iNord Skrevet 27. mai 2024 #61 Skrevet 27. mai 2024 du må lese det du skriver her selv på nytt og på nytt TS! så kanskje du ser at dette er langt fra akseptabelt. Om du ikke tør ringe krisesenteret, be om akuttime hos fastegen din feks, noen du stoler på må få høre dette så du kan få hjelp! du må tenke på barna dine og deg selv. skjønner at du ble blendet, og fremdeles blir i gode øyeblikk, men dette går faktisk ikke an!! 1 2
Sander33 Skrevet 27. mai 2024 #62 Skrevet 27. mai 2024 Jeg leste bare litt over 1/4 av innlegget ditt trådstarter. Jeg ble så lei meg og syntes så synd på deg. Du har det ikke bra. Kvitt deg med fyren! Du er forelsket. Men slik du har det er ikke normalt på en flekk. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #63 Skrevet 27. mai 2024 Har barna dine en far eller en annen slektning de kan bo hos? Du får gjøre som du vil og gjerne ødelegge ditt eget liv hvis du ønsker det, men barna dine fortjener bedre. Er du ikke enig? Anonymkode: e6341...49b 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #64 Skrevet 27. mai 2024 Slik blir det med så store religions forskjeller. Kjenner til to andre i slike forhold med tyrkiske menn, det er et helvete. En har klart å komme seg vekk, den andre har ikke. Det samlivet du lever i er ikke basert på kjærlighet. Du blir utnyttet og manipulert. Han er nok sjarmerende og god i perioder, men det er bare for å holde på deg. Du må komme deg vekk, tenk på barna dine... Anonymkode: a549b...afd 2
Ano0601 Skrevet 27. mai 2024 #65 Skrevet 27. mai 2024 Jeg kjenner flere tyrkere, ingen tyrkisk kvinne hadde funnet seg i dette, det har heller ingenting med religion å gjøre. En religiøs mann ville i utgangspunktet ikke giftet seg med en norsk kvinne. Så det er tull. Mannen er åpenbart syk. Giftet seg for å få opphold i Norge, tro meg han stikker så fort han får den tillatelsen. Han lar mindreverdighetkomplekset sitt gå utover deg og barna. Det blir ikke bedre, valget tror jeg er når du vil føle på sorg. Kjærlighetssorg nå, eller sorg gjennom flere år i tillegg sorgen du påfører barna, inntil han får oppholdatillatelse og stikker selv.. 5 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #66 Skrevet 27. mai 2024 Hvem er du mest glad i TS? Ungene dine eller mannen din? Anonymkode: 24353...57a 2 1
solmåneogstjerner Skrevet 27. mai 2024 #67 Skrevet 27. mai 2024 (endret) Skilsmisse og skifte lås på døren er jo den eneste utveien her. Allier deg med med mannlige familiemedlemmer, din far, bror eller onkel. Evt politiet. Dette er farlig for deg og barna, både med dagligdagse ting, men det også stor fare for mer akutte og alvorlige situasjoner. Vær så snill å si at du gjør det. Endret 27. mai 2024 av solmåneogstjerner 5
Snublefot62 Skrevet 27. mai 2024 #68 Skrevet 27. mai 2024 Altså... hva er spørsmålet ditt? Alt det du lister opp er ting du er uenig i eller ukomfortabel med. Du kan da velge om du vil akseptere at han dikterer dette eller så kan du si "takk og farvell" og heller finne deg noen som er mer kompatible med dine behov og verdier. Stort sett andre alternativer har du ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #69 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vil bare si, at dette er ett velsig sårt tema for meg da jeg har brukt sykt mye tid/ressurser og ikke minst penger å å få han hit til norge. Mye papir arbeid, mye tid og krefter. Er utrolig vanskelig for meg å bare forlate denne mannen som jeg har kjempet så hardt for i 5 år. Det er bare utrolig leit. Anonymkode: 2aa16...462 Det er helt vanlig å føle det sånn, hvis du googler "sunk cost fallacy" kan du lese deg opp på denne vanlige tankefeilen, som fører mye ulykke med seg. Du har investert mye, men nå er det tydelig at dette ikke kan ende godt, han har vist sitt sanne jeg. Den eneste måten du kan redusere kostnaden på nå er å bli kvitt han så fort som mulig. Det eneste du oppnår med å fortsette forholdet er at han bor med deg til han kan søke permanent opphold, og deretter går fra deg. Men da risikerer du at han bryter deg ned psykisk, ruinerer deg økonomisk, bryter ned barna dine og ødelegger forholdet mellom deg og dine barna for all fremtid. I verste fall kan du også risikere ditt eget liv, tyrker eller ikke, han her tikker alle boksene for fremtidig vold i forholdet. At du elsker han er egentlig ikke et argument her, du har barn, og da må du prioritere deres lykke i noen år til. Og han har allerede garantert vært med andre de to årene han bodde i Sverige, dette er ikke en mann som respekterer deg og ekteskapet i den grad at han vil være tro, så den biten kan du begynne å prosessere mentalt med en gang. (Og sjekk deg for kjønnssykdommer.) Fordelen med at han er utenlandsk er at det eneste du behøver å gjøre for å bli kvitt han er å skille