Gå til innhold

Rekker dere alt med barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler her inne at om man spør om barna går på fritodsaktiviteter så gjør alle det og de går på ditt og datt. Spør man om hvor ofte barna er sosiale er de det 7 dager i uka i mange timer hver kveld. Hvor ofte de er med venner? Hver dag. Med familie? Flere ganger i uka. Hvor ofte man gjør noe bare kjernefamilien? Flere ganger i uka. Osv. Osv. 

Men hvor mye tid har du egentlig med barna dine de første årene av barnskolen? Hvor mye er de med venner? Familie? Fritidsaktiviteter? Er det hjemmelagd mat hver dag? Jobber du fullt? Hvilke aktiviteter gjør dere i nærmeste familie? Og hvor ofte er det? 

Føler jeg løpet gjennom livet og føler "alle" får til alt. 

Anonymkode: 1b823...328

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke fullt. Ønsker mer tid med familien fremfor karriere. 

Anonymkode: eb1da...516

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Betyr det at dere prioriterer mest tid dere som familie? Går barna på fritidsaktiviteter? Er ofte sosial? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmelaget mat hver dag, men det er stort sett enkelt og lettlaget, som kokte poteter, kokt/stekt/bakt kjøtt/fisk, samt grønnsaker. Hele familien spiser middag sammen unntatt de som har en parallell aktivitet. 

Alle barna har fritidsaktiviteter, men de tar ansvar for det selv. De går/sykler sammen med venner. De er vanligvis sammen med venner fram til middag, full SFO bare i første klasse. Når det er fint vær er de også ute med venner på ettermiddagen. Så svaret er at de er sosiale med venner hver hverdag, og også i de helgene vi er hjemme.

Vi er hjemme med barna stort sett hver ettermiddag/kveld. 

I helgene er vi ofte på tur med hele familien. Det kan være i skogen eller et museum. Noen ganger kino, teater eller konserter. Ellers aktiviserer de seg selv med venner. Av og til er det fotball- eller håndballkamp, og en av oss pleier å se på.

Vi jobber begge fulltid. Fire barn i alder seks til 12 år.

Anonymkode: 4a655...898

AnonymBruker
Skrevet

Alene med barnet i 12 år. Rekker alt.

Fulltid jobb pluss videreutdanning ved siden av. 

Barnet er nå 12 år. Vi er sammen morgen, måltid ettermiddag og i huset samtidig på kvelden. Han er med venner etter skolen, ringer meg vi snakker i 10 minutter, ser hverandre en timestid etter jobb og spiser sammen. Han har trening 3 dager i uken og kamp 1-2 dager i uken. Og på kulturskolen tirsdager etter skolen. 

Annenhver uke er vi på besøk hos kjæresten min og hans barn onsdager. Middag og familietid.

Helgene er det trening/kamp. Huset fullt i venner på overnatting og av bonusbarna om de ønsker det. Besøker besteforeldre minst én helg i mnd og overnatter fra fredag - søndag. Jeg er også besøkshjem for et barn med div diagnoser én helg i mnd.

Hva vi gjør sammen når det passer oss hvilken som helst dag: går tur, fjelltur, sykler tur, handler sammen, husarbeid, kveldsmat ute, fjøretur, bading, jogging, ser fotballkamp sammen, cafe, middag hos venner/familie.

I årene som har vært samsov vi, viktig med nærhet i en hektisk hverdag. Jeg var trener for barnet mitt fra 6 - 11 år. Jeg er aktiv i nærmiljøet. Kjører han og kompisene på kamp/trening. 

Det er alltid jeg som blir ringt om det er noe. Det liker jeg. 

Treffer familie hver uke, og mine venner. Bruker ikke nevneverdig med tid på tv/scrolling på mobilen. 

Gjør det på din måte, det blir bra 🥰

Anonymkode: 528bb...d57

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alene med barnet i 12 år. Rekker alt.

Fulltid jobb pluss videreutdanning ved siden av. 

Barnet er nå 12 år. Vi er sammen morgen, måltid ettermiddag og i huset samtidig på kvelden. Han er med venner etter skolen, ringer meg vi snakker i 10 minutter, ser hverandre en timestid etter jobb og spiser sammen. Han har trening 3 dager i uken og kamp 1-2 dager i uken. Og på kulturskolen tirsdager etter skolen. 

Annenhver uke er vi på besøk hos kjæresten min og hans barn onsdager. Middag og familietid.

Helgene er det trening/kamp. Huset fullt i venner på overnatting og av bonusbarna om de ønsker det. Besøker besteforeldre minst én helg i mnd og overnatter fra fredag - søndag. Jeg er også besøkshjem for et barn med div diagnoser én helg i mnd.

Hva vi gjør sammen når det passer oss hvilken som helst dag: går tur, fjelltur, sykler tur, handler sammen, husarbeid, kveldsmat ute, fjøretur, bading, jogging, ser fotballkamp sammen, cafe, middag hos venner/familie.

