drue Skrevet 8. juni 2024 #41 Del Skrevet 8. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Godt forslag om å ligge høyere i kalorinntak når jeg skal forsøke å gå ned i vekt. Er nok helt sikkert best å forsøke å få overspisingen under kontroll før jeg forsøker å gå ned i vekt, jeg tror det blir for mye å gjøre begge deler samtidig, selv om jeg er utålmodig mtp å få til vektnedgang. Anonymkode: 8c76a...0aa Det syns jeg høres veldig fornuftig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #42 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 10.49): Herregud. Så flott at du vet bedre enn alle spesialiserer i feltet. Jeg har en overspisingslidelse, og har gått i behandling til de som er fremst innenfor forskning på fedme. Og NEI: viljestyrke har som regel NULL med vedvarende fedme å gjøre. Vi begynner HELDIGVIS å komme lengre når det gjelder kunnskap om fedme. Men det er dessverre fortatt mange «Internett spesialister» der ute som «vet» fasiten. Alvorlig fedme over tid har like mye med «viljestyrke» å gjøre som bulimi, anoreksi, alkoholisme og generell rusmisbruk har med «viljestyrke» å gjøre. Men: du er vel «Internett ekspert» på de feltene også? Anonymkode: 6501e...aa6 BED kan også behandles med medisin som (også) brukes for adhd. Aduvanz. Men det vet du sikkert Anonymkode: a5120...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 11. juni 2024 #43 Del Skrevet 11. juni 2024 Spis 300 kcal mindre en du brenner , er jo enkelt.. men gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2024 #44 Del Skrevet 14. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 29.5.2024 den 22.17): Jeg har problem med viljestyrken (og kanskje også andre ting?) som gjør at jeg gang på gang feiler med vektnedgangen. Det to hovedproblemene er at jeg spiser for mye kalorier og også usunt. Jeg føler jeg har forsøkt det meste av fremgangsmåter men jeg bare klarer (nesten) aldri å holde meg lavt nok i kalorier ift til å klare å gå ned i vekt selv om jeg er veldig motivert til å gå ned i vekt med tanke på at jeg nå har en BMI på 32. Jeg klarer heller nesten aldri å holde meg til å spise bare sunt i ukedager med en dag der jeg kan spise en gitt mengde godteri lørdager. Jeg kan lett ende opp med å gå på butikken bare for å handle godteri rett før stengetid fordi jeg ikke klarer å holde meg unna. Jeg forsøker å holde meg til regelen med å handle faste dager, ikke gå på butikken sulten, følge handleliste, ikke ha usunn mat hjemme men det hjelper likevel ikke. Jeg feiler gang på gang og det er så ødeleggende. Jeg har helt sluttet å telle antall kalorier jeg spiser siden det mange dager er enormt mye, hvis jeg skal tippe kan jeg sikkert spise 3000-4000 kcal bare på en dag eller mer. Så det er jo dessverre ikke rart at jeg fortsetter å gå opp i vekt heller. Det føles for meg som at jeg nesten har mistet alt av selvkontroll. Det har eskalert veldig siste 3 måneder nå og jeg har lagt på meg 10 kg bare siste måneden, noe som jo er helt sykt, Sånn som jeg har det nå kan det virkelig ikke fortsette. Hva kan jeg gjøre for å klare å komme meg ut av dette en gang for alle og endelig lykkes med å gå ned i vekt? Anonymkode: 8c76a...0aa Faste fra middag til lunsj neste dag. Kutt ut karbs på alle ukedager. Så enkelt, men likevel så vanskelig. Tål å vær sulten, det er ikke farlig og ikke bli lurt av alle som sier man må spise frokost. Anonymkode: 638e9...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå