AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #1 Skrevet 28. mai 2024 Er det noen som vet om man kan velge begunstiget på livsforsikring gjennom jobb i det offentlige, som ikke følger den normale utbetalingsrekken? Denne er vanligvis ektefelle, samboer, deretter barn osv. Jeg ønsker eksempelvis at mitt barn får eventuell utbetaling av livsforsikring om jeg skulle gå bort innen de neste ti årene og min mann syns dette er fornuftig da boliglån og gjeld går opp i opp og han står i posisjon til å overta dette i tilfelle dødsfall, men det gjør ikke min (særkulls) datter. Så vi er enige altså, vi vet bare ikke om dette er mulig for forsikring gjennom jobb. Setter pris på alle svar Anonymkode: cda93...6a6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #2 Skrevet 28. mai 2024 På min manns jobb blir barn automatisk begunstiget, der må man gi skriftlig beskjed om man vil at noen andre skal være det. Anonymkode: 971eb...fca
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #3 Skrevet 28. mai 2024 Dette må du spørre om på jobben din, men det vanlige er at man kan velge dette selv, men det må generelt meldes inn skriftlig. Anonymkode: 3a7eb...5f1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2024 #4 Skrevet 28. mai 2024 Staten har gruppelivsforsikring gjennom Statens pensjonskasse. Du kan ikke velge hvem som skal begunstiges. Det er ektefelle/samboer og barn under 25 år. Anonymkode: 1c09d...0fe
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2024 #5 Skrevet 29. mai 2024 Hvis du ikke får endret kan jo mannen bare gi pengene videre til barnet. Anonymkode: dac45...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå