Gå til innhold

Ikke lenger mulig å sende e-konsultasjon til fastlegen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som har problem med at det ikke går å sende e-konsultasjon til fastlegen via helsenorge.no? Kan det være noe feil med helsenorge eller kan fastlegen selv ha slått det av? Enten for alle eller bare meg? Jeg har alltid kunnet sende inn tidligere, men nå når jeg prøvde å sende en ny e-konsultasjon så kom det bare opp at man kunne velge fornye resept eller kontakte legekontoret, så det alternativet man før kunne velge e-konsultasjon er dermed vekke? 

Det gjelder bare en liten ting: Jeg ønsker å ta ny blodprøve av folat siden jeg nå har gått på tilskudd i 3 måneder som avtalt. Vet ikke om det er så mye vits å bestille egen legetime bare for det? Før har jeg kunnet sende e-konsultasjon også har han laget klar blodprøve rekvisisjon i forkant også har jeg bare kommet innom når det har passet meg bare for å ta blodprøve.

Anonymkode: 5c89d...43d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det flere som har problem med at det ikke går å sende e-konsultasjon til fastlegen via helsenorge.no? Kan det være noe feil med helsenorge eller kan fastlegen selv ha slått det av? Enten for alle eller bare meg? Jeg har alltid kunnet sende inn tidligere, men nå når jeg prøvde å sende en ny e-konsultasjon så kom det bare opp at man kunne velge fornye resept eller kontakte legekontoret, så det alternativet man før kunne velge e-konsultasjon er dermed vekke? 

Det gjelder bare en liten ting: Jeg ønsker å ta ny blodprøve av folat siden jeg nå har gått på tilskudd i 3 måneder som avtalt. Vet ikke om det er så mye vits å bestille egen legetime bare for det? Før har jeg kunnet sende e-konsultasjon også har han laget klar blodprøve rekvisisjon i forkant også har jeg bare kommet innom når det har passet meg bare for å ta blodprøve.

Anonymkode: 5c89d...43d

Ofte skrur de av e-konsultasjon ved ferie, sommertid eller lignende. Du kan ringe legekontoret og be dem sjekke med legen om du kan komme innom og ta blodprøve uten å ha legetime først.

Anonymkode: af8b7...12b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min lege skrur av muligheten for e-konsultasjon hvis hun har noen dager ferie og over høytider. 
Ville sjekket over helgen igjen, siden det ikke haster. Enig med deg at du sikkert ikke trenger en time. 

Anonymkode: 45391...48a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig å skru av innimellom ja, kanskje har du bare aldri sett det før fordi du aldri har trengt det akkurat når det har vært avskrudd før?

Her ringte jeg legesenteret en gang det «aldri» ble åpnet igjen etter skoleferien var ferdig. Da hadde de bare glemt å skru på igjen 😂 5 min senere kunne jeg sende.

Anonymkode: da6eb...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det ikke mulig i helga eller i ferier.

Prøv igjen på mandag?

Anonymkode: f94c1...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...