Gå til innhold

Bygger man ikke styrke gjennom kardio?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor er det viktig å løfte vekter og gjøre spesielle øvelser? Gir ikke for eksempel sykling og svømming økt muskulatur? Det er jo repetetiv belastning på muskulaturen. Jeg tenker  for en begynnernivå/mosjonist? 

Anonymkode: 86016...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det viktig å løfte vekter og gjøre spesielle øvelser? Gir ikke for eksempel sykling og svømming økt muskulatur? Det er jo repetetiv belastning på muskulaturen. Jeg tenker  for en begynnernivå/mosjonist? 

Om man er sikkelig utrent så kan man øke 1-3 kg i benkpress av å sykle faktisk,  for det skaper lite generelt stress i hele kroppen, men ja man må trene styrke om for at stress- restutisjon - adapsjon skal finne sted så samt du ønsker det mer en 2 uker ?. Du skal ikke belaste muskulaturen du skal progressivt overbelaste , allså stadig be kroppen om litt mer, hadde belastning vært nok så hadde det vært mange biffe lagermedarbeider for de løfter jo mange tonn! Med det belaster musklene likt og det ligger ingen progresjon utover 3 første opplærings dagene. 

Anonymkode: 97fb5...872

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.5.2024 den 7.26):

Hvis du tråkker til skikkelig så blir det digre lårmuskler av sykling. Muskler vokser av å ta i knallhardt.  Men digre armer får du ikke av å sykle, det må i så fall styrketrenes separat. Hjertemuskelen blir stor av sykling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...