Gå til innhold

Tvinge barnet på trening?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ser du ikke forskjellen. De som tvinges til å dra på trening - og som trener og har det fint og er aktive når de først kommer og de som tvinges til å dra på trening ?  Barn som tvinges på trening av grunn #1 ødelegger ikke for laget.  

Anonymkode: e6f3c...be0

Absolutt forskjell, men her har du en som nekter å dra på hver eneste trening. Hvem av de du skisserer tror du dette barnet er?

Anonymkode: 15c4e...e97

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest issoras
Skrevet

Hvis barnet ikke trives PÅ trening ville jeg nok ikke tvunget, men forsøkt å finne noe annet. Kanskje noe sammen med dere foreldre i første omgang? Gå på svømming sammen en gang i uka, gå tur eller sykle en gang i uka. Rulleskøyter, ski, klatring, skating, barnas turistforening ... Forsøk gjerne å få med en venn. Sett av to dager til fysisk aktivitet. Så kan dere se om barnet vil prøve mer organisert aktivitet senere. 

Lagaktivitet er pyton hvis man ikke trives med treningen fordi man skiller seg så negativt ut. 

AnonymBruker
Skrevet

:ler:

tulletråd. 

Anonymkode: 315c6...979

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er for barnas helse de er med i idrett. (hilsen en som drev med BÅDE korps og ballsport) 

Ytterst få er aktive nok om de ikke er med på idrett

Korps er ikke bedre.

Når det gjelder sport er det enormt mange skader og til og med dødsfall.

Idrett er ikke sunt.

Anonymkode: 37435...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Alle barn kan oppleve mestring i fotball, de trenger bare mer egentrening, mer oppmuntring og bedre innstilling fra både foreldre og seg selv. Det er ikke gøy å føle seg dårlig, men ingen er ekspert fra dag 1. Min yngste er god i fotball for hun har sparket ball flere ganger i uka siden hun var 3 år (sto på sidelinjen når broren trente)  Det er ikke lagstreningene som har gitt mest mestring, det er alle ekstratreningene

Nei, det er faktisk ikke alle som vil finne glede og mestring i fotball. Alle kan bli bedre med trening, og oppleve mestring i form av å mestre mer. Men trives en hverken med lagsport eller ball, er det lite poeng. 

Jeg har ett barn som elsker fotball, og andre ballspill. Hun er veldig sosialt anlagt, og alt av lagspill er topp. Og så har jeg et som absolutt ikke liker fotball. Det barnet er ikke særlig glad i å være fysisk aktiv heller, men kunne lokkes med ut på gåturer. Etter hvert viste det seg at dans var noe for henne.

Jeg kan være enig i at en bør jobbe for å finne en fysisk aktivitet som barnet kan holde på med, for helsens skyld. Men jeg lever godt med at jeg aldri har blitt god med noen som helst form for ball, fordi jeg aldri har øvd, fordi jeg aldri har likt. Jeg trener med ball sammen med det barnet mitt som liker det, kun for barnets skyld, og jeg liker jo å se at hun koser seg. Men jeg kan løpe både raskt og langt da, det elsker jeg, og det har alltid vært min greie. 

Folk kjenner sine egne barn best. Noen ganger er nok mild pushing lurt. Om en ser at barnet faktisk opplever mestring og glede. Men i motsatt fall, tenker jeg at å tvinge på trening virker helt imot sin hensikt. 

Anonymkode: 0f2d6...1e5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi har et barn som nekter å dra på fotball. Det er litt overvektig og har helt klart behov for å røre på seg. Vi har meldt på fotball og håndball og kampsport, men det liker ingenting. 
Er det rett at vi «tvinger» det. Det er jo litt tungt, så er nok tungt å løpe. Det er bare 7 år, men jeg føler vi har et ansvar for at ikke det får en vane hvor det ikke trener i takt med at det blir større..

Hva ville dere gjort her? 
kosthold har vi selvsagt tatt tak i…

Anonymkode: 13ccb...840

La han være, kanskje han heller vil senere, tvinger dere han så ødelegger der det for han senere

Anonymkode: 0a5aa...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...