ut sjelen din. 

Kommer an på hvor man ferdes. 

AnonymBruker
Skrevet
Bigote skrev (8 timer siden):

Folk får nesten være som de er, og så får du heller oppsøke mennesker som er genuine.  Det kan være mange grunner til at folk er som det og den som tar på seg oppgaven med å dømme er den som aktivt dyrker negativitet inn i sitt eget liv.

Noen har veldig lite kunnskap om psykologi og det vises. Slike mennesker oppsøker og tiltrekkes av genuine gode mennesker. Fordi de leter subconsciously etter mennesker med egenskaper de selv mangler. Ved første møte virker de ofte også som et hyggelig menneske, men man merker etterhvert deres sanne natur. 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om eller møtt noen slike mennesker som du beskriver:

"...absolutt alle ser er egoistiske, irriterende, kverulerende og stygge mot andre" (- absolutt alle er enige om dette?), "Alle mennesker i livet dems forlater dem..." (-absolutt alle forlater dem? Altså de har ingen?), "Fullstendig ute av stand til å innrømme skyld selv når det er så åpenbart at hvem som helst skjønner det" (-hvem skal de innrømme skyld for? De har jo ingen mennesker i livet sitt?). 

Tviler faktisk på at slike mennesker finnes. Enten er beskrivelsene dine dårlige ellers så er det oppfatningen din det er noe feil med. 

Anonymkode: 1a29c...0b0

Du tviler på at sånne mennesker finnes? Du har med andre ord ingen kunnskap om psykologi? Det som beskrives her er narcisstiske trekk, og slike mennesker er mye vanligere enn man tror. Fordi normale empatiske og forståelsesfulle mennesker, ofte velger å se det gode i andre. Tror de at personen kan endre seg og noen ganger kan de også være dårlige på å oppfatte de røde flaggene. En grunnleggende forutsetning for endring er selvinnsikt. 
Selv om alle ender opp med å forlate dem er de aldri alene. De har en parasittisk livstil hvor de hopper fra vennegjeng til vennegjeng, partner til partner. Etter en liten stund vanligvis 3-6 måneder, tar folk avstand. Dermed hopper de til neste vennegjeng/partner osv i evig tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Måten du omtaler andre, og ordlegger deg, gir ingen inntrykk av at du har selvinnsikt selv, eller at du på noen måte er en ok person. 

Detdu du opplever fra andre er nok mest er en respons på din egen adferd. 

Anonymkode: ac803...c3c

Hvis du hadde opplevd en slik person og må ha med dem å gjøre. Ville du forstått nøyaktig hva jeg mener. Jeg har hatt de samme fantastiske folkene i min indre sirkel i åresvis, og ville gjort hva som helst for dem og motsatt. Uten selvinnsikt ville jeg også hatt en parasittisk livstil hvor ingen personer orker å være i livet mitt lengre enn en kort periode. 

AnonymBruker
Skrevet

Covert narsissisme eller sårbar narsissime som det også kalles. De spiller alltid offeret og det er alltid de andres feil.

Anonymkode: ee99f...b8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Covert narsissisme eller sårbar narsissime som det også kalles. De spiller alltid offeret og det er alltid de andres feil.

Anonymkode: ee99f...b8f

Hva er hensikten/årsaken bak dette? Vanskelig å forstå hva som egentlig foregår i personens hode. Da den de sårer mest og ødelegger mest for, er seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan hende regnes som en slik person. Er personlighetsforstyrret pga grov omsorgssvikt fra småbarnsalder. Vil si jeg har endel selvinnsikt, og har ikke relasjoner til folk som fungerer mer normalt. Min erfaring er at de normale ikke innser/aksepterer at jeg kan ikke fungere som normalt og at jeg må ha endel begrensninger for å ikke bli psykisk dårlig. Har også erfaring med folk som kanskje ikke helt skjønner at de er bulldozere i relasjoner ("jeg bare sier det som det er!!!") men de styrer jeg unna. Har empati med hvorfor de er blitt som de er blitt, men har slutta å føle ansvar for andre.

Anonymkode: 9f6e4...6f7

Når du har en så stor grad av selvinnsikt at du faktisk kan både innrømme og beskrive egen atferd og hvorfor du er slik. Er du ikke en av disse menneskene. Kan godt være du har utviklet noen antisosiale trekk pga barndommen. Mennesker med antisosiale trekk kan i mange tilfeller ha svært god selvinnsikt, men i forskjellige grader mangle evne til å føle dårlig samvittighet når man sårer andre. Selv om de forstår hva de har gjort galt og at personen fortjener en unnskyldning. 
mennesker som passer inn i beskrivelsen i innlegget er folk med stor grad av narcisstiske trekk. Som svært ofte er betydelig mindre intelligent enn antisosiale og også lavere iq i gjemmomsnitt enn «empaths». Antisosiale har høyere iq i gjennomsnitt enn begge disse gruppene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, jeg tror i hvert fall ikke det finnes så mange av dem at en enkelt person har en haug av dem i sin krets. Så mange at man til og med kan lage statistikk over om de er flest menn eller kvinner. Generelt sett er det vel sånn at hvis man synes det er noe feil med alle andre, må man også vurdere muligheten for at det kan være en selv som feiler noe. Uten at det nødvendigvis gjelder TS, kan jo være han har vært helt usedvanlig uheldig med hvem han omgås. :D