I årene som har vært samsov vi, viktig med nærhet i en hektisk hverdag. Jeg var trener for barnet mitt fra 6 - 11 år. Jeg er aktiv i nærmiljøet. Kjører han og kompisene på kamp/trening. 

Det er alltid jeg som blir ringt om det er noe. Det liker jeg. 

Treffer familie hver uke, og mine venner. Bruker ikke nevneverdig med tid på tv/scrolling på mobilen. 

Gjør det på din måte, det blir bra 🥰

Anonymkode: 528bb...d57

Høres ut som et godt liv for mor og barn! Du har mye å være stolt av ❤️

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Føler her inne at om man spør om barna går på fritodsaktiviteter så gjør alle det og de går på ditt og datt. Spør man om hvor ofte barna er sosiale er de det 7 dager i uka i mange timer hver kveld. Hvor ofte de er med venner? Hver dag. Med familie? Flere ganger i uka. Hvor ofte man gjør noe bare kjernefamilien? Flere ganger i uka. Osv. Osv. 

Men hvor mye tid har du egentlig med barna dine de første årene av barnskolen? Hvor mye er de med venner? Familie? Fritidsaktiviteter? Er det hjemmelagd mat hver dag? Jobber du fullt? Hvilke aktiviteter gjør dere i nærmeste familie? Og hvor ofte er det? 

Huff, jeg ble stressa bare av innlegget ditt. Ikke sammenlign deg med andre; bygg din hverdag og ditt liv. Husk at man heller ikke prioriteter likt eller har samme ønsker. Vi har to barn som har ulike interesser og ulike sosiale behov. Føler ofte det er mye som skjer, og hadde neppe hatt unger som var like aktive med fritidsaktiviteter om det ikke var for at pappaen stiller opp som sjåfør på ukentlig (daglig 🤪) - basis.

Senk skuldrene, ta ned tempoet. Det er ikke antall fritidsaktiviteter som definerer om barnet ditt har hatt en god barndom ❤️ 

Endret av Raven.Writingdesk
AnonymBruker
Skrevet

Et barn på 11 år sammen med som jobber offshore. 

Rekker det vi ønsker å rekke. Men er ikke opphengt i at det må være strøkent her hjemme, det må heller ikke skje noe hver helg. 

Men det er fotball 3-4 dager i uken, lekser som skal følges opp. Ellers er barnet veldig selvstendig og er mye ute å flyr. 

Anonymkode: d895f...6f9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er i full jobb, 3 hunder, trening, eget sosialt liv, barna er på aktiviteter og venner etc. 

Får tid til alt vi ønsker å rekke - for oss handler det om prioriteringer og rutiner. Ikke hjemmelaget middag hver dag, men de aller fleste dager. Vi prioriterer familietid både i hverdag og helg. Vi går turer, kino 1 gang i mnd, spillkvelder/filmkvelder. Enkelte helger gjør vi ingenting annet enn å være hjemme. Legge listen for forventninger lavt, puste og slappe av. Det må ikke skje  noe for at det er kvalitetstid som familie. Man får kvalitetstid av å kjøre barna til trening og aktiviteter og venner også- det blir hva man gjør det til. 

Anonymkode: a92dd...749

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

5 og 7 år.

Fritidsaktiviteter 4 dager i uka hver (hvorav jeg leder en av aktivitetene). Begge går til de samme aktivitetene.

Får besøk av venner ca. 1-2 ganger i mnd eller sjeldnere, 3 timer om gangen.

Hjemmelaget mat 3-4 ganger om dagen. 

Vi har kun min søsters familie her, med søskenbarna i samme alder. Da blir det 1-2 turer i uka hvor jeg drikker te med søstera og barna kommuniserer seg imellom. Av og til drar vi sammen på lekeland, svømmehall, trampolinepark, camping. (6 ganger per år)

Mannen har treningsrom i huset. Jeg har broderi som hobby. 

Anonymkode: 6fa50...63e

AnonymBruker
Skrevet

4 barn (50/50) og ett bonus (100%) 
Fritidsaktiviteter mandag til torsdag på 3 av barna. Heldigvis er noen på samme tidspunkt😃 Ungdommene går ikke på noe. 
4 av barna er stort sett ute med venner eller har besøk hver dag. 

spiser middag sammen hver dag. Gjerne hjemmelaget, men hender vi tar grandis eller pølse i brød innimellom🙃

Treffer venner og familie flere dager i uken. Spiser ofte middag sammen med noen 1-2 dager i uken. Enten hos oss eller andre. 

er i svømmehallen, baker med barna, turneringer,  turer, hjemme, trener, og annet vi vil:)  er jo en hektisk periode av livet når barna er små, men sann er det jo bare☺️

jeg jobbet frem til et par år siden. 

Anonymkode: 03c53...a72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må slutte å si sånt, det får deg til å virke veldig enkel. Hvorfor bruker du ordet «karriere»? Når man snakker om karriere, er det ofte en slags egoistisk, strebende klatring som blir implisert. Mener du at nabodama som jobber fulltid som pleieassistent eller på Rema og har gjort det de siste ti år er så opptatt av karriere? 

Anonymkode: a64f6...0f8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...