Gå til innhold

Hvor mye kr legger dere i gode solbriller?

sigrid106

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var neppe uv-beskyttelse i de glassene

Anonymkode: 92bd7...677

Jo. Alle solbriller må følge det samme regulativet og også billig briller har god UV beskyttelse. Solbriller er noe av det rimeligste å produsere. 

Anonymkode: 22de1...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Opptil 3000. Og det er bare for designets skyld, jeg vet at billigere solbriller er like bra (og kan være bedre).

Anonymkode: 96fab...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks 200,- 😊 De skal beskytte øynene mine mot solen, ikke noe mer 😊 Solbriller har aldri vært fashion statement for meg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo. Alle solbriller må følge det samme regulativet og også billig briller har god UV beskyttelse. Solbriller er noe av det rimeligste å produsere. 

Alt som er CE-godkjent, er ikke CE-godkjent. Det samme gjelder billige UV-produkter.

Sannsynligvis shit quality mtp stoffene i glass og innfatning også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er dessverre litt for opptatt av at det skal være solbriller av dyrere merke så da blir det 3000-5000kr. Endte opp med Gucci denne uken til 3200kr. Kjøper dem ikke ofte da jeg sjelden finner noen som passer og som jeg liker.

Det blir litt som med vesker, den til 200kr fungerer helt fint, men så er det noen som foretrekker de til 20 000kr. 

Anonymkode: 7c837...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjøpte et par for 300 pesetas for mange år siden. Har de fortsatt

Anonymkode: ce082...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. En venninne av meg har jobbet i motebransjen i utlandet i mange år.  (Her snakker vi den seriøse motebransjen med haute couture,Hadid søstrene og vogue alle de der) Og hun sier solbriller er noe hun aldri bruker mer en maks 200 kr på. De store motehusene strør seg om med solbriller for de koster så godt som ingenting å produsere.
Solbrillene du kjøper på bensinstasjonen er fra akkurat samme sted som de dyre Gucci brillene dine. Verden vil bedras! 

Så det du sier er at det ikke finnes forskjell mellom plastinnfatning og metall? De har like egenskaper? Metall og titan? Veier det samme og tåler det samme?

Samtidig er gummien lik på alle brillestengene? Materiale på neseputene er like?

Samtidig sier du og at det ikke er forskjell på typer linser? Glass og plast oppfører seg likt? Overflatene har lik refleksjon?

Og farge på glass/plast utgjør ingen forskjell mellom hvor mye lys som slipper igjennom til øynene? Eller fargekontrast?

Og ikke minst er det kanskje heller ingen forskjell på polariserte og ikke-polariserte glass?

Merkelkg. For dette er alt stengt tatt målbare ting. Men det er subjektive meninger rundt det. Så vi foretrekker ulike ting. Og dersom du synes de til 399 er gode til deg så tipp topp.

Men det betyr ikke at det ikke er forskjell.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Var neppe uv-beskyttelse i de glassene

Anonymkode: 92bd7...677

Det var mest tolig god UV-beskyttelse i glassene. Dette er veldig billig å produsere.

Her er fra en test som ble gjort for noen år siden.

The $200 pair let 1 percent of the UV radiation through, which is considered excellent protection.

A $13 pair of pink shades from a discount store did even better, blocking 100 percent of the rays.

Even a $1 pair from a dollar store  provided excellent protection.

https://www.ksat.com/news/2013/07/16/expensive-cheap-sunglasses-put-to-uv-test/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mange solbriller, fra noen tiere, til 4 000. 

Er litt obs på å plukke med de jeg vet er god kvalitet om jeg skal være i sterk sol. Ellers tenker jeg mest på design. 

Anonymkode: 15bb9...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har solbriller til forskjellig bruk. 

Når jeg kjører motorsykkel, rundt 1500 kr. Viktig med myke stenger uten gummi, solide og "bøybare". 

Når jeg er på sjøen, rundt 2000 kr.

Når jeg kjører bil, ca 1000 kr.

Daglig bruk, 800 kr. 

Så har jeg et par Tom Ford som var dyre, de bruker jeg til "pent". 

Liker Oakley, Tom Ford og Ray Ban sine briller. 

Har også et par supergode fra Polaroid som aldri forsvinner, aldri får riper og er perfekte til det meste. De kostet 500 kr og er kanskje de beste jeg har hatt av alle briller. 

Men jeg tar godt vare på de og bruker de samme i årevis om det ikke er noe spesielt som skjer med de. 

Anonymkode: 09e7d...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte solbriller for rundt 100kr tror jeg, på ferie tilbake i 2012. De har fungert til mitt bruk, men etter så mange år har de blitt oppripet og måtte byttes ut.

Jeg hadde lett lenge, veldig lenge, og hadde ikke funnet noe. Frem til jeg fant et par nå nylig, et veldig dyrt par 3200kr. Heldigsvis 25% på dem, men absolutt mye mer enn jeg tenkte å bruke på solbriller. Men var så glad for å endelig finne noen jeg likte at jeg dreit i pengene å kjøpte dem 😅

Anonymkode: c58af...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...