Grevling Skrevet 31. mai 2024 #1 Del Skrevet 31. mai 2024 https://www.youtube.com/watch?v=wupToqz1e2g Det er naturlig å reflektere over livets ende og hva som gir mening. I dagens samfunn, spesielt i Vesten, har vi kanskje blitt på grensen til dødsfornektende. Døden gjemmes bort, og vi unngår å snakke om den. Per Fugelli var i sin tid ivrig etter å få den frem i lyset For å sette pris på livet og dets skjørhet, dets vakkerhet og komplikasjoner. Vi lever i en tid hvor status, materielle goder og suksess måles i tall og prestasjoner. Men når vi står ansikt til ansikt med vår egen dødelighet, føles disse tingene ofte mindre viktige. Hva betyr det egentlig? Kanskje godhet og de relasjonene vi bygger er det som har størst verdi. Det høres veldig forenklet ut. Men gjør vi kanskje livet mer komplisert enn det av og til trenger å være? Hva vil skje etter døden? Ingen vet jo med sikkerhet, men det kan inspirere oss til å bruke tiden riktig mens vi er her. Livet går så fort, og det i seg selv bør minne oss om å leve med hensikt og sette pris på øyeblikkene vi har. Hva tenker du om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #2 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg tenker på døden hver dag, og synes ikke det å dø er skremmende. Jeg er redd for å miste noen, men å dø selv hadde ikke gjort meg noe. Jeg merker jo ikke at jeg er død? Jeg tror dessverre ikke på noe liv etter døden, himmel eller andre ting. Dør vi så er det ikke mer, tror jeg. Anonymkode: 953a5...cbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #3 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg tenker på det.. Når det gjelder egen død så er jeg ikke redd for å dø, jeg tror ikke det skjer noe etter døden. Jeg tror det er som å ikke være født🤷 Det som derimot er skremmende er å forlate barnet mitt. Den tanken er grusom. Og selvsagt andres død, de jeg er glad i.. Og i første rekke barnet mitt. En tanke jeg ikke kan ta inn over meg. Anonymkode: 9b0d3...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Odhrán Ó Máille Skrevet 31. mai 2024 #4 Del Skrevet 31. mai 2024 Jeg tenker på alt mulig rart, noen ganger inkluderer det døden, men det er ikke ofte jeg tenker på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #5 Del Skrevet 31. mai 2024 Tenker nok på det litt for ofte Anonymkode: 3b03d...86a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #6 Del Skrevet 31. mai 2024 Ja jeg tenker på døden innimellom, spesielt siden jeg har jobbet mye med døden. Har hatt noen åndelige opplevelser og vet om veldig mange som også har hatt det som gjør meg helt sikker på at det er mye mer mellom himmel og jord enn det vi er klar over. Før trodde jeg ikke det. For meg er det nå usannsynlig at døden er slutten. Anonymkode: 450e6...e68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2024 #7 Del Skrevet 31. mai 2024 Ja, fordi jeg må forholde meg til at mennesker i alle aldre dør i yrket mitt. Men jeg er ikke redd før å dø selv. Mye mer redd for å miste folk jeg er glad i. Anonymkode: 9f43a...a34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 1. juni 2024 #8 Del Skrevet 1. juni 2024 Er veldig redd for å dø,og å miste de rundt meg. Misunner de som ikke redd for døden. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 1. juni 2024 #9 Del Skrevet 1. juni 2024 Ja, Barbie, hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2024 #10 Del Skrevet 1. juni 2024 Ikke redd for døden. Siden jeg tror på Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. Anonymkode: 143d3...2a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 2. juni 2024 #11 Del Skrevet 2. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ikke redd for døden. Siden jeg tror på Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. Anonymkode: 143d3...2a8 Det gjør jeg også.Allikevel er jeg redd for å dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #12 Del Skrevet 2. juni 2024 Er ikke redd for å dø, men har ikke lyst til å dø. Tenker nesten ikke på det. Anonymkode: 591f3...739 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #13 Del Skrevet 2. juni 2024 Tenker på døden hele tiden. Dødsangsten gjør at jeg ikke greier å leve et lykkelig liv. Ond sirkel som er vanskelig å komme ut av. Anonymkode: 3376e...4a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2024 #14 Del Skrevet 2. juni 2024 Jeg tenker mye på døden og er redd for å dø, men kanskje aller mest redd for å slutte å leve. Det er så mye å se og gjøre som jeg aldri får opplevd, og etterpå er det ingenting i all evighet. Anonymkode: 60b75...950 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå