Ms. Steele Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette, men legger det altså under mat og drikke. I skuffen for grønnsaker i kjøleskapet så blir det alltid så mye bøss! Det er særlig fra strømper av løk. Hvordan i all verden skal man få unngått dette? Hva kan jeg pakke løken i som gjør at den strømpa ikke bøsser så fælt? Tipper at plast ikke er noe særlig. Så synes jeg det blir bøssete av f.eks brokkoli og andre grønnsaker også. Det er ikke alltid man trenger hele grønnsaken og skjærer av bare det man skal ha. Resten blir da liggende igjen i den opprinnelige plasten sin. Noen som har noen gode løsninger som bevarer grønnsakene like fine OG mindre bøssete?
luxifine Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 Faktisk skal løk ikke inn i kjøleskapet i det hele tatt, men jeg gjør det jeg og. Har oppi bokser som jeg tar ut og vasker etter behov. Mye enklere enn å vaske hele grønnsaksskuffen og holder orden på de forskjellige f&g 1
kaarebjarne Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 Ms. Steele skrev (16 minutter siden): Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette, men legger det altså under mat og drikke. I skuffen for grønnsaker i kjøleskapet så blir det alltid så mye bøss! Det er særlig fra strømper av løk. Hvordan i all verden skal man få unngått dette? Hva kan jeg pakke løken i som gjør at den strømpa ikke bøsser så fælt? Tipper at plast ikke er noe særlig. Så synes jeg det blir bøssete av f.eks brokkoli og andre grønnsaker også. Det er ikke alltid man trenger hele grønnsaken og skjærer av bare det man skal ha. Resten blir da liggende igjen i den opprinnelige plasten sin. Noen som har noen gode løsninger som bevarer grønnsakene like fine OG mindre bøssete? Uhm, er det ikke vanlig å ta ut hele skuffen en gang eller to måneden og vaske ut av grønnsaksskuffen...?
Ms. Steele Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2024 kaarebjarne skrev (12 minutter siden): Uhm, er det ikke vanlig å ta ut hele skuffen en gang eller to måneden og vaske ut av grønnsaksskuffen...? Om det er vanlig eller ikke vet ikke jeg, men jeg søker altså råd mot å få så mye bøss der
Ms. Steele Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #5 Skrevet 28. mai 2024 luxifine skrev (27 minutter siden): Faktisk skal løk ikke inn i kjøleskapet i det hele tatt, men jeg gjør det jeg og. Har oppi bokser som jeg tar ut og vasker etter behov. Mye enklere enn å vaske hele grønnsaksskuffen og holder orden på de forskjellige f&g Så da type bokser uten lokk da vil jeg tro? Det var jo ganske lurt. Takk!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #6 Skrevet 28. mai 2024 Jeg tar løken ut av strømpen, tar av litt av det skallet som er løst og så oppbevarer jeg de i sånne smartstore bokser(kjøpes på f eks Europris el Clas Ohlson) som er ment for organisering i kjøkkenskap/kjøleskap. Jeg har to grønnsakskuffer i mitt kjøleskap og to bokser i hver skuff, er lettere å ta ut en og en sånn boks for rengjøring enn hele skuffen, også gir det litt bedre orden. Anonymkode: c0f26...981 1
kaarebjarne Skrevet 28. mai 2024 #7 Skrevet 28. mai 2024 Ms. Steele skrev (1 time siden): Om det er vanlig eller ikke vet ikke jeg, men jeg søker altså råd mot å få så mye bøss der Det blir litt som å søke råd mot å grus på asfalten; det skjer, og det er lite mening i å jobbe mot det. Bøsset vil samle seg i andre bokser du putter i skuffen uansett. 3
Ms. Steele Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2024 kaarebjarne skrev (16 minutter siden): Det blir litt som å søke råd mot å grus på asfalten; det skjer, og det er lite mening i å jobbe mot det. Bøsset vil samle seg i andre bokser du putter i skuffen uansett. De er nå uansett lettere å ta ut en boks eller to i stedet for hele skuffen da... Det med en og en boks hadde jeg faktisk ikke tenkt på (ja da, tomlete i hodet gitt), men det skal funke fint det Mulig du syntes det var et helt idiotisk spørsmål, men for meg så var det faktisk helt relevant.
Ms. Steele Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #9 Skrevet 28. mai 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tar løken ut av strømpen, tar av litt av det skallet som er løst og så oppbevarer jeg de i sånne smartstore bokser(kjøpes på f eks Europris el Clas Ohlson) som er ment for organisering i kjøkkenskap/kjøleskap. Jeg har to grønnsakskuffer i mitt kjøleskap og to bokser i hver skuff, er lettere å ta ut en og en sånn boks for rengjøring enn hele skuffen, også gir det litt bedre orden. Anonymkode: c0f26...981 Tusen takk, det var et nyttig råd.
kaarebjarne Skrevet 28. mai 2024 #10 Skrevet 28. mai 2024 Ms. Steele skrev (32 minutter siden): De er nå uansett lettere å ta ut en boks eller to i stedet for hele skuffen da... Det med en og en boks hadde jeg faktisk ikke tenkt på (ja da, tomlete i hodet gitt), men det skal funke fint det Mulig du syntes det var et helt idiotisk spørsmål, men for meg så var det faktisk helt relevant. Hvorfor det er enklere å ta ut flere plastikkbokser enn en plastikkskuff, det kan ikke jeg svare på
Ms. Steele Skrevet 28. mai 2024 Forfatter #11 Skrevet 28. mai 2024 kaarebjarne skrev (Akkurat nå): Hvorfor det er enklere å ta ut flere plastikkbokser enn en plastikkskuff, det kan ikke jeg svare på Det er som regel den strømpa med løk som lager bøss. Hele skuffen inneholder som regel her massevis av ulike grønnsaker. En liten boks er lettere å ta ut og vaske enn hele skuffen fordi man da slipper å ta ut absolutt alt hver gang, men nå legger vi saken død. Jeg har fått innspill og det takker jeg for. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #12 Skrevet 28. mai 2024 Jeg har noe i et par mindre bokser som lett kan tas ut, som nevnt over. Også kan jeg ha noen ting i sånne tjukke papirposer som feks poteter kan komme i. Bretter ned eller klipper av. Anonymkode: 6ab85...87b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #13 Skrevet 29. mai 2024 Ms. Steele skrev (19 timer siden): Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette, men legger det altså under mat og drikke. I skuffen for grønnsaker i kjøleskapet så blir det alltid så mye bøss! Det er særlig fra strømper av løk. Hvordan i all verden skal man få unngått dette? Hva kan jeg pakke løken i som gjør at den strømpa ikke bøsser så fælt? Tipper at plast ikke er noe særlig. Så synes jeg det blir bøssete av f.eks brokkoli og andre grønnsaker også. Det er ikke alltid man trenger hele grønnsaken og skjærer av bare det man skal ha. Resten blir da liggende igjen i den opprinnelige plasten sin. Noen som har noen gode løsninger som bevarer grønnsakene like fine OG mindre bøssete? Har alt av løk i en glasskål, tar de ut av strømpene og renser de for løst bøss først. Har 2 lag kjøkkenpapir i grønnsakskuffa, tar ut og bytter papiret hver uke. Vasker skuffa ca 3-4 ganger i året. Ser jeg flekker/bøss i kjøleskapet tørkes det av med en gang. Lettere å holde rent enn å gjøre rent. Anonymkode: 016e1...29e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2024 #14 Skrevet 30. mai 2024 Ms. Steele skrev (På 28.5.2024 den 12.05): Vet ikke helt hvor jeg skal plassere dette, men legger det altså under mat og drikke. I skuffen for grønnsaker i kjøleskapet så blir det alltid så mye bøss! Det er særlig fra strømper av løk. Hvordan i all verden skal man få unngått dette? Hva kan jeg pakke løken i som gjør at den strømpa ikke bøsser så fælt? Tipper at plast ikke er noe særlig. Så synes jeg det blir bøssete av f.eks brokkoli og andre grønnsaker også. Det er ikke alltid man trenger hele grønnsaken og skjærer av bare det man skal ha. Resten blir da liggende igjen i den opprinnelige plasten sin. Noen som har noen gode løsninger som bevarer grønnsakene like fine OG mindre bøssete? Hva er bøss? Anonymkode: c7b10...47e 1
Ms. Steele Skrevet 30. mai 2024 Forfatter #15 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva er bøss? Anonymkode: c7b10...47e Sånt rusk og rask som gjerne samler seg i bunnen av en grønnsaksskuff
Brunhilde Skrevet 30. mai 2024 #16 Skrevet 30. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva er bøss? Anonymkode: c7b10...47e Milde makter! Bøss.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå