AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #1 Skrevet 30. mai 2024 Hvordan er stemningen hjemme hos dere? 😊 er det mye krangel og gråt med barna eller kjefting og dårlig stemning ? Opplever en sånn laaaaaaaang periode nå ! Vi voksne er lei hverandre , ungene krangler og gråter , pengene strekker ikke til osv. og ingen av mine venninner har det sånn. Flere som strever litt? Anonymkode: b98cf...e19 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Skrevet 30. mai 2024 Ja, selvfølgelig er det flere som strever. Men vi strever ikke, heldigvis. Har tenåringer som er veldig fredelige av seg, vi hverken krangler eller gråter. Kjefter heller aldri. Veldig stille og fredelig hos oss. Egentlig FOR stille, barna sitter på hvert sitt rom hele dagen. Anonymkode: 5e8bf...f2f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Skrevet 30. mai 2024 Her er det veldig fredelig, tenåringer og vi tar livet med ro. Ingen kjefter. Men såklart er det mange som strever, livet med små barn er tøft ❤️ Anonymkode: f314c...78e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #4 Skrevet 30. mai 2024 Ingen kjefting, men uenigheter oppstår nå her og der. Ellers er livet egentlig ganske rolig her i heimen. Anonymkode: dc8fc...51b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Skrevet 30. mai 2024 Stille her. Vi hever ikke stemmen, krangler ikke. Ikke at vi er enige om alt, men når vi en skjelden gang er uenige snakker vi rolig og løser det. To tenåringer som er veldig fine. De gamer, bygger lego, ser på filmer eller serier med mamma. Har besøk av venner. Jeg tar bare de kampene jeg MÅ. Anonymkode: 1e674...ad8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 Her er alt bare som en soloppgang. God stemning, smilende ansikter, rent og pent både hus, hage og mennesker. Vi stresser aldri, snakker med pusestemme og legger dikt på hverandres puter til kvelden. Det er aldri et snev av morgenånde eller svette rompesprekker. Selv ikke etter familiens felles morgenjogg. Måltidene er dagens høydepunkter. Da snakker vi om livet, koselige dugnader og veldedighetsarbeid vi skal være med på. Etterpå takker barna for maten, tar oppvasken mens de hører hverandre i glosene og gangetabellen. De snakker også om hvor koselig det er å hjelpe mormor med husvasken hver fredag. Vi har egen grønnsakshage, verpehøns og pengetrær i hagen, så der er det ingen bekymringer. Anonymkode: cd5b5...3b3 1 3
Forvirret23 Skrevet 30. mai 2024 #7 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her er alt bare som en soloppgang. God stemning, smilende ansikter, rent og pent både hus, hage og mennesker. Vi stresser aldri, snakker med pusestemme og legger dikt på hverandres puter til kvelden. Det er aldri et snev av morgenånde eller svette rompesprekker. Selv ikke etter familiens felles morgenjogg. Måltidene er dagens høydepunkter. Da snakker vi om livet, koselige dugnader og veldedighetsarbeid vi skal være med på. Etterpå takker barna for maten, tar oppvasken mens de hører hverandre i glosene og gangetabellen. De snakker også om hvor koselig det er å hjelpe mormor med husvasken hver fredag. Vi har egen grønnsakshage, verpehøns og pengetrær i hagen, så der er det ingen bekymringer. Anonymkode: cd5b5...3b3 😂😂👌🏻 Jeg får være litt motsats til denne tråden. Her er det kaos ofte, det er tre barn og en stressa mor som skal rekke det ene og det andre. Det koker i topplokket til meg oftest. Barna krangler om ALT det er så ille til tider at jeg får meldinger om hvem som gjør hva på skolebussen. Ser den ene litt feil på den andre en tidlig morgen så blir det kaos. Vi er en familie med høy stemme, vi har kaos, masse lyd, høylytte krangler, masse diskusjoner spesielt mellom tenåringen og meg da han elsker å trykke på mine knapper så jeg fyrer opp og han ler Kan ikke få idyll med 3 hissigpropper og 2 kverulanter 😆
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #8 Skrevet 30. mai 2024 Vi har det vel 50/50. Vært litt krangler mellom mannen og meg denne måneden. Kjipt, men vi er også blakke, går oppå hverandre og alt det derre der. Brakkesjuke rett og slett. Det går over når vi blir litt mindre slitne og den dårlige økonomiske situasjonen etterhvert snur. Han har begynt i bedre betalt jobb, jeg har noen oppdrag som vil gi uttelling i løpet av neste måned. Vi ser lyset i tunnelen, men har fortsatt litt brannslukking å gjøre. Anonymkode: 69928...cd2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #9 Skrevet 30. mai 2024 Stort sett god stemning, minus litt tenåringshormoner som tidvis slår inn i brå vendinger i humør på ene barnet. Ikke noe voldsomt. Bare blid i ene øyeblikket, og streng/mutt i neste. Vi har hatt det som du beskriver tidligere. Holdt på å ende med skilsmisse. Gikk i terapi vi voksne, ordnet opp oss to mellom, sluttet med negativ kommunikasjon oss to mellom, og da opphørte også konflikter med og mellom barna. Det var dårlig stemning oss to voksne mellom som gjorde situasjonen så anspent at samtlige ble påvirket. Barna merker ugreit, og påvirkes av det. Anonymkode: 9e9d8...f26 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå