Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 7.07):

Kvinne her. Har jobbet i 20 år. Kontor. Nesten bare sammen med menn. Har aldri sett noen dukke opp i shorts på jobb. Ikke menn uten sokker i sandaler heller. Menn er ofte dårligere enn kvinner til å stelle føtter. 

Det bør være litt stil om man jobber på kontor, og det kommer klienter/kunder innom. Skjørt/kjoler til knærne og ikke shorts. Ikke singletter og bare armhuler heller. Det er ikke på jobb man skal flashe kropp 🙂

Anonymkode: 0fa82...feb

Nei vel? Det gjelder tydeligvis ikke for en del av damene i nyhetene/sporten i tv2. Skal ikke mene noe om det, men de flasher vinterbleike legger hele tiden.

Anonymkode: 847fe...dcb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om noen her gamle nok til å huske 70-tallet? Da var vel shorts veldig inn, i kombinasjon med stars and stripes knestrømper! Syntes det var både fint og sexy på den tiden, kunne noen ha tenkt seg dette i dag, he he?

Skrevet (endret)
LiseTV skrev (2 timer siden):

Hva er mer behageleg med  shorts og bukser? Og praktisk?

Praktisk: en kan ta så lange skritt en vil. En slipper å måtte tenke på hvordan en sitter eller går (en kan skreve om du ønsker eller sitte i stillinger som er helt umulig med skjørt uten å se dum og blottende ut. Skulle jeg gått med skjørt med lik lengde som shortsen (og det er det vi må sammenligne, ikke et langt skjørt mot en kort bukse) på en tur med hunden, når jeg skulle bøyd meg, gjort ting i hagen kunne jeg like gjerne bare gått i trusen, minlskjørtet hadde hatt null funksjon. Jeg bruker shorts som slutter midt på låret når det er varmt og jeg har fri og kan gå i det jeg vil.

Behagelig: Ja det synes jeg det er. Med mindre du lager shortsen ut av den mest kløende marinoullen kanskje så synes jeg shorts/bukser/pysjpukse er super behagelig å ha på seg, slik noen mener skjørt/kjole/nattkjole er super behagelig. Alt til sitt bruk😊 Føler en seg vel i det en går med er det automatisk mer behagelig enn om en ikke føler seg vel i det en går med. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Skrevet
LiseTV skrev (2 timer siden):

Hva er mer behageleg med  shorts og bukser? Og praktisk?

På mange måter. Kjoler og skjørt ser penere ut og får selv ei middelaldrende dame som meg til å føle meg ganske fin, men utover utseendet er det i min verden ingen  fordeler ellers framfor å bruke shorts. 

Bruker jeg skjørt og kjoler må jeg ha strømpebukse eller kort shorts under for å unngå lårgrissing. Begge deler er ofte ubehagelige siden de må sitte tett på kroppen. Det blir også gjerne svett og klamt. En luftig shorts blir da mye mer behagelig enn ei stram strømpebukse eller sykkelshorts. 

Shorts har gjerne større og bedre lommer og jeg kan klare meg uten håndveske. Selv om den finnes kjoler og skjørt med lommer også, er de sjeldent like store og romslige som på shorts og bukser. 

Med shorts trenger jeg heller ikke å passe på at ikke trusa synes. Jeg kan bevege meg som jeg vil, og sitte som jeg vil uten å måtte tenke på hvordan skjørt sitter.  Jeg trenger heller ikke å bekymre meg for at skjørtet blåser opp i vinden og jeg risikerer å ta en " Marilyn Monroe"  Skjørt henger seg også lettere opp i busker og kratt, og er upraktisk på tur ute. 

Det er helt greit at du @LiseTV liker best kjoler og skjørt, men på samme måte som du vil at folk skal respektere dine valg, må du skjønne at folk velger ulikt som deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Shorts med strømpebukse under kan være like fint som et skjørt og strømpebukse?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppfatning er at de som nekter folk å bruke sommertøy på sommeren har store mentale problemer. Det er naturlig å bruke shorts på sommeren, og sterkt kontrollerende mennesker er bare til bryderi for andre. Heldigvis har jeg kun vært på seriøse arbeidsplasser selv, der man kan gå med shorts om det er ønskelig.

Anonymkode: 335e0...bb5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg oppfatning er at de som nekter folk å bruke sommertøy på sommeren har store mentale problemer. Det er naturlig å bruke shorts på sommeren, og sterkt kontrollerende mennesker er bare til bryderi for andre. Heldigvis har jeg kun vært på seriøse arbeidsplasser selv, der man kan gå med shorts om det er ønskelig.

Anonymkode: 335e0...bb5

Tror både Mesta og andre i anlegg har shorts til kvinner og menn som en del av arbeidsantrekket de deler ut!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror både Mesta og andre i anlegg har shorts til kvinner og menn som en del av arbeidsantrekket de deler ut!

Vet om ett anleggsfirma som påbyr lange bukser på begge kjønn, den forstår jeg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vet ikke om noen her gamle nok til å huske 70-tallet? Da var vel shorts veldig inn, i kombinasjon med stars and stripes knestrømper! Syntes det var både fint og sexy på den tiden, kunne noen ha tenkt seg dette i dag, he he?

Kjenner ikke akkurat de knestrømpene, men knelange strømper/ sokker er ofte ganske kult synes jeg. Også de vanlige tubesokkene som var inn på 70-tallet og 80-tallet. De var det på 90-tallet også, men da dyttet ned. Og gjerne så posete som mulig, og klarte man ikke pose dem nok ble det to par på for effekten. Eneste sokkene folk drar til knærne jeg ikke synes så mye om er argyll sokkene til hestejenter/ kvinner. Rett og slett fordi de er altfor bestefar. 

