Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er ung mann på 25 år. Kjent hverandre i 6 måneder. Kjemien er helt fantastisk. Vi prater utrolig godt og ler av samme tingene. Trives utrolig godt i lag. Vi føler begge forelskelse og vi har pratet om alt rundt dette med alder og hva det innebærer. Men jeg holder tilbake på å ta neste steg her… Selv om han er den eneste jeg tenker på. Det gjør vondt. Eneste grunnen til dette er frykt for hva andre skal si… Kjærlighet har ingen alder er det noe som sies… Så sant så sant, men likevel dette blir vel uansett sett ned på. Er nok ikke noe jeg kan gå videre med… Vet ikke hva jeg lurer på her,  men trengte vel bare å dele tanker med noen…

Anonymkode: 637dc...2bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det vil komme mye negative svar på dette, men følelser er følelser. Dette begynner å bli hardt å kjenne på…

AnonymBruker
Skrevet

Har dere pult? Synes ikke du skal bry deg om alder. Hvem gidder å bry seg om slikt lenger i 2024? Livet er kort. Hva om du dør neste år? Da gikk du glipp av ett års kjærlighetslykke. 

Anonymkode: a8383...2fe

AnonymBruker
Skrevet

Eneste grunnen? Virkelig?

Vil han ha barn, vil dere bli gamle sammen, har dere felles verdier og fremtidsplaner?

Anonymkode: 50147...ff8

• Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han er ung mann på 25 år. Kjent hverandre i 6 måneder. Kjemien er helt fantastisk. Vi prater utrolig godt og ler av samme tingene. Trives utrolig godt i lag. Vi føler begge forelskelse og vi har pratet om alt rundt dette med alder og hva det innebærer. Men jeg holder tilbake på å ta neste steg her… Selv om han er den eneste jeg tenker på. Det gjør vondt. Eneste grunnen til dette er frykt for hva andre skal si… Kjærlighet har ingen alder er det noe som sies… Så sant så sant, men likevel dette blir vel uansett sett ned på. Er nok ikke noe jeg kan gå videre med… Vet ikke hva jeg lurer på her,  men trengte vel bare å dele tanker med noen…

Var der selv. Ei som var 24 år yngre eller meg selv var jævla gira. Men jeg avslo ved første tilnærmelse fra henne. Jeg kunne vært faren hennes.......

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Handler for min del ikke om å være negativ, men realistisk.

Menn får ofte lyst på barn senere enn kvinner, og når han om ti femten år begynner p kjenne på det. Da må du enten leve med at han aldri fikk barn, eller så må du ta et brudd som da vil gjøre mye mer vondt.

Om 15-20 år vil han trolig fortsatt være veldig sprek. Hva med deg?

Har vært i relasjoner med yngre menn flere ganger. Men jeg er alltid like klar på at vi aldri kan bli kjærester..

Anonymkode: 6b48f...b9c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har dere pult? Synes ikke du skal bry deg om alder. Hvem gidder å bry seg om slikt lenger i 2024? Livet er kort. Hva om du dør neste år? Da gikk du glipp av ett års kjærlighetslykke. 

Anonymkode: a8383...2fe

Denne var fin ❤️. Så sant så sant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 time siden):

Var der selv. Ei som var 24 år yngre eller meg selv var jævla gira. Men jeg avslo ved første tilnærmelse fra henne. Jeg kunne vært faren hennes.......

Kommer kanskje litt an på alderen hennes, men forhold der mannen er eldst er som regel mer akseptert i samfunnet enn omvendt. I mitt tilfelle så er det feil vei.. Ihvertfall har det ofte vært slik… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste grunnen? Virkelig?

Vil han ha barn, vil dere bli gamle sammen, har dere felles verdier og fremtidsplaner?

Anonymkode: 50147...ff8

Det er ihvertfall det som er hovedgrunn… familie, venner, kollegaer… Jeg blir sikkert sett ned på… Det er mitt liv selvsagt, men klart jeg ønsker ikke å bli sett ned på. Tenker at det sikkert er slik at noen tenker at det er flott at en følger hjertet, mens andre tenker negativt… om meg. Ikke like mye om han.

Jeg skriver at vi har god kjemi og trives godt i lag. Grunnen til dette har nok med helheten å gjøre. At vi faktisk har felles verdier. Barn har vi også snakket om. At det er for sent for meg å få barn nå forstår han og aksepterer.

AnonymBruker
Skrevet

Et klassisk opplegg for misére. Et forhold der den ene er dobbelt så gammel som den andre kan selvfølgelig ikke vare.

