AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #1 Skrevet 29. mai 2024 Hei! Jeg har endelig funnet meg selv og funnet litt glede i å lage mat fra bunnen. Vanligvis er jo middagene fra bunn, men jeg har fått lenger til verks og baker brød hver uke, lager yoghurt og smør og ghee også. Lager gjerne syltetøy og is og. Nå har vi såvidt begynt med litt dyrking av favorittgrønnsaker også Tror barna synes det er fint for de spiser jo en del av det. Vurderer å prøve å lage noe kremost eller noe annet enkelt i lengden. Har også lyst å prøve å lage kefir ! Men! Trenger litt ideer fra andre der ute, hva lager dere av basic varer ? Anonymkode: 26bdf...c31 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #2 Skrevet 29. mai 2024 Jeg lager creme fraiche, rømme, smør, yoghurt, surdeig, saft, syltetøy, granola/müsli, knekkebrød, beinkraft, litt ulike siruper, pesto, plukker mye bær og henter frukt og rabarbara i ulike nabohager, plukker sopp og litt andre ting som nestle og ramsløk i skogen osv. Jeg lager det meste selv fra bunnen av men bor i blokk uten mer dyrkeplass enn en sørvestvendt veranda som rett og slett er for solrik for mye uten at jeg må styre voldsomt med både vanning og skygge så jeg henter heller hos folk med for store hager. Anonymkode: d2d30...4fc 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #3 Skrevet 29. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lager creme fraiche, rømme, smør, yoghurt, surdeig, saft, syltetøy, granola/müsli, knekkebrød, beinkraft, litt ulike siruper, pesto, plukker mye bær og henter frukt og rabarbara i ulike nabohager, plukker sopp og litt andre ting som nestle og ramsløk i skogen osv. Jeg lager det meste selv fra bunnen av men bor i blokk uten mer dyrkeplass enn en sørvestvendt veranda som rett og slett er for solrik for mye uten at jeg må styre voldsomt med både vanning og skygge så jeg henter heller hos folk med for store hager. Anonymkode: d2d30...4fc Åå herlig ! Jeg prøvde meg på surdeig, men fikk ikke til riktig steketeknikk og jeg synes det var vanskelig å brette deigen så det ble bare søl, men høres ut som du bruker naturen mye så det er jo en kjempe ide vi har en del ramsløk fra i fjor som jeg har brukt i pakore samme med knekkebrød, jeg har laget en del av det lavkarbo knekkebrødet til Caroline Berg eriksen, det var utrolig godt:) Takk for tips 😀 Anonymkode: 26bdf...c31 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå