Gå til innhold

å lyve om sykdom o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har du noen gang løyet om at du er syk, eller hatt andre løyner for å få fri fra jobben?

jeg gjorde det i dag.. sitter her med en uggen følelse i maven :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan simulere blekhet og feber :kul:

Det er sant - lærte meg det på ungdomsskolen da jeg skulket masse for å være sammen med kjæresten min som gikk på en annen skole og hadde annen timeplan enn meg. Frøken kjente på pannen min og sa jeg så blek ut og hadde feber, "kom deg hjem under dyna..."

Så til jobbskulking... :sjarmor:

Jeg synes alle skal ta seg en fridag i ny og ne. Ikke hver uke selvsagt - men et par i året. Bare for å ha litt fri og komme seg, gjøre hyggelige ting for å samle seg litt. Det tror jeg både du og arbeidsgiveren din er tjent med. Jeg er for skulking, uten å måtte lyve. Men, nå er det jo sånn da, at det ikke er så akseptert - så da må man lyve.

Fridagen din er deg vel unt - synd den ble ødelagt av dårlig samvittighet.

Skrevet

Har ikke løyet på meg sykdom for å ta fri fra jobben, har ikke hatt samvittighet til det. Men har vært hjemme når jeg var 'litt syk', kunne sikkert gått på jobb disse gangene men det hadde nok blitt lite effektivt.

Så, da er vel svaret mitt nei, har ikke løyet på meg sykdom.

Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen løy jeg på meg sykdom titt og ofte, har hatt endel mindre "lovlig" fravær fra skoler jeg har gått på senere også. Har større problemer med å lyve om sykdom til jobb, men jeg har tatt en fullstendig ulovlig tre-dagers en gang :-? også har jeg noen ganger vært hjemme når jeg har vært bare litt syk også...

Skrevet

Er helt og holdent I MOT sånn skulking jeg.

Av prinsipp går jeg på jobb når jeg er frisk nok til det.

Vet hvor fælt det er å få andres oppgaver fordi de er syke.

For ikke å snakke om arbeidsgiver som må betale for at en av de ansatte trenger en fridag. Dette er kanskje litt mer alvorlig på enkelte arbeidsplasser, men likevel..

Hvis man trenger en dag fri.. er sliten og skulle hatt en fridag, så synes jeg at man skal BE om å få fri, slik at det kan organiseres på arbidsplassen. Samtidig kan arbeidsgiver slippe denne utgiften og heller betale for den innsatsen som faktisk blir gjort på jobben.

Skrevet

Eg skulka av og til på ungdomsskulen, likte meg ikkje der :roll: , men det var iblandt vanskelig å få foreldrene mine til å tru på at eg var sjuk.

Første året på vidareg. , altså ca 5 år sia, skulka eg mykje (første året på hybel, ingen foreldre som kunne kontrollere om eg gjekk på skulen eller ikkje :wink: )

Men eg vente meg av med det i løpet av det neste året.

I år har eg fått vite at eg er ein mønsterstudent (møter opp på alle forelesingane).

Når det gjeld skulking frå jobb, så tror eg ikkje eg ville skulka mykje, men det er vanskelig å sei sikkert. Har aldri hatt ein jobb.

Skrevet

Aldri!

Hvis jeg gjorde det, ville en person bli skadelidende: jeg sjøl. Har knapt nok tid til å være sjuk når jeg virkelig er det, så skulke, aldri!

Skrevet

Jeg har ikke hatt en eneste dag med sykefravær i min nåværende jobb; dvs fem år siden siste sykedag. Et par ganger i løpet av disse årene kunne jeg med fordel vært hjemme en dag, antakelig - men jeg har også hatt en god helse når jeg tenker etter.

I min forrige jobb derimot, spilte jeg aldri syk, men det var veldig lett å bli hjemme hvis jeg var litt dårlig. Min forrige jobb trivdes jeg ikke noe vesentlig med - og det var nok det som gjorde at en liten snue ble litt overdreven iblant.

Jeg er av den oppfatning forøvrig at dersom man er litt syk eller kanskje bare uendelig sliten og lei, så er det sunnere å ta en dag til å få humør og inspirasjon tilbake på enn å gå på jobb og være ineffektiv - så sant ikke andreperson blir skadelidende pga fraværet.

Skrevet

Jeg har aldri, og kommer aldri til å skulke en jobbdag!

De få gangene jeg har vært hjemme fra jobb har vært med sykemelding, for da har det virkelig vært alvorlig og.

jeg har faktisk aldri brukt en "tredagers".

Forelesninger har jeg en helt annen holdning til.

Er det obligatorisk fremmøte, så må man jo bare gå. Hvis det er valgfritt så går jeg bare hvis det er flinke forelesere og jeg vet at jeg får noe igjen for det. Er drittlei dårlige forelesere, da bruker jeg heller tiden min på å lese på egenhånd.

Skrevet
Da jeg gikk på ungdomsskolen løy jeg på meg sykdom titt og ofte, har hatt endel mindre "lovlig" fravær fra skoler jeg har gått på senere også. Har større problemer med å lyve om sykdom til jobb, men jeg har tatt en fullstendig ulovlig tre-dagers en gang  :-?  også har jeg noen ganger vært hjemme når jeg har vært bare litt syk også...

:o wæææ! Når jeg leser dette nå ser jeg jo ut som DEN skulkeren! Jeg har tatt EN eneste tredagers - og da hadde jeg dårlig samvittighet da! Det er heller ikke mange dagene jeg har vært borte fordi jeg har vært litt syk. Egntlig har jeg ganske høy terskel for å være borte fra jobb, det så bare ikke sånn ut i det første innlegget mitt... :oops:

Skrevet

Jeg er så mye syk alikevell jeg, så akkurat det trenger jeg ikke :roll:

Men når det er sagt så er jeg veldig flink til å gå på jobb selv om jeg føler meg litt uggen og ikke er helt i form. Med den sykdommen jeg har, har man flere dårlige enn gode dager i året, og skal jeg holde senga hver gang jeg har litt vondt her og der hadde jeg vært minimalt på jobb.

Men det var ikke ment som kritikk til deg Marge :D

Skrevet

jeg har gjort det en gang - for å få utsatt en eksamen.. :oops:

men det var etter rådlegging fra studieveileder og jeg hadde så dårlig samvittighet at jeg fölte meg nesten sjuk.. :o

men da jeg fikk lest gikk det veldig bra på sykeeksamen.. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...