Anonymkode: 24a9c...4fe

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et klassisk opplegg for misére. Et forhold der den ene er dobbelt så gammel som den andre kan selvfølgelig ikke vare.

Anonymkode: 24a9c...4fe

Okey. Kanskje ikke det vil vare, men på dette tidspunkt er det forelskelse. Kanskje kjærligheten i mitt liv. Om forholdet varer kort eller lenge… hvem vet. Det samme kan man ikke vite om vi så var jevnaldre. 
Det er vel aksepten i samfunnet som bekymrer mest… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okey. Kanskje ikke det vil vare, men på dette tidspunkt er det forelskelse. Kanskje kjærligheten i mitt liv. Om forholdet varer kort eller lenge… hvem vet. Det samme kan man ikke vite om vi så var jevnaldre. 
Det er vel aksepten i samfunnet som bekymrer mest… 

Det er ikke noe kjærlighet i vårt liv. 

Menneskehjernen er veldig tilbøyelig til å både forelske seg og gå videre. Det handler mer om hva du selv gjør, om du forankrer deg og bygger opp dette, bruker tid og sår masse blomster så kan du ikke skylle på kroppen, for på mange måter styrer du den også. Du kan velge å snu før det går for langt, møte andre menn, gråte nå og komme ut glad på andre siden. Om du skjønner? Hjernen er kraftig, også utifra våre egne valg ikke vare hva den gjør mot oss.

Anonymkode: 10f29...097

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjærlighetssorg er aldri lett, så varme tanker til deg ❤️

Stiller meg vel bak de litt mer pragmatiske spørsmålene her, som om familieliv og fremtidsplaner sammenfaller med så stort aldersspenn?

Synes også at, mtp egen alder, at 25 år for meg ville vært altfor ungt....

Men ja, forelske og følelser styrer man ikke. 

Anonymkode: 931b6...31a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kommer kanskje litt an på alderen hennes, men forhold der mannen er eldst er som regel mer akseptert i samfunnet enn omvendt. I mitt tilfelle så er det feil vei.. Ihvertfall har det ofte vært slik… 

Menn modnes senere enn kvinner, er nok mye derfor. Jeg er selv 24 år og synes menn på min alder generelt sett er veldig umodne, spesielt emosjonelt. Kjæresten min er 31 år og mer på min bølgelengde. 

Må innrømme at jeg synes så store aldersforskjeller når ene parten fortsatt er i 20 årene er en uting. Mange er ikke ferdig utviklet engang, så det blir fort en maktubalanse i forholdet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke noe kjærlighet i vårt liv. 

Menneskehjernen er veldig tilbøyelig til å både forelske seg og gå videre. Det handler mer om hva du selv gjør, om du forankrer deg og bygger opp dette, bruker tid og sår masse blomster så kan du ikke skylle på kroppen, for på mange måter styrer du den også. Du kan velge å snu før det går for langt, møte andre menn, gråte nå og komme ut glad på andre siden. Om du skjønner? Hjernen er kraftig, også utifra våre egne valg ikke vare hva den gjør mot oss.

Er ikke lett å bare si farvel når vi begge sitter med samme følelsene… Begge ønsker det samme… 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at så lenge frontallappen er ferdig utvikla, så vet han hva han går til. 

Anonymkode: bd614...75e

AnonymBruker
Skrevet

Det nye hovedtemaet på KG. For et år siden var det fint lite av dette.

Anonymkode: bef95...133

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det nye hovedtemaet på KG. For et år siden var det fint lite av dette.

Anonymkode: bef95...133

Javel

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere på sammen? Dere må jo ha veldig ulike interesser??

Anonymkode: 99989...cd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er ikke lett å bare si farvel når vi begge sitter med samme følelsene… Begge ønsker det samme… 

Han er fortsatt der at han lærer om segselv, men ikke så alt for lenge. Han vet nok garantert hvor han står om saken innen han blir 28. Det kan komme en dag hvor han blir bitter på deg. Er ikke sikkert det skjer, men du bør reflektere over hvordan det blir å stå i det.

Men kan også hende han er åpen, å senere blir som deg at han også går etter mye yngre kvinner igjen, også kanskje for å få tilbake noe av det han går glipp av nå. Det vet vi ikke. 

Men jeg vet ikke, jeg hadde ikke klart å vært med en på 25  akkurat nå og det er 5 år yngre enn meg. Det er bare i min erfaring en tid hvor vi fortsatt er litt på gjerdet når det kommer til perspektiv, men det kan bare være at jeg er en person som har tenkt mye eller brukte lengre tid enn mange andre gjør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...