AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Del Skrevet 30. mai Hvorfor er det viktig å løfte vekter og gjøre spesielle øvelser? Gir ikke for eksempel sykling og svømming økt muskulatur? Det er jo repetetiv belastning på muskulaturen. Jeg tenker for en begynnernivå/mosjonist? Anonymkode: 86016...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Del Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor er det viktig å løfte vekter og gjøre spesielle øvelser? Gir ikke for eksempel sykling og svømming økt muskulatur? Det er jo repetetiv belastning på muskulaturen. Jeg tenker for en begynnernivå/mosjonist? Anonymkode: 86016...50e Om man er sikkelig utrent så kan man øke 1-3 kg i benkpress av å sykle faktisk, for det skaper lite generelt stress i hele kroppen, men ja man må trene styrke om for at stress- restutisjon - adapsjon skal finne sted så samt du ønsker det mer en 2 uker ?. Du skal ikke belaste muskulaturen du skal progressivt overbelaste , allså stadig be kroppen om litt mer, hadde belastning vært nok så hadde det vært mange biffe lagermedarbeider for de løfter jo mange tonn! Med det belaster musklene likt og det ligger ingen progresjon utover 3 første opplærings dagene. Anonymkode: 97fb5...872 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 31. mai #3 Del Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 7.26): Hvorfor er det viktig å løfte vekter og gjøre spesielle øvelser? Gir ikke for eksempel sykling og svømming økt muskulatur? Det er jo repetetiv belastning på muskulaturen. Jeg tenker for en begynnernivå/mosjonist? Anonymkode: 86016...50e Hvis du tråkker til skikkelig så blir det digre lårmuskler av sykling. Muskler vokser av å ta i knallhardt. Men digre armer får du ikke av å sykle, det må i så fall styrketrenes separat. Hjertemuskelen blir stor av sykling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå