Gå til innhold

Foreldreforum i barnehagen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig å ha slike grupper, og jeg håper det ikke er vanlig å bruke dem til å "baksnakke" barnehagen. Misnøye bør tas opp på andre måter. 

De ansatte kan ikke kreve å være med i en facebook-gruppe, det kan foreldrene opprette og bruke som de vil. Jeg syns derimot de ansatte burde oppfordre til å ta eventuelle ting en reagerer på opp med SU, og ikke på Facebook. I mine barns barnehage er det stort sett invitasjoner, til bursdager og mer uformelle og spontane treff som legges ut. Samt spørsmål som "vi savner en rosa jakke i str. 104 som vi dessverre har glemt å merke, er det noen som har fått den med hjem ved en feiltagelse?" eller "vil noen arve en parkdress i str. 98"? Og så har det vært innsamling av penger til blomst til de ansatte og gave til styreren som fylte 50 og litt slikt. 

Jeg er forøvrig ikke med i gruppen fordi jeg er ansatt i den samme barnehagen. Jeg hadde nok sluppet inn, men jeg ønsker det ikke. Og jeg kjenner til innholdet likevel fordi mannen min er medlem. 

Anonymkode: 3d60b...bd3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er en god ide å opprette gruppe for å "baksnakke" bhg. Skjønner at det er fristende og jeg kunne tenkt meg en sånn gruppe selv da jeg reagerte på en del ting og ikke visste om det var noe å ta videre men barnehagen (og skolen) er klinkende klar på at om det er noe vi ikke liker, så SKAL vi ta det direkte med dem og ikke drive å rotte oss sammen. Det liker de ikke og det skjønner jeg jo. 

Anonymkode: ab982...880

AnonymBruker
Skrevet

Å ha en gruppe for å snakke om stort og smått er så klart greit uten bhg-ansatte, men ikke bland inn misnøye overfor bhg og ikke gjør det til en klagegruppe. Hold det nøytralt.

Anonymkode: ab982...880

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

På siste foreldremøte var det ønske om å lage en egen Facebook-gruppe eller lignende for oss foreldre i min datters barnehage. Tanken bak dette var å ha en lavterskel spørregruppe hvor vi kan gi hverandre tips og råd om alt fra matpakker i tursekken, bursdagsinvitasjoner, gaveideer og dem beste og værste uteklær til våre små. 

Var også en tanke at om det er ting i barnehagen man ikke helt synes er ok, så kan man spørre hverandre om flere reagerer på det samme, før man da evt tar saken videre. Er jo ofte man får høre at vi foreldre er over-hysteriske, samtidig som barnehagen sliter mer og mer med sine ressurser og personalmangel. 

Problemet her, er at di ansatte mener at om en slik gruppe skal eksistere, må dem få være med i gruppa. Dem har jo mange gode råd å bidra med, å om dem ikke får være med i gruppa, vil dem føle at gruppa er til for å baktale dem. 
Men om dem er med i gruppa, er jo hensikten med foreldreforum delvis borte. Da er det jo ingen som vil tørre spørre i gruppa hva dem andre mener om bemanningen, kortere åpningstider, og skjermbruken i barnehagen. 

Er det greit at di ansatte krever å få være med i en slik gruppe? 

Anonymkode: 562e2...f82

Nei selvfølgelig skal ikke de ansatte være i en slik gruppe 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...