Gå til innhold

ville dere åpnet denne mailen?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fikk en mail fra et firma jeg aldri har hørt om, uten vedlegg.

Bør jeg være paranoid og slette mailen uåpnet? :sjokkert:

Endret av Kosemose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom jeg hadde stilt meg det spørsmålet og ikke kjent avsenderen hadde jeg ikke giddet å tenke mer, men heller slettet mailen uten å tenke mer over det. Om så noen hadde sendt et mailkort hadde jeg heller gått glipp av det enn å få virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde stilt meg det spørsmålet og ikke kjent avsenderen hadde jeg ikke giddet å tenke mer, men heller slettet mailen uten å tenke mer over det. Om så noen hadde sendt et mailkort hadde jeg heller gått glipp av det enn å få virus.

:ler: Godt poeng!

(men stemmer det at det er mail med vedlegg som er de farlige? Jeg har også et godt virusprogram..)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:  Godt poeng!

(men stemmer det at det er mail med vedlegg som er de farlige? Jeg har også et godt virusprogram..)?

Det der siste har jeg ikke greie på. Vet ikke så mye om virus. Men du kan jo evt. scanne vedlegget før du åpner det med virusprogrammet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ego-solo

Jeg henter ikke en gang e-mail som jeg ikke ved hva er. Jeg bruker MailWasher Pro og visker alle slike mail på selve mailserveren (før jeg henter mail ned på min PC)

Her er en mindre, gratis udgave: http://www.mailwasher.net/

Hilsen

Ego-Solo

(Et antivirus program kan ikke gjøre noe med helt nye vira som ikke er i virusdatabasen enda.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henter ikke en gang e-mail som jeg ikke ved hva er. Jeg bruker MailWasher Pro og visker alle slike mail på selve mailserveren (før jeg henter mail ned på min PC)

Her er en mindre, gratis udgave: http://www.mailwasher.net/

Hilsen

Ego-Solo

(Et antivirus program kan ikke gjøre noe med helt nye vira som ikke er i virusdatabasen enda.)

Takk!

:rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke mulig å få virus kun gjennom en mail, så å åpne en mail skal ikke føre til virus. Men så er det slik at outlook iallefall tidligere hadde den funsksjonen at programmet automatisk åpnet vedlegget i mailen. Dette har hjulpet til at virusene har spredt seg veldig raskt rundt om i hele verden. Nå vet jeg ikke om dette har blitt endret i outlook, får jo håpe at microsoft har tatt til fornuften. :forvirret:

Selv har jeg aldri hatt virus, og har ikke virusprogram heller. Hvordan jeg klarer det? vel, jeg kjører mac :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ego-solo

Det stemmer ikke helt det der. Man kan saktens få virus etc. uten å åpne et vedlegg. Det skjer dersom man leser html mail og ikke kun ren tekst. Derfor bør man ikke sette sin mail klient til å lese html mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...