Anonymkode: b4864...7e7

Disse menneskene finnes overalt og er mye vanligere enn man tror. De tiltrekkes av mennesker med egenskaper de selv mangler, og dette er ofte en uviten handling fra underbevisstheten deres. Er like stor sjans å møte på noen med ASPD (psykopati) som å havne i en bilulykke, få sparken på jobben, få en forfremmelse, bli dopet ned på byen og oppleve utroskap fra en partner. Veldig mange mennesker har opplevd en eller flere av disse tingene. Og dette er ASPD, som er den sjeldneste personliheten på den mørke triaden, personene beskrevet i innlegget: er mennesker med høy grad av narcisstiske treng, som er i betydelig større antall. 
Du har ved høyst sannsynlighet flere av disse i livet ditt uten å vite det. Står du ikke personen nært kan dette være vanskelig å oppfatte hvis du er en person som alltid kun vil se det beste i andre. I mange tilfeller drar de også utnytte V deg uten at du selv merker det. Fordi du er dårlig på å gjennkjenne forskjellen på noen med menneskelige feil som alle har,kontra gjentagende ondskapsfull atferd uten endring, forståelse eller ansvar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min tante på 61 år er slik. Hun tømmer all aggresjon mot flere i sin krets som ikke har gjort noe for å fortjene det. Svartmaler alt. Klager på alt. Klager på posten, legen, naboen, styreleder i borettslaget, og er sur for den aller minste ting som ikke er slik hun vil ha det. Hun har kommet med trusler om å voldta flere menn faktisk..  Husker når jeg var liten så truet hun moren til min venninne med å banke henne opp om hun ikke gjorde som hun sa. 

Selvinnsikt eksisterer ikke for denne kjerringa.

Dette er svært psykisk tungt for de som må forholde seg til dette. Mange forstår ikke alvorlighetsgraden i dette, om de ikke har opplevd det selv. De fleste tror at alle mennesker kan endre seg og at andre kan hjelpe dem å endre seg. Dette stemmer ikke i alle tilfeller i det hele tatt. «Empaths» med gifte personlighetstrekk kan endre seg fordi de har selvinnsikt. En person uten selvinnsikt kan ikke endre seg og tilhører eller har sterke trekk tilknyttet den mørke triaden. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De kan faktisk ødelegge livet ditt og psyken din over langsommelig tid. Skaden de kan påføre deg, er ofte langt utenom din forståelse: om du aldri har møtt eller kjenner noen som har vært utsatt for dette. 
De vil tømme deg for penger og ressurser, ofte på en kynisk måte. Som å låne penger de aldri betaler tilbake eller «hjelpe» deg å innvestere i noe genialt, men egt bare stikke av med pengene selv. De truer deg med dine størte frykter og svakheter om de ikke får vilja si. De kontakter arbeidsplassen med flaske rykter/anklager om deg slik at du mister jobben. De er svært dyktige skuespillere når de vil oppnå noe. De snur venner, familie og barn mot deg på samme måte. Ingen tror på deg fordi personen er svært sjarmerende og alltid godt humør i offentligheten, men djevelen selv bak 4 vegger. De kan til og med lage falske bevis mot deg pga deres utspekulerthet. De kan bruke fysisk vold og skremme vettet ut av deg for å holde kontroll. Værst av alt: de nyter det, fordi de er sadistiske og liker å se deg lide. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er hensikten/årsaken bak dette? Vanskelig å forstå hva som egentlig foregår i personens hode. Da den de sårer mest og ødelegger mest for, er seg selv. 

Hva som er hensikten? Narsissisme er en personlighetsforstyrrelse. Min mor har nok det. Hun lever litt i den verden at det eksisterer andre regler for henne, at hun er hevet over andre. Å si til meg som tenåring at hun fantaserte om å skyte meg fordi jeg var en ondskapsfull og udugelig var en måte "hjelpe meg" på og jeg var utakknemlig som ikke forsto dette. Min far tok en del akevitt en jul, pratet i vei etter hun hadde lagt seg, og beskrev henne som litt enkel i topplokket med manglende empati. Noe som jeg tror jeg er veldig sant. Jeg tror ikke hun forstår bedre og tror at dette er helt normalt. 

Anonymkode: 43709...00b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...