AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #1 Skrevet 30. mai 2024 Vi har fått tilbud om plass i to barnehager( private i ulike kommuner) I barnehage 1 har barnet plass på småbarnavdeling der hun er blant de eldste. I denne er det kun 9 barn der 6 er jevngamle m mitt barn ( født i 22) Denne barnehagen er helt ny, og veldig kjekk inne, og fantastiske voksne. Barna som går her vil mest sansynlig gå på samme skole som barnet mitt.. uteområdet er derimot slik at jeg får angst av å tenke på at barna springer rundt.. det er stein og betong over alt. Sandkassene er omkranser av steiner m ganske skarpe hjørner, Det er balansestokker med sand rundt seg- og så har de plasser stein slik at de godt kan knuse hodet i disse når de balanserer.Det er og skjært hull i de myke mattene for at steiner skal komme frem. Barnehage 2 vil barnet gå i en mellomavdeling der de er barn født i 22 og 21, så barnet mitt blir midt mellom de eldste og yngste.. her er det 16 barn og 4 voksne i kjernetiden , og to på morgen/ ettermiddag.. de fleste barna vil nok gå på skole i nabokommunen, men styrer sa de hadde godt sammarbeid m skolen i min kommune, og at de alle år har barn fra min bygd.. dattera mi elsker å leke på lekeplassen, spurter inn - og vil aldri hjem. ( vi bruker å gå å leke der etter stengetid). Her følte jeg at pedleder var litt uengasjert .. fikk beskjed om at barnet mitt ikke ville bli møtt av samme person i starten , fordi hun selv hadde tilvenning med eget barn ( som hun har valgt å ha i annen barnehage ). To fagarbeidere skal bytte avdeling etter en stund …og så skal det komme to nye… fikk og følelsen av at det bruktes mye vikarier fra er vikarbyrå…her frykter jeg at barnet mitt lett kan miste de personene de er trygge på .. alle foreldre jeg har møtt i denne (2 foreldrepar) er superfornøyd m denne barnehagen .. Det er SÅ vanskelig å velge.. Anonymkode: a42aa...b9f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #2 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi har fått tilbud om plass i to barnehager( private i ulike kommuner) I barnehage 1 har barnet plass på småbarnavdeling der hun er blant de eldste. I denne er det kun 9 barn der 6 er jevngamle m mitt barn ( født i 22) Denne barnehagen er helt ny, og veldig kjekk inne, og fantastiske voksne. Barna som går her vil mest sansynlig gå på samme skole som barnet mitt.. uteområdet er derimot slik at jeg får angst av å tenke på at barna springer rundt.. det er stein og betong over alt. Sandkassene er omkranser av steiner m ganske skarpe hjørner, Det er balansestokker med sand rundt seg- og så har de plasser stein slik at de godt kan knuse hodet i disse når de balanserer.Det er og skjært hull i de myke mattene for at steiner skal komme frem. Barnehage 2 vil barnet gå i en mellomavdeling der de er barn født i 22 og 21, så barnet mitt blir midt mellom de eldste og yngste.. her er det 16 barn og 4 voksne i kjernetiden , og to på morgen/ ettermiddag.. de fleste barna vil nok gå på skole i nabokommunen, men styrer sa de hadde godt sammarbeid m skolen i min kommune, og at de alle år har barn fra min bygd.. dattera mi elsker å leke på lekeplassen, spurter inn - og vil aldri hjem. ( vi bruker å gå å leke der etter stengetid). Her følte jeg at pedleder var litt uengasjert .. fikk beskjed om at barnet mitt ikke ville bli møtt av samme person i starten , fordi hun selv hadde tilvenning med eget barn ( som hun har valgt å ha i annen barnehage ). To fagarbeidere skal bytte avdeling etter en stund …og så skal det komme to nye… fikk og følelsen av at det bruktes mye vikarier fra er vikarbyrå…her frykter jeg at barnet mitt lett kan miste de personene de er trygge på .. alle foreldre jeg har møtt i denne (2 foreldrepar) er superfornøyd m denne barnehagen .. Det er SÅ vanskelig å velge.. Anonymkode: a42aa...b9f Har du sjekket med kommunen at uteområdet i den nye barnehagen er godkjent slik du fremstiller det med farlige steiner osv? Vi holder på med dugnader for å utbedre området i vår barnehage og det er veldig strengt med hva vi får lov å bygge / lage til. Mange av planene fikk avslag fra kontrolløren som var på befaring. Anonymkode: 24966...2a2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #3 Skrevet 30. mai 2024 Jeg ville valgt den første. Liten gruppe barn og stabile ansatte betyr veldig mye. Også det med skoletilhørighet om dere tenker å gå skole samme sted. Jeg antar det ikke egentlig er så farlig som det virker som. De fleste skader jeg har opplevd i min barnehage ute har vært på huske eller i godkjent helt vanlig klatrestativ, eller en gang barnet bare snublet på flat asfalt.. Anonymkode: 59a8b...494 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #4 Skrevet 30. mai 2024 Barnehage nr 1, lett. Så reiser dere og leker i den andre i helgene👌🏻 Anonymkode: d247d...395
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #5 Skrevet 30. mai 2024 Jeg hadde uten tvil valgt den første barnehagen. Engasjerte, stabile ansatte betyr veldig mye. Og en mindre barnegruppe mener jeg også er en fordel. Anonymkode: fd157...4d5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #6 Skrevet 30. mai 2024 Jeg glemte å nevne at det er 3 småbarnsavdelingen i bhg 1 som er relativt åpne - så i tillegg til egen avdeling vil det være 24 ettåringer i omgivelsene … Anonymkode: a42aa...b9f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 Vi har alltid valgt den nærmeste bhg til mine barn Anonymkode: 6aff8...01d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 Velg barnehagen som har barn som skal starte i klasse med ditt barn og ta kampen om trygt uteområde. Hvis det er slik som du beskriver er jo ikke det greit. Anonymkode: 35f95...066
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 Den første uten tvil! stabile ansatte og mindre kaotisk barnegruppe er verdt mye. Ift uteområdet hadde jeg nok ikke bekymret meg så mye, men jeg lar jo også barna mine leke ute hjemme og i skogen osv. Her har forøvrig ene ungen skada seg 2 ganger i barnehagen, ene gangen ramla ned fra huske, og andre gangen på klatrestativ 😅 Ingen av gangene var det noe alvorlig, bare normale ulykker som skjer en gang eller to med de fleste aktive barn. Selv brakk jeg armen som liten, på en gressplen 😂 Anonymkode: 8a1d9...0bf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå