Gå til innhold

Hund ikke pga. utseende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Million skrev (5 minutter siden):

Ja, smaken er jo forskjellig. Var ikke meningen å rakke ned på noen :) Jeg vet at Airdale terrieren (den største terrierrasen) er av de mest populære.

For noen er jo f.eks. mynder som whippet og greyhound de styggeste hundene, fordi de har så spisse og smale snuter/ansikt og kropp. Jeg synes mynder er elegante og flotte! Smaken er forskjellig. 

Ja, sånn er det. Jeg digger terriere, men synes mynder (med unntak av Irsk ulvehund, som jeg ikke kommer til å skaffe meg uansett) ikke er fine i det hele tatt 😄 Det er liksom noe unaturlig med den lange og spisse snuten 😄 Derfor synes jeg ikke collie og Shetland sheepdog er fine heller 😄 

Men som du sier, smak og behag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunder der øyene holder på å ramle ut og tunga henger på tverra, typisk Chihuahua. Ikke engang mor kan elske en så stygg hund. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (4 timer siden):

Kom med noen eksempler da? 😄

Hvorfor skal jeg det når tråden ba om hunder jeg ikke liker?

Anonymkode: a5a24...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over at ingen hittil har nevnt puddel.

Har hatt storpuddel i mange år, ikke utstillingsklippet men kort over hele og praktisk "skogsveis", men før vi skulle anskaffe første hund, så insisterte mannen på puddel fordi han har vokst opp med det. Jeg nektet egentlig, pga utseendet (selv om jeg allerede da jo visste at rasen har egenskaper jeg liker og vil ha).

Elsker hundene vi har hatt, men synes fortsatt det er mange hunder som er mye penere enn puddel. 

Ellers ville jeg nok valgt bort mynder pga utseendet selv.... Og disse med kjente lidelser pga utseendet som flere nevner. Hyttenaboen hadde flere cavalier king charles spanieler, nydelige hunder, men de levde jo ofte ikke mer enn 5-6 år. Så disse som man tydelig ser at får problemer med øyne/pust osv ville jeg også valgt bort pga utseendet.

Anonymkode: 78081...04c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordet collie,men det slår også ut på egenskaper for meg. Blir utrolig sliten av den rasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange pene hunder, men det er mange skikkelig stygge hunder også. Nakenhunder, mynder og settere byr meg imot. Jeg synes heller ikke border collier er fine. Chihuahuaer er fæle, rett og slett. 

Anonymkode: 38f96...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er overrasket over at ingen hittil har nevnt puddel.

Har hatt storpuddel i mange år, ikke utstillingsklippet men kort over hele og praktisk "skogsveis", men før vi skulle anskaffe første hund, så insisterte mannen på puddel fordi han har vokst opp med det. Jeg nektet egentlig, pga utseendet (selv om jeg allerede da jo visste at rasen har egenskaper jeg liker og vil ha).

Elsker hundene vi har hatt, men synes fortsatt det er mange hunder som er mye penere enn puddel. 

Ellers ville jeg nok valgt bort mynder pga utseendet selv.... Og disse med kjente lidelser pga utseendet som flere nevner. Hyttenaboen hadde flere cavalier king charles spanieler, nydelige hunder, men de levde jo ofte ikke mer enn 5-6 år. Så disse som man tydelig ser at får problemer med øyne/pust osv ville jeg også valgt bort pga utseendet.

Anonymkode: 78081...04c

Joda, puddel står på min liste over mindre pene hunder😆 Synest bare de ser latterlige ut enten de er klipt slik eller sånn….. 

Anonymkode: befc3...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disney Adult skrev (21 timer siden):

Puli 

l_TVGMAOSKTI8312012135044.jpg.05fe9260caf652ea5083016aba272d56.jpg

Puli er jo bare vakker når eieren kan pelsen❤️❤️

 

Anonymkode: 38c12...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenhunder, både helt og de som er delvis naken med tuster her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staff og andre hunder som peser svært mye synes jeg er veldig udelikat. 

Anonymkode: 77e2c...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops

Engelsk bulldog

Bull terrier

Kinesisk nakenhund

Fransk bulldog

Basset hound

Cane corso

Bull mastiff 

Italiensk mynde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane corso

cane-corso-italiano-2.jpg

Anonymkode: 16a11...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle hunder med krøllet hår/pels, som puddel og puddelblandinger, bichon frise og en del terriere. 

Liker heller ikke hunder med korte neser eller alt av "bully"-hunder, som Staffordshire Bull Terrier. Synes ikke de er noe fine, og de har også et dårlig rykte her jeg bor.

Anonymkode: cccd7...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedllington terrier, ser så dumme ut med den klippen. Og alle bullehunder, greier ikke det utseende der. Det er noe med de små trekant-øynene og den store kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disney Adult skrev (På 31.5.2024 den 22.09):

Puli 

l_TVGMAOSKTI8312012135044.jpg.05fe9260caf652ea5083016aba272d56.jpg

Hva med bergamasco da?

Anonymkode: 09520...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsomt å se hvor forskjellige man er.

Anonymkode: 3dc5a...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke hunder med brachycephalysk hodeform. Det spiller ingen rolle om det er en mops, pekineser, engelsk/fransk bulldogg, boxer, old english bulldogg, shih tzu, Boston terrier, bullmastiff, rottweiler, cavalier king Charles spaniel, griffon, affenpinscher, Bordeaux doggen +++ Jeg har til og med møtt Berner sennen med manglende snute. Det ser bare ubehagelig ut og det høres enda verre ut hvis det er mer enn 20 grader og dyret er i bevegelse. Jeg liker lange snyter jeg. 

Anonymkode: c127a...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg liker lange snyter jeg. 

Ja, de er skjønne.

Screenshot 2024-06-08 at 17-45-27 Bull Terrier Description Temperament Lifespan & Facts.png

Anonymkode: 16a11...dc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 10.19):

Mops og bulldog. Synes de er grusomt stygge. 

Malinois. De er skumle.

Dachs. Ser ut som dildoer. Hater personligheten også.

Kinesisk nakenhund og de andre nakenhundene. 

Cocker spaniel. De er også veldig stygge.

Weimaraner, labrador, korthåret chihuahua, whippet og alle andre hunder med veldig kort pels. Synes ikke kort pels er fint.

Shar pei, napolitansk mastiff og andre rynkehunder. Ikke fint.

Basset hound. Helt grusomt.

Airedale terrier, welsh terrier og alle andre hunder som ser ut som kosedyr fra 1950-tallet. 

Puli, komondor. Huff.

Malteser, shih tzu og alle de andre moppe-hundene. 

Afghansk mynde. 

Bull terrier og borzoi. Rare og stygge hoder.

Russisk sort terrier, bouiver de flandres og riesenscnauzer. De ser farlige ut.

Bedlington terrier. Ser ut som en påkjørt mishandlet sau.

Azawakh, saluki, italiensk mynde og alle andre hunder som ser ihjelsulta ut.

Cesky terrier, skotsk terrier, dandy dinmont terrier, sealyham terrier.

Exotic bully. Kanskje den styggeste hunden som finnes. I tillegg grov dyremishandling. Man er ikke rett kopla om man har en slik hund. 

Anonymkode: a5a24...9ce

Hvilke raser liker du da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...