Gå til innhold

Verste og beste "by" i Norge?

Fremhevede innlegg

Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Verst er Sarpsborg, uten tvil👎🏻. Best er Bergen❤️

Anonymkode: 8c2ba...208

Har aldri vært i Sarpsborg men skal innom der i sommer. Hva er det som gjør Sarpsborg verre enn Kongsberg eller Halden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Luksusbia said:

Har aldri vært i Sarpsborg men skal innom der i sommer. Hva er det som gjør Sarpsborg verre enn Kongsberg eller Halden?

Har ikke bodd de to plassene, men det er generelt befolkningen og fordommene, i tillegg til at det strengt tatt ikke er så mye å ta seg til der, og det ser mer ut som noe fra gamle Sovjet enn en norsk småby i mine øyne. 

AnonymBruker
Skrevet

Beste: Kristiansund 

Verste: Namsos🤢

Anonymkode: d4bd1...c2c

AnonymBruker
Skrevet

Verste: Sandnes

Er for det meste jævlige folk der. Er også oversvømt av utlendinger. Synes Stavanger er faktisk en del bedre.

Beste: Vanskelig å si da jeg liker meg best på tettsteder. Men nevner Stavanger som en av de beste.

Anonymkode: e4d9e...3ea

AnonymBruker
Skrevet
Luksusbia skrev (3 timer siden):

Alt....

Stopp innom Fredrikstad isteden, skikkelig sommerby.. Ta en tur innom gamblebyen der, kjempefint

Anonymkode: 9b754...937

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Bergen. Synes faktisk ikke det regner så ofte som folk skal ha det til. Regner iallefall ikke lenge om gangen. Derimot synes jeg det er en klam by med tanke på klima. 

Synes Hamar er en koselig by, men at den har tapt seg en del de siste åra. Enhver bedrift i gågaten der er jo dømt til konkurs, gitt historikken. Maxi storsenter også, det har gått fra å være kult sted til pensjonistenes senter. Strand partiet er utrolig vakkert! 

Oslo derimot, har jeg aldri likt. Føler meg ikke så trygg der. 

Anonymkode: f90c0...1a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Slår et slag for Brønnøysund for de som har vært der. Utrolig koselig kystby i Nordland

Men med et meeget spesielt folkeslag. 

Anonymkode: 4d7a5...845

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke bodd de to plassene, men det er generelt befolkningen og fordommene, i tillegg til at det strengt tatt ikke er så mye å ta seg til der, og det ser mer ut som noe fra gamle Sovjet enn en norsk småby i mine øyne. 

Sarpsborg og Fredrikstad går jo nesten i ett nå.

AnonymBruker
Skrevet

Oslo er best, liker også Bergen, men som andre sier... Været og klimaet. Har bodd begge steder, og ble syk av regn og vind og manglende årstider (sammenlignet med hva jeg er vant til fra innlandet) i Bergen. 

Verst.... Liker ikke Lillehammer, men verst i Norge er det vel ikke der. 

Syns Sortland er ganske et ganske sjelløst sted, men naturen rundt gjør opp for det. 

Vadsø liker jeg kjempegodt! (sett bort fra klima igjen, selvom det nok er med på å sette stemninga). 

Anonymkode: 83977...12a

• Liker 1
Skrevet

Har ikke vært overalt i Norge,  men av de stedene jeg har vært liker jeg Oslo aller best.  Synes også Sandefjord og Tønsberg er bra.  

Liker ikke Sandnes, Sarpsborg eller Bodø . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne "kåringen" blir jo helt absurd. Enten så kommer patriotene med sin hjemby, eller så er det krampe-urbanistene som hevder Oslo og at alt annet er Gudsforlatte landsbyer .....   Blir ikke reelt i hele tatt    🙄

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Luksusbia
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Alt....

Stopp innom Fredrikstad isteden, skikkelig sommerby.. Ta en tur innom gamblebyen der, kjempefint

Anonymkode: 9b754...937

Det skal jeg❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Denne "kåringen" blir jo helt absurd. Enten så kommer patriotene med sin hjemby, eller så er det krampe-urbanistene som hevder Oslo og at alt annet er Gudsforlatte landsbyer .....   Blir ikke reelt i hele tatt    🙄

Du glemte alle dem som har vært i Oslo sentrum og tror at det er hele Oslo, og de som synes mørkhuda folk er kjempeskumle.

Anonymkode: 73f71...d5e

• Liker 5
Skrevet (endret)

Verst er Oslo, men byen skal ha pluss for mange direkteruter til utlandet. Jeg studerte der og byen var ikke noe for meg, men muligens en by som passer andre ;) Beste må være Trondheim, Bergen eller Ålesund😃

Endret av Tjoheiii
AnonymBruker
Skrevet

Bardufoss. Ja, de har bystatus og jeg fatter ikke hvordan det kunne gå til. 
Finnsnes er flere hakk bedre. 

Anonymkode: 6f6d0...21e

• 7 måneder senere...
Skrevet

Finnsnes er værst.

Anonymkode: 6fd44...77c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 9.52):

Du glemte alle dem som har vært i Oslo sentrum og tror at det er hele Oslo, og de som synes mørkhuda folk er kjempeskumle.

Anonymkode: 73f71...d5e

Og alle som uttaler noe om andre byer har gått hele byene på kryss og tvers? Man uttaler seg om det man har sett og det er for mange sentrum. 

Anonymkode: 04916...502

• Liker 3
Skrevet

Verste er Oslo, syns jeg. Liker godt  Grünerløkka/Tøyen, men ellers er det en grå og trist by. Molde og Harstad er også ganske nær Oslo i verst-kategorien. Liker godt Trondheim og Kristiansund, mindre byer som har det meste uten at det er overfylt av folk hele tiden.

Anonymkode: 5e46f...05f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Verste er Oslo, syns jeg. Liker godt  Grünerløkka/Tøyen, men ellers er det en grå og trist by. Molde og Harstad er også ganske nær Oslo i verst-kategorien. Liker godt Trondheim og Kristiansund, mindre byer som har det meste uten at det er overfylt av folk hele tiden.

Anonymkode: 5e46f...05f

Du synes det er grått og trist på for eksempel Bygdøy?

Anonymkode: 917fa...510

Skrevet

Umulig å svare på, jeg har nemlig ikke vært i alle byer i Norge. 

Anonymkode: 66b77...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...