Shorts må da være mer praktisk enn skjørt? Har aldri prøvd skjørt, har aldri fristet. Shorts er både behagelig og praktisk. Men jeg skjønner ikke greia med shorts i jeans stoff. Men jeg har aldri skjønt at folk orker bruke jeans heller. Det er ubehagelig det. 

Anonymkode: 4528d...521

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Shorts og strømpebukse med knestrømper over er en vinner, men du kan ha skjørt over også. Veldig kult. Uten knestrømper er det bare sånn passe for min del. Knestrømper gir litt statement. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg synes det ser teit ut og er kanskje den dummeste moten som har vært. Shorts ser bra ut som det er. Måbikke alltid style ting eller gjøre noe mer ut av noe som fungerer som det er.

Anonymkode: db1e4...ecc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg synes det ser teit ut og er kanskje den dummeste moten som har vært. Shorts ser bra ut som det er. Måbikke alltid style ting eller gjøre noe mer ut av noe som fungerer som det er.

Anonymkode: db1e4...ecc

Da er vi uenige, men greit det. Hva når det er kjølig da? Deilig med strømpebukse under da i vertfall. Er ikke alltid snakk om å style heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kjenner ikke akkurat de knestrømpene, men knelange strømper/ sokker er ofte ganske kult synes jeg. Også de vanlige tubesokkene som var inn på 70-tallet og 80-tallet. De var det på 90-tallet også, men da dyttet ned. Og gjerne så posete som mulig, og klarte man ikke pose dem nok ble det to par på for effekten. Eneste sokkene folk drar til knærne jeg ikke synes så mye om er argyll sokkene til hestejenter/ kvinner. Rett og slett fordi de er altfor bestefar. 

Shorts må da være mer praktisk enn skjørt? Har aldri prøvd skjørt, har aldri fristet. Shorts er både behagelig og praktisk. Men jeg skjønner ikke greia med shorts i jeans stoff. Men jeg har aldri skjønt at folk orker bruke jeans heller. Det er ubehagelig det. 

Helt enig. Behagelig og praktisk. Litt kjølig går det fint med strømpebukse under også. De knestrømpene fra 70-tallet hadde vel slike store røde stjerner ala som i det amerikanske flagget tror jeg. Ganske kule. Så har vi selvfølgelig hot-pants også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt enig. Behagelig og praktisk. Litt kjølig går det fint med strømpebukse under også. De knestrømpene fra 70-tallet hadde vel slike store røde stjerner ala som i det amerikanske flagget tror jeg. Ganske kule. Så har vi selvfølgelig hot-pants også.

Tubesokker er praktisk, de kan dyttes ned om det er varmt, og dras opp om det er kjølig. Aldri hatt noen som klør, et argument jeg ikke kjenner igjen. Eneste sokkene jeg har hatt som klør er av ull. 

Så ei i går med en baggy collegegenser, skjøtt, grå strømpebukse og hvite Adidas sokker dratt til knærne over og kule sneakers. Sporty, ungdommelig og kult. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tubesokker er praktisk, de kan dyttes ned om det er varmt, og dras opp om det er kjølig. Aldri hatt noen som klør, et argument jeg ikke kjenner igjen. Eneste sokkene jeg har hatt som klør er av ull. 

Så ei i går med en baggy collegegenser, skjøtt, grå strømpebukse og hvite Adidas sokker dratt til knærne over og kule sneakers. Sporty, ungdommelig og kult. 

Hva synes du om de som bare bruker vanlige nylon knestrømper til? Ikke helt samme greia etter min smak.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skjøtt?

Anonymkode: 9fcf4...350

AnonymBruker
Skrevet

Ikke shorts på meg, liker det ikke og det er ikke noe fint heller.  Her der det skjørt eler kjole som råder.  Har ingen forståelse for at det er problematisk .

Anonymkode: ec62d...cde

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2024 den 9.03):

Transe, bruker mye kjoler jeg.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke shorts på meg, liker det ikke og det er ikke noe fint heller.  Her der det skjørt eler kjole som råder.  Har ingen forståelse for at det er problematisk .

Nei men så er du transe også da. Hva andre finner komfortabelt og praktisk trenger heldigvis ikke gå igjennom din godkjenning. Er da en del som mener skjørt ikke er spesielt pent heller uten at en dermed kan si hva andre skal få med av den grunn. Du liker ikke shorts, da lar du vær å gå med det. Andre liker det og synes det er komfortabelt, praktisk og fint så da går de med det. Vi er ulike. Ikke alle må kle seg og se ut som deg og det synes jeg i det minste du kan respektere selv om du ikke liker shorts.

Anonymkode: 2dbff...236

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På jobben min kan man komme som furries om man vil. Det er bare et pluss om man kler seg unikt og kreativt.

Anonymkode: a84f9...f3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vel, det er ditt problem ikke mitt. Du går i det du føler deg komfortabelt med, jeg går i det jeg føler meg komfortabelt med i de ulike situasjoner jeg befinner meg i. At du ikke synes det er problematisk å lufte hunden i miniskjørt, ta karuseller på tivoli i miniskjørt eller gjøre hage arbeid i miniskjørt er helt greit det. Ha på deg et kort skjørt i de situasjonene men jeg går i det jeg føler meg vel med i disse situasjonene og det er ikke et kort skjørt nei. Men ingen sier dermed at du må kle deg i shorts selv om andre liker plagget. Og mener ikke bare at det er et praktisk plagg men fint et i tillegg (det er vel like mange shorts som kjoler, noen kjoler er fine, noen stygge, noen shorts er fine, noen stygge, smaken er som baken..)

You do you men la andre også få kle seg slik de vil, ikke bare du der du durer frem og så har du lite respekt for andres klesstil. Fint at du bruker kjoler og skjørt, andre gjør det annerledes og det er like fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...