Gå til innhold

Kiropraktor - vond nakke - videre mtp pris?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har vært 1 gang hos kiro (privat), og ble sendt rett på MR. Ble funnet kompresjoner etter en ulykke, og jeg trenger nå behandling. "Problemet" er at dette vil jo koste -800kr per gang. Jeg har ikke peivat helseforsikring, og ser Helfo kun dekker 64kr per gang. Er det noe offentlig tilbud eller annen måte å gjøre dette på? Tips om en vei rundt å få dekket litt mer?

Jeg har belagt meg på at dette vil koste, men da må jeg spe ut behandlingene - og nakken har forplanta seg videre i skuldre, muskler og hele holdningen så det påvirker arbeidshverdagen (hvor jeg ikke kan sykemeldes, er ENK og kan ikke kjøre full fokus og sykemeldes)

Anonymkode: f5f87...938

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må du gå til kiropraktor da? 
Du kan jo gå til en med kommunal avtale, feks en manuellterapeut. Da betaler du ingenting når du har betalt opp til frikort-grensen på rundt 3000kr. 

Anonymkode: 4640c...34d

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Manuellterapeut med kommunalt driftstilskudd

Anonymkode: 53b31...6ee

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Åh, det skal jeg sjekke opp! For dette vil bli en langtråkig behandling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kiropraktor er kortvarig løsning. Det eneste som på sikt vil hjelpe er faktisk trening av muskulaturen. Det kan en fysio hjelpe med. Kiropraktor bare knekker opp men løsner ikke musklene. Vi snakker ikke hard trening men trening som på sikt vil gjøre det bedre. Ellers kaster du bare penger ut av vinduet. Vet hva jeg snakker om. Gikk i årevis til kiropraktor pga nakke rygg etc. som bar helt på bærtur. Nå trener jeg så nå er nakken bedre det er og musklene i ryggen. 

Anonymkode: 9c761...338

AnonymBruker
Skrevet
On 5/30/2024 at 9:03 PM, AnonymBruker said:

Hei, jeg har vært 1 gang hos kiro (privat), og ble sendt rett på MR. Ble funnet kompresjoner etter en ulykke, og jeg trenger nå behandling. "Problemet" er at dette vil jo koste -800kr per gang. Jeg har ikke peivat helseforsikring, og ser Helfo kun dekker 64kr per gang. Er det noe offentlig tilbud eller annen måte å gjøre dette på? Tips om en vei rundt å få dekket litt mer?

Jeg har belagt meg på at dette vil koste, men da må jeg spe ut behandlingene - og nakken har forplanta seg videre i skuldre, muskler og hele holdningen så det påvirker arbeidshverdagen (hvor jeg ikke kan sykemeldes, er ENK og kan ikke kjøre full fokus og sykemeldes)

Kiropraktor vil ikke kunne hjelpe deg på lang sikt. Du trenger en fysioterapeut og da kan du oppsøke kommunalt tilbud og få frikort på lik linje som hos fastlegen.  Fysoterapeuten kan lage et treningsprogram for deg og da vil du høyst sannsynlig kunne holde plagene dine i sjakk og oppleve bedring med lite krevende innsats.

Anonymkode: c6026...a2b

AnonymBruker
Skrevet

Har også gått til kiropraktor over noe tid uten bedring, og for å være helt ærlig er jeg ganske skeptisk. Fint hvis det hjelper noen men jeg opplevde mer at de forsøkte å få terrenget å passe kartet... 

Anonymkode: 147af...c5b

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare gå til noen med avtale?

Anonymkode: 1ff4e...e29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...