deg, så vil han måtte forlate landet. Sett i gang prosessen, allierer deg med noen mannlige venner/slektninger, eller oppsøk krisesenter. Du bør aldri være alene med han fra du forteller han at det er over, til han er ute av huset og låsen er skiftet. Anonymkode: f5cc5...498 2 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #71 Skrevet 27. mai 2024 Du mener at du elsker en mann som hater barna dine? Er det mulig?? Les deg litt opp på partnerdrap, og historiene til disse kvinnene. Dette er blitt et stadig større problem i Norge, og det høres ut som du er på vei mot å bli en del av den statistikken. Få hjelp til å gå. I dag. Anonymkode: c0304...496 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #72 Skrevet 27. mai 2024 Kvinne87Rogaland skrev (4 timer siden): Det er veldig vanlig å tviholde på noe man har investert mye tid og penger på. Det blir jo et stort nederlag at det ikke går, og at alt er bortkasta. Det er for eksempel derfor noen blir svindlet for flere millioner, fordi når man først har overført penger og brukt tid på noen, vil ikke hjernen innrømme at det er svindel og at man har vært så dum, så man overfører mer og mer i et desperat håp om at det skal gå bra til slutt likevel. Men så sitter man der til slutt og angrer bittert på at man ikke gav seg i starten. Det er nok samme effekten hos deg, TS. Nå har du investert mye tid og penger i å få han til Norge, så da stritter hele deg imot å gi opp, for da taper du alt du har brukt (og taper ansikt kanskje?) MEN denne mannen er grusom, og det kommer du til å se tilbake og gremmes over senere. Enten kontakter du krisesenter nå, og kommer deg bort fra han fort som fy, eller så holder du ut et par år til og når du går da, har du påført deg selv og barna dine mye uopprettelig psykisk skade, og tapt masse penger. Du blir i gjeld og nedbrutt psykisk, og barna dine har mest sannsynlig tatt skade. I verste fall har du blitt fysisk mishandlet i tillegg. Men tro mine ord, dette har ingen lykkelig slutt med mindre du går nå. "Cut your losses" som de sier. En god mann ville aldri sagt de tingene som han gjør. Han blir ikke en bra mann uansett hva du gjør. Nå må du være sterk, for deg og barna dine. Jeg heier på deg ❤️ En tidligere venninne av meg opplevde økonomisk ruin av en slik mann, tyrker han også. Uten at hun visste om det hadde han fått hennes passord (kom frem at han stadig ga henne klemmer når hun satt og skulle logge seg inn på banken), og han hadde fått med seg hvor hun gjemte kodebrikken. Han tok opp 1,5 million i lån på hennes navn uten at hun visste det. Alt sørget han for å sende ut av landet. All post som omhandlet disse lånene sørget han for å lure unna da hun var på jobb, og han hadde opprettet en ny mailadresse i hennes navn som ble brukt i de bankene han hadde tatt opp lånene i. Hun oppdaget dette tilfeldig da hun kom tidligere enn ventet hjem fra jobb og fant et siste inkassovarsel før saken ble tatt videre av inkassoselskapet. Men hva gjorde hun? Dette var visst så flaut at hun begynte å betale. Og da mannen oppdaget dette ga han fullstendig f... og lot alle krav komme uten at han lenger gjemte dem unna. Han betalte aldri en krone ned på de lånene, men ga henne en tåredryppende historie om at siden han prioriterte forholdet med henne, så kunne han ikke være hjemme og ta seg av sine eldre foreldre og derfor måtte sørge for dem. Som TS leide hun også leilighet. Hun stod for alle utgifter. Selv da han fikk jobb betalte han ingenting av felleskostnader. Men hun var visst også så "forelsket" at hun fortsatte forholdet. Jeg var den siste venninnen som ga henne opp, etter å ha forsøkt å hjelpe henne til å komme seg ut av forholdet. Alle andre hadde trukket seg en etter en, for hun hadde også begynt å utnytte sine venner for å holde ut i sitt elendige forhold. Da hun forsøkte seg på det med meg måtte jeg bare trekke meg unna. Jeg fikk høre senere at mannen også drev med kriminelle handlinger, og at noen hadde meldt dette til politiet og barnevernet. Men tviler på at selv det fikk henne til å gå ut av forholdet. Vet bv hadde vurdert henne alene som en bra nok mor. Men hun var jo ikke det all den tid at hun lot sine barn vokse opp med en slik mann, som heller ikke var snill mot henne, men drev med ulike former for psykisk vold - som Ts sin mann også gjør. Mannen til Ts har ikke jobb, han har alle muligheter til å svindle henne. Og om det ikke allerede har skjedd, så kommer det nok til å skje. Uansett er det åpenbart at han forakter Ts slik han behandler henne. Og han viser alle tegn til at han også kan komme tl å bikke over til å bruke vold. Anonymkode: 00ed7...9da 1 1 6
Kvinne87Rogaland Skrevet 27. mai 2024 #73 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En tidligere venninne av meg opplevde økonomisk ruin av en slik mann, tyrker han også. Uten at hun visste om det hadde han fått hennes passord (kom frem at han stadig ga henne klemmer når hun satt og skulle logge seg inn på banken), og han hadde fått med seg hvor hun gjemte kodebrikken. Han tok opp 1,5 million i lån på hennes navn uten at hun visste det. Alt sørget han for å sende ut av landet. All post som omhandlet disse lånene sørget han for å lure unna da hun var på jobb, og han hadde opprettet en ny mailadresse i hennes navn som ble brukt i de bankene han hadde tatt opp lånene i. Hun oppdaget dette tilfeldig da hun kom tidligere enn ventet hjem fra jobb og fant et siste inkassovarsel før saken ble tatt videre av inkassoselskapet. Men hva gjorde hun? Dette var visst så flaut at hun begynte å betale. Og da mannen oppdaget dette ga han fullstendig f... og lot alle krav komme uten at han lenger gjemte dem unna. Han betalte aldri en krone ned på de lånene, men ga henne en tåredryppende historie om at siden han prioriterte forholdet med henne, så kunne han ikke være hjemme og ta seg av sine eldre foreldre og derfor måtte sørge for dem. Som TS leide hun også leilighet. Hun stod for alle utgifter. Selv da han fikk jobb betalte han ingenting av felleskostnader. Men hun var visst også så "forelsket" at hun fortsatte forholdet. Jeg var den siste venninnen som ga henne opp, etter å ha forsøkt å hjelpe henne til å komme seg ut av forholdet. Alle andre hadde trukket seg en etter en, for hun hadde også begynt å utnytte sine venner for å holde ut i sitt elendige forhold. Da hun forsøkte seg på det med meg måtte jeg bare trekke meg unna. Jeg fikk høre senere at mannen også drev med kriminelle handlinger, og at noen hadde meldt dette til politiet og barnevernet. Men tviler på at selv det fikk henne til å gå ut av forholdet. Vet bv hadde vurdert henne alene som en bra nok mor. Men hun var jo ikke det all den tid at hun lot sine barn vokse opp med en slik mann, som heller ikke var snill mot henne, men drev med ulike former for psykisk vold - som Ts sin mann også gjør. Mannen til Ts har ikke jobb, han har alle muligheter til å svindle henne. Og om det ikke allerede har skjedd, så kommer det nok til å skje. Uansett er det åpenbart at han forakter Ts slik han behandler henne. Og han viser alle tegn til at han også kan komme tl å bikke over til å bruke vold. Anonymkode: 00ed7...9da Forferdelig tragisk. Love makes blind
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #74 Skrevet 27. mai 2024 Kjære ts ikke slutt å lese denne tråden. Du hadde vel ikke trodd vi skulle heie på dere fordi han var snill et par dager på ferie? Tyrker eller ei. Han bruker deg fot opphold. Han har tilogmed skreket det til deg. Anonymkode: 8093c...1c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #76 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gir ingen mening? Selfølgelig gir det mening at du mister førerkortet om du lar noen uten førerkoet kjøre bilen din. Anonymkode: aafc7...99b Tror ts mener at det ikke gir mening at han forventer å få gjøre ting som er ulovlige. Anonymkode: fd5f4...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #77 Skrevet 27. mai 2024 Hvor lenge har han opphold for? Denne perioden må du fortsette å sponse ham, hvis han har fått opphold med deg som sponsor. Eller du må trekke deg helt som sponsor. Du må også ta ut separasjon snarest mulig, slik at du ikke har forsørgelsesplikt overfor ham i hjemlandet hans heller. https://skjema.no/SF/confirmprivacylogin?shortname=sep&returnUrl=https%3A%2F%2Fskjema.no%2FSF%2Fsep&userLoggedInWithSecurityLevel=0&requiredSecurityLevel=3 Hvis du ikke har oversikt over regelverket, snakk med UDI (på telefon) og kontoret til statsforvalter i ditt fylke. Anonymkode: fd5f4...cc4 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #78 Skrevet 27. mai 2024 Du blir utsatt for psykisk vold, dine barn blir utsatt for vold, og maktmisbruk, om du ikke gjør noe er du også skyld i volden. kontakt krisesenter, de og barnevernet vil hjelp dere ut av dette forholdet. gjør noe! Anonymkode: 02f71...884 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #79 Skrevet 27. mai 2024 Det virker ikke som at du tar det som skrives her til deg. Men jeg håper inderlig at du våkner snart - både for din del og for barnas del, og kaster denne mannen ut. Jeg synes det rådet du fikk her om å melde fra at du ikke lenger har råd til å forsørge denne mannen og få han ut av landet, var et godt råd. Anonymkode: aa1a9...0bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #80 Skrevet 27. mai 2024 Har du spurt han hva han gjør her hvis du er så fæl? Her er det bare å få han ut av huset, skille deg og håpe på han blir sendt tilbake til Tyrkia. Anonymkode: b3e94...04e 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå