Gå til innhold

Bæresjal vs. bæresele


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest minttumaaria

Hei! Jeg lurte på om det er noen som har brukt bæresjal? Jeg er en finsk jente som har funnet masse fine bæresjalforhandlere i Finland men dessverre veldig få her i Norge. Foreløpig har jeg da bestillt sjalene mine fra Finland men ville likt å møte noen "fysisk" som har kunnskap om bruk av sjal. Selv er jeg begynner i denne bransjen, men kunne utvekslet noen erfaringer også. Foreløpig har jeg brukt ringsjal, som er ganske enkelt, men denne uka får jeg et nytt et : ) som er visst litt vanskeligere å begynne med men mye mer behagelig i bruk (og øvelsen gjør mester). Noen erfaringer så langt: babyen trives kjempe godt i bæresjal. Han kan ligge der, eller kan være i oppreist stilling bena i kors. (Nå er han bare 2 ½ mnd gammel; etterpå kan man bruke sjal også på ryggen og på hofta). Vanligvis sovner han mens jeg bærer ham og da er det lett å legge ham med sjalen i senga si. Forresten, jeg prøvde BabyBjørn i begynnelsen, men det ble bare masse gråting og irritasjon. Gutten vår nektet å være i den. Siden har jeg lest mange artikler om det å bære barn og funnet ut at babyene liker å bli bært i sjal på grunn av bedre stilling (kan lett justeres for hvert enkelt barn og voksen, ergonomisk riktig for ryggen og bene av barn i følge f. eks tysk øketest undersøkelse, etc). De som har kolikkbarn burde absolutt prøve et sjal; barne ligger nære mammas hjerte og er i bevegelse med mammaen (eller den som bærer) og derfor roer seg ned. Som sagt, ville vært fint å utveksle erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...