Gå til innhold

P-piller som dreper sexlysten!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Eple_*
Skrevet

Jeg går på p-pillemerke Yasmin, har hoppa endel av og på, og det slår aldri feil: Når jeg går på de pillene så mister jeg sexlysta totalt. Kjæresten blir gal og jeg blir gal. Har liten tro på at det hjelper å bytte merke siden de stort sett inneholder de samme stoffene.

Noen som har opplevd det samme og har noen tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går også på Yasmin, og har heller ingen sexlyst. Det er kanskje ikke så mye til hjelp for deg, men jeg tar gjerne i mot råd også..

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hvordan det å bytte merke kan hjelpe på sexlysten. Alle p-piller har jo samme virkningsmekanisme og de overkjører den naturlige hormonproduksjon som styrer bl.a. sexlysten, ikke sant? Da skjønner jeg ikke hvordan det skulle hjelpe å bytte piller, selv om de har ulike virkestoff så fungerer de vel på samme måte? Har selv prøvd 4-5 forskjellige merker - sexlysten var borte helt til jeg sluttet helt med hormoner.

Føler meg snytt for 7 år med sex pga de dumme pillene. :frustrert:

Skrevet

Gjest over: det skjønner ikke jeg heller, men jeg merket en forskjell når jeg byttet fra vanlige kombinasjonspiller til Cerazette- litt mindre likegyldig til sex ihvertfall, men kan ikke si at det sprudler over heller dessverre.

Gjest Gjest_Eple_*
Skrevet

Det er hvertfall prevensjon i dobbel forstand. Du som hadde sluttet med hormon... hva går du på nå da?

Skrevet

Nå er det nå en viss forskjell på Cerazette og Yasmin i og med at den ene er en fullverdig p-pille og den andre er en minipille uten østrogen.

Skrevet

Trionetta tror jeg må være den værste på det området :forvirret:

Skrevet

Går på Yasmin jeg,og har absolutt ike problemer med lysten. Og hadde jeg hatt det hadde jeg sluttet på pillen og brukt noe annet istedet.

Skrevet

Jeg også mister lysten av Yasmin. Likevel piner jeg meg gjennom sexen nesten hver dag. Gikk på trionetta før, og da var sexlysten fortsatt som den var før jeg begynte på piller (men de la jeg på meg av, og det ønsker jeg enda mindre). Men nå må jeg ha ny resept likevel, så har tenkt å bestille en time i samme slengen og få byttet til Cerazette...

Skrevet

Jeg bruker og har gått på Trionetta i 5,5 år. Jeg har sexlysten på bånn. ...har begynt å fundere på hva som er vitsen med å gå på pilla når jeg aldri vil ha sex anyway. Har vurdert å slutte med pilla en periode, bare for å se hvordan det går (om lyssten kommer tilbake da.) Men har også lest på vg.no eller dagbladet.no en gang at p-piller kan gjøre at man mister lysten for godt??? Noen som har erfart det?

Skrevet

Jeg gikk på Trinordiol, bytte til Yasmin etter et par år og mistet sex-lysta! Og humøret var opp og ned!Så byttet jeg tilbake til Trinordiol og fikk den nogenlunde tilbake igjen. Nå har jeg slutta med p-piller for et par uker siden for å se om jeg merker noen forskjell på kropp og sinn...Har ikke hatt noen spesielle plager, men det er jo vanskelig å vite hva som er hva etter å ha gått på p piller i over 5 år.

Skrevet
Trionetta tror jeg må være den værste på det området  :forvirret:

Sant så sant :sur:

Den drepte min lyst. Etter 4 år var lysten nesten helt borte.

Sluttet på pillen og allerede etter 1 mnd begynte lysten å komme tilbake. :sjarmor:

Bruker heller pessar og sæd drepende krem.

Skrevet

Bruker heller pessar og sæd drepende krem.

Hvordan funker det for deg? Er det verdt å prøve?

Skrevet

Funker kjempeflott. Er absolutt verdt å prøve. Men husk ingen "bare innom en snartur" før pesaret er satt inn da små løpegutter kan fremkomme.

Dere kan sette inn pessaret som en del av forspillen (noen synes det er flott) eller så kan du selvfølgelig gjøre det før forspill begynner i stede for å avbryte for en tur på bader. Om du ikke er forbedrett så er uansett en liten avbrytelse for en tur på badet å foretrekke enn uønsket svangerskap.

Et utdrag fra lommelegen beskriver det du trenger ganske enkelt og greit.

Før du har samleie, må du plassere pessaret helt innerst i skjeden. Hvis du setter den inn riktig, skal den dekke åpningen til livmoren, og virke som en barriere mellom den og skjeden. Under samleiet, stopper pessaret sædcellene fra å entre eggcellenes domene: livmoren og egglederne. Sædcellene forblir i skjeden, mens eggcellen vandrer uvitende på den andre siden av veggen. Hvis de to kjønnscellene ikke treffes, kan en befruktning heller ikke skje, og du er beskyttet fra å bli gravid.

For å øke sikkerheten må du alltid smøre et sæddrepende middel over hele pessaret, og på begge sidene, før du setter det inn i skjeden.

Det er også viktig at du ikke fjerner pessaret for tidlig. Etter at du har hatt samleie, bør du vente minst seks timer før du tar pessaret ut igjen. Da er du nemlig helt sikker på at det ikke er noen levende sædceller igjen i skjeden. Pessaret må ikke sitte inne lenger enn et døgn.

Lykke til

Skrevet
Trionetta tror jeg må være den værste på det området  :forvirret:

Hvis trionetta dreper sexlysten vil ikke jeg vite hvordan jeg er uten for jeg har (vel, for sikkerhetsskyld) ingen nedsatt sexlyst ved bruk av disse..

I verste fall er jeg nymfoman uten :ler: Har aldri prøvd uten, kanskje det har noe og si, at jeg gikk på pilla før jeg begynte og ha sex..

Skrevet

Folk reagerer vel forskjellig på p-piller da, noen har ikke annerledes sexlyst med/uten i det hele tatt...

Tror min er litt nedsatt. Den ble det iallfall da jeg gikk på Yasmin for et par år siden. Nå går jeg på Cerazette og det blir aldri til at jeg må "pine" meg gjennom sexen, men allikevel er det ikke som før. Men det plager meg ikke så mye at det er verdt å slutte.

Yasmin har litt annerledes østrogener enn de fleste andre p-piller da; egentlig er Yasmins kjent for å ligne mer på naturlige, men kanskje et annet merke ville virket annerledes ettersom hormonene er litt forskjellige, hvis du skjønner?

Skrevet

yasmin her og..og samme problem... er så frustrerende. jeg vil jo ha sexlyst og sex...! og er ille for kjæresten min også når jeg aldri vil... fins ikke noe man kan ta for å få sexlyst igjen da? hehehe..

Skrevet

Må melde meg på her som Yasmin-bruker med ditto effekt... :-(

Gjest gjesten
Skrevet

Gikk på Trionetta i nesten 5-6 år, men det var først de siste tre årene at sexlysten var ikke-eksisterende. Det verste var at jeg ble så tørr at det var en pine og ha sex de gangene man ville ha sex :sur:

Skrevet

Trionetta tok min... men det skjedde ikke før etter 2-3 år da.

Kom tilbake da jeg sluttet, ingen tivl om det, og aldri mer hormonprevensjon for meg.

Sdien vi besluttet"ikke dødskrise" ble det LadyComp og kondom (myyyye kondom, ettersom mine sykluser er bare rot) for oss da, og det anser ingen av oss som noe problem. Jeg vet mange sier de anser kondom som uaktuielt fordi de er i et fast forhold. For meg er et aktuelt, fordi det er prevensjon (og sex utenfor fast forhold er for meg komplett uaktuelt, så har jeg ikke kjæreste har jeg heller ikke behov for prevensjon)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...