Gjest pillemisbruker Skrevet 12. februar 2006 #1 Skrevet 12. februar 2006 hvor og hvordan kan jeg bli avvent med piller???
Gjest vimse Skrevet 12. februar 2006 #2 Skrevet 12. februar 2006 Bestille en time hos fastlegen din og be om en henvisning for problemet ditt? Lykke til!!
Gjest pillemisbruker Skrevet 12. februar 2006 #3 Skrevet 12. februar 2006 kan ikke det. legen min er pappan min.
Gjest Piper Skrevet 12. februar 2006 #4 Skrevet 12. februar 2006 Da finner du deg en annen lege, for er det din egen far som skriver ut pillene til deg burde han være litt redd for å gi deg for mye.
Gjest pillemisbruker Skrevet 12. februar 2006 #5 Skrevet 12. februar 2006 pappa gir meg ikke piller. jeg kjøper piller "på gata"
Gjest Jalileh Skrevet 12. februar 2006 #6 Skrevet 12. februar 2006 Kan du ikke kontakte noen sånne sentrè da? Og forhøre deg? Lykke til!!! Fint at du tar tak i problemet ditt på egenhånd. Du er jo allerede et godt skritt på vei.
Gjest vimse Skrevet 12. februar 2006 #7 Skrevet 12. februar 2006 Rusavdelingen på ditt lokale sykehus. Ta en tlf dit og snakk med de, og spør hvor du skal henvende deg.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #8 Skrevet 12. februar 2006 Bytt lege eller vær ærlig med faren din. Det er mulig han kan hjelpe deg uten at du må legge deg inn et sted. Hvilke piller bruker du og hvor mye og hvor lenge har du drevet med det? Du må mest sannsynlig trappe ned over flere måneder, og hvis faren din er noe til lege, vil han vite dette eller finne info om det. Hvis du ikke klarer å trappe ned hjemme, kan du kontakte f.eks. sosialkontoret. De kan søke deg inn et sted til avvenning. Du kan også legge deg inn på private klinikker, Solvang i Østfold, Vangseter der de vil trappe ned på pillene dine og du vil få tilbud om evt. et lengre opphold (gratis) mot at du jobber der f.eks. på kjøkken etc. Evangelisenteret er et alternativ, og sosialkontoret dekker opphold hos dem, men der trapper de ikke ned på pillene. Der må du bråstoppe og det kan være vanskelig ang. piller for abstinensene kan vare i måneder. Abstinensene kan også være direkte fysisk, i tillegg til psykisk i flere måneder, så jeg anbefaler et sted der de trapper ned på dosen. Det finnes flere steder som dekkes av sosialkontoret der du vil få tilbud om nedtrapping. Det sies at for hvert år du har misbrukt piller, tar det en måned. Har du misbrukt piller i to år må du regne med to mnd. før abstinensene gir seg. Det kommer også an på hvilke type piller du bruker, mengden og hvor lenge dette har pågått. Ønsker deg lykke til. Du greier det selv om det vil bli en tøff tid.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #9 Skrevet 12. februar 2006 Du kan også ringe AA eller NA (anonyme alkoholikere og anonyme narkomane). Det er egentlig ikke forskjell på rus og de kan gi deg råd om hvordan du skal gå fram ang. søknad om behandling.
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2006 #10 Skrevet 13. februar 2006 Du kan også henvende deg direkte til en avrusningsklinikk for eventuell innleggelse eller mer informasjon. Se på www.rustiltak.no. - velg "avansert søk" - velg tiltakstype "akuttinstitusjon/avrusning" - velg rusmiddelprofil, alder osv. Da får du opp en liste med aktuelle tiltak som du kan klikke deg inn på. Under "rutiner ved inntak" står det hvordan man kan henvende seg, som regel må man ringe. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå