Gå til innhold

Eksen prioterer nye dama over barnet vårt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min kan ikke være alene litt engang, når det ble slutt mellom oss i 2014, hopper han inn i nytt forhold dagen etter,de kjente hverandre og ble forelsket, så lot han gå, nå i Januar før han hadde slått opp med hun han var med, var han i nytt forhold.

Barnet reagerer veldig på dette og synes faren er player som han selv sier, han dro til kjæresten på 17 mai selvom han lovet barnet vårt og komme til hn. Barnet vårt er 11 år og forstår veldig mye av dette.

Jeg har alltid hatt hovedomsorgen og foreldreretten til barnet, han ser barnet 1 gang i uka i 7-8 timer, vi har prøvd og overnatte ( helgesamvær,men barnet vil alltid hjem igjen )

Jeg har prøvd og snakk til han hvis han ikke prioterer barnet, og barnet selv blir lei og velger bort far, så blander jeg meg ikke, han ble sur for det.

hva hadde dere gjort her?

Anonymkode: a608b...dcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innsett at han er som han er, og det får du ikke endret, så frustrasjon går bare ut over deg selv. 

Holde mulighetene åpne og samarbeide for at han skal få se barnet. Men slutte å love barnet ting, du må bygge ned forventningene. Og samtidig ikke snakke stygt om far, og korrigere barnet om det gjør det. 

Om far igjen lover neste 17 mai så er han er veldig velkommen til å komme og se barnet i barnetoget og bruke litt tid med det på leker etterpå. Men du bygger ned barnets forventninger til at dette faktisk skal skje. Og du har andre planer for barnets ettermiddag om han ikke dukker opp. 

Anonymkode: 59cba...358

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om sønnen din er kommet lengre enn deg på å akseptere faren.  

Faren er passe udugelig. Kommer ikke til å endre seg. Bare la han seile sin egen sjø 

Anonymkode: e7e6f...28a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eksen min kan ikke være alene litt engang, når det ble slutt mellom oss i 2014, hopper han inn i nytt forhold dagen etter,de kjente hverandre og ble forelsket, så lot han gå, nå i Januar før han hadde slått opp med hun han var med, var han i nytt forhold.

Barnet reagerer veldig på dette og synes faren er player som han selv sier, han dro til kjæresten på 17 mai selvom han lovet barnet vårt og komme til hn. Barnet vårt er 11 år og forstår veldig mye av dette.

Jeg har alltid hatt hovedomsorgen og foreldreretten til barnet, han ser barnet 1 gang i uka i 7-8 timer, vi har prøvd og overnatte ( helgesamvær,men barnet vil alltid hjem igjen )

Jeg har prøvd og snakk til han hvis han ikke prioterer barnet, og barnet selv blir lei og velger bort far, så blander jeg meg ikke, han ble sur for det.

hva hadde dere gjort her?

Innsett at far er som far er og gitt blanken. Du kan ikke endre han, han kommer aldri til å endre seg. 

La far være. Gjør ditt, lev ditt liv med ditt barn.. 

Anonymkode: 4f461...648

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Innsett at han er som han er, og det får du ikke endret, så frustrasjon går bare ut over deg selv. 

Holde mulighetene åpne og samarbeide for at han skal få se barnet. Men slutte å love barnet ting, du må bygge ned forventningene. Og samtidig ikke snakke stygt om far, og korrigere barnet om det gjør det. 

Om far igjen lover neste 17 mai så er han er veldig velkommen til å komme og se barnet i barnetoget og bruke litt tid med det på leker etterpå. Men du bygger ned barnets forventninger til at dette faktisk skal skje. Og du har andre planer for barnets ettermiddag om han ikke dukker opp. 

Anonymkode: 59cba...358

Støtter alt dette!

Dessverre er nok realiteten at han alltid har vært sånn? Jeg tror at alle KAN endre seg - men ikke alle er klare for å gi den innsatsen som behøves, og det er en innsats ingen andre kan gjøre for dem. Ergo, ingen endrer seg før de virkelig ønsker det selv.

Det virker ikke som om denne eksen din ønsker å endre seg. Eller, han ønsker det iallfall ikke nok. Ingenting du sier - spesielt ikke kritikk - kommer til å endre han, eller situasjonen. Om noe, endres det kun til det verre.

Bruk muligheten til å lære ditt barn viktige livslærdommer. Jeg ser et par forskjellige for å nevne noen:

- At det er viktig for oss å føle kjærlighet og omsorg mot alle, uansett hvordan de oppfører seg

- MEN at det er viktig å lære å sette sunne grenser for seg selv, sin tid og sine forventninger

- Lære at livet kommer med mange skuffelser og at vi ikke kan kontrollere eksterne faktorer som andre mennesker eller sitasjoner; alt vi kan kontrollere, er hvordan vi responderer til dem. Vår reaksjon er innenfor vår kontroll, dermed bør vi fokusere på å øve på følelsesregulering for å unngå unødvendig lidelse (skuffelser, tristhet, sinne osv), men at alle følelser er velkomne. Vi må bare lære å ha en rask kopp te med dem, i stedet for å at de skal overnatte på loftet vårt på ubestemt tid.

Anonymkode: 87fe9...25c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har privat bidragsavtale få det over på NAV så slipper du det iallefall. 

Anonymkode: 52e28...1f8

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar

Nei er dessverre veldig vanskelig og forandre en personen, men bare så leit og se barnet sitt så mye lei seg pga far

AnonymBruker
Skrevet

Familierådgivning 👌

Anonymkode: f400f...102

AnonymBruker
Skrevet

Bare vent til de får barn.. 

Anonymkode: 52e28...1f8

AnonymBruker
Skrevet

Du også er jo med å bygge opp forventningene  til barnet. Bare ikke gjør så stort nr ut av det for ungen din.

Sier han at han skal komme å se på foballkamp. Så kan det jo heller være en overaskelse. Om han lover sånt 10 ganger og møter en gang. 

Og si til far når han dukker opp at det var veldig fint han kom. Fordi det betydde virkelig mye for ungen deres. 

Han er 5. Så trenger jo ikke vite alt.

Her hadde vi en BM vi avtalte ferie med. Men som plutselig skulle ha våre uker og selvfølgelig noe barnet ville være med på. En årlig greie. Så dette visste hun nok når vi satte opp ferie. Men hun ville altid ødelegge våre planer.

Ett år skulle vi til legoland. Og visste  jo at ungen kom til å bli lei seg om ungen måtte velge mellom den årlige turen og Legoland.  Så vi planla ut fra sånn vi gjettet at mora kom til å endre ferien. Bestilte tur. Sa ingenting til ungen. Før vi fikk bekreftet at mor hadde endret ferieplaner igjen. Vi sa vel heller ingenting til mor før uka før vi dro. 

Slik bygger vi da ikke opp en forventning om at ungen skulle glede seg til noe som kanskje ikke ble noe av. Og på den måten tok vi også vekk et problem for ungen å måtte velge hvilken ferie det skulle bli. 

Ett år bommet vi. Og skulle til dyreparken. Men da hadde vi en natt. Og deres ferie var på veien dit. Så da fikk vi det til alikevel.  Planen  var jo egentlig to netter. Så vi tok ene natten der mora var på ferie. Det ble hun selvsagt litt sur for. Men vi sa at sånn ble det fordi vi ikke kunne dra hele veien hjem etter en dag i parken. Hadde to små til. 

BM var ikke så begeistert heller for at familien hennes liker oss. Så de inviterte oss til dem på kvelden. Da gikk planlegging litt lettere året etter

Anonymkode: c4245...36b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...