Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg er gift med en mann fra tyrkia på 3 året.. vært sammen i 5. Vi har kun bodd sammen I norge i 6 mnd for 2 år siden da han fikk utvisning og flytta til sverige. Nå er han tilbake igjen i Noege. Men dere jenter gjerne med barn fra før som har giftet dere med mann fra ett annet land utenfor EØS.

1: han nekter sønnen min på 12 år å ha overnattings besøk, nekter å ha besøk i det hele tatt. 2: nekter sønnen min på 16 år å øvelseskjøre bil ( han har ikke førerkort selv, og krever at han skal kjøre uten lappen) 3: nekter meg å kjøre barna på skole og til fritidsaktiviteter. 4: nekter meg å ha venner og snakke med mine foreldre 5: snakker veldig stygt om meg og min familie (til meg sier han det som oftest når vi er alene så ingen hører det, som blandt annet- jeg er stygg, ekkel, vil spy av meg, at jeg kan gifte meg med sønnen min siden jeg lar han kjøre bil og ikke han, han truer med å forlate meg hele tiden, hever hånden mot meg flere ganger, sier han hater meg og skal så fort han finner en bedre løsning forlate meg, sier hele tiden at jeg ikke er normal og at ingen jenter gjør som meg- som det med blandt annet å la sønnen øvelseskjøre-kjøre dem til skole osv.alle jenter er bedre enn meg og jeg er den styggeste på jord. Sier jeg ikke fortjener å leve osv. Han forlater leiligheten når han er forbanna og har skjelt meg ut ferdig og stikker av. Hvis jeg ikke kjører rundt å leter wtter han sier han at det var jeg som kastet han ut og at jeg bare tenker på meg selv. Han sier virkelig så mye stygt. Beklager langt innhold. Noen tips her? Mannen er btw 10 år yngre enn meg og har ingen barn, jeg elsker han desverre fortsatt og tanken på å se han med noen andre bekymrer meg jo🙄

Anonymkode: 2aa16...462

Jeg synes du bør skamme deg for dette utsetter du dine stakkars for???!

Kvitt deg med søppelmannen. 

Anonymkode: 7c8f8...8bc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke dra alle tyrkiske menn ned ved å skrive dette, men at det er «noen» med kulturbagasje som aldri vil kunne gå i et normalt forhold er 100% sikkert. 
En venninne traff en veldig flott mann som var godheten selv, de var sammen i 6 mnd før de flyttet sammen. Alt hadde vært bare kjekt og hyggelig frem til de kjøpte bolig sammen. 

Fra det tidspunktet skjedde det noe, hun fikk ikke lov til å treffe venninner, fikk masse idiotiske kommentarer om at hun kledde seg som en hore. Hun ble slått flere ganger og heldigvis fikk hun hjelp av en nabo som hadde klart å fange hans slag mot hennes ansikt.

Anonymkode: b7faf...b31

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei jeg har ikke råd og han har vært her i 20 dager nå, røyker hele tiden gjør han også. Ikke kontroll på mine kontor heldigvis 

Du må for all del ikke la han få disponere dine kontoer, for da kommer han til å rasere din økonomi.

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg leier😒

For din del så er det en fordel at du leier, for hadde du eid, så hadde du nok slitt med å bli kvitt han uten å selge boligen.

Men jeg lurer på, hvorfor tror du at du er så lite verdt at du fortjener dette? Du har all mulighet til å finne deg en snill mann med gode verdier og jobb, å det fortjener du. Jeg har ingen tro på at du verken er stygg, ekkel eller dum. 

Jeg tror at du er så manipulert nå at du tror på det han sier, at du tror at du fortjener å ikke ha det godt, at du tror at du ikke kan få en annen mann. Du er rett og slett kua. Jeg har også vært det, å det tok meg mange år på å tro at jeg var verdt noe igjen. Nå har jeg verdens snilleste samboer og trenger ikke lenger å gå på tå hev, men kan slappe av og kose meg sammen med han og barna våre. 

Anonymkode: aa1a9...0bd

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg er gift med en mann fra tyrkia på 3 året.. vært sammen i 5. Vi har kun bodd sammen I norge i 6 mnd for 2 år siden da han fikk utvisning og flytta til sverige. Nå er han tilbake igjen i Noege. Men dere jenter gjerne med barn fra før som har giftet dere med mann fra ett annet land utenfor EØS.

1: han nekter sønnen min på 12 år å ha overnattings besøk, nekter å ha besøk i det hele tatt. 2: nekter sønnen min på 16 år å øvelseskjøre bil ( han har ikke førerkort selv, og krever at han skal kjøre uten lappen) 3: nekter meg å kjøre barna på skole og til fritidsaktiviteter. 4: nekter meg å ha venner og snakke med mine foreldre 5: snakker veldig stygt om meg og min familie (til meg sier han det som oftest når vi er alene så ingen hører det, som blandt annet- jeg er stygg, ekkel, vil spy av meg, at jeg kan gifte meg med sønnen min siden jeg lar han kjøre bil og ikke han, han truer med å forlate meg hele tiden, hever hånden mot meg flere ganger, sier han hater meg og skal så fort han finner en bedre løsning forlate meg, sier hele tiden at jeg ikke er normal og at ingen jenter gjør som meg- som det med blandt annet å la sønnen øvelseskjøre-kjøre dem til skole osv.alle jenter er bedre enn meg og jeg er den styggeste på jord. Sier jeg ikke fortjener å leve osv. Han forlater leiligheten når han er forbanna og har skjelt meg ut ferdig og stikker av. Hvis jeg ikke kjører rundt å leter wtter han sier han at det var jeg som kastet han ut og at jeg bare tenker på meg selv. Han sier virkelig så mye stygt. Beklager langt innhold. Noen tips her? Mannen er btw 10 år yngre enn meg og har ingen barn, jeg elsker han desverre fortsatt og tanken på å se han med noen andre bekymrer meg jo🙄

For dine barns skyld, og din egen, skill deg han vil ikke gi dere lykke

• Liker 4
Skrevet

Få deg selv og barna vekk fra den mannen så fort som fy ts! Hvordan kan du la noen behandle barna dine sånn? Hvordan kan du elske en som prater slik om deg og familien din? Hvis du ikke går fra han for din egen skyld, gjør det i det minste for barna dine sin skyld. Det finnes snille, gode menn der ute som vil behandle både deg, barna og øvrig familie med kjærlighet og respekt. Du må ikke, og kan faktisk ikke, akseptere dette. Det vil uten tvil gå utover forholdet ditt til barna dine hvis du ikke setter ned foten for dem. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er her lovlig nå, han nekter å finne seg jobb så lever på meg enn så lenge. 

Kan han norsk og er kvalifisert for jobb i Norge? 

Anonymkode: fd5f4...cc4

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at han har fått opphold fordi du har sagt til politiet og andre myndigheter at du kan forsørge ham. Om dette ikke egentlig stemmer, kan du rett og slett "sladre" på deg selv, visumet hans vil bli trukket tilbake og han må dra fra landet.

Anonymkode: fd5f4...cc4

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du vil jo ikke ta til deg råd. En dag får du fatale konsekvenser ut av din egen idiotiske handlinger. Og ikke kom da her og gråt over det. Da er du skyldig i dette. Du er faktisk skyldig i dine barns eventuelle traumer nå, og tydelig lett for deg å leve med det for å ikke tape ansikt. 

Anonymkode: 16331...829

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

han har ikke førerkort selv, og krever at han skal kjøre uten lappen)

Alt du skriver er helt uakseptabelt og du burde kaste dette daukjøttet tilbake der det kom fra før det ødelegger livet til barna dine, men denne her bør du være obs på, hvis han kjører med deg i bilen og blir stoppet i kontroll så kan du miste lappen, hvordan tenker du å komme deg rundt da? 

Anonymkode: a8026...630

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1. Han tenker sikkert på at gjestene skal spise, mat koster penger. Disse pengene vil han heller sende hjem. 

2. Han venter på oppholdstillatelse så han kan skilles fra deg og gifte seg med noen fra sitt eget land og stifte familie å få barn med.

På tide du våkner opp.

Du hadde ikke funnet deg i dette fra en nordmann, hvorfor finner du deg i det med noen fra et annet land? 

Anonymkode: 8093c...1c8

• Liker 7
Skrevet

Han sier at han hater barna dine og du er fortsatt sammen med han??? Kom deg bort fra han fort som F!! Allier deg med familie og venner, og flytt uten å si hvor du drar, eventuelt ta kontakt med krisesenter! Ta det fra en som nå er voksen og har en stefar fra helvete; du kommer til å ødelegge forholdet til barna dine og de kommer til å få traumer for livet!

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han nekter å ta obligatorisk kurs for å kunne øvelseskjøre, fordi I tyrkia lot jeg jo han kjøre siden det er andre regler der enn i Norge. Jeg har nå funnet ut at hvis ham blir stoppet uten førerkort i min bil og vi er gift så risikerer jeg også å miste mitt førerkort. 

Nei det gir ingen mening I know... 

Han var så snill og søt i tyrkia mot meg, fordi da var jeg jo der uten barna. Men nå mener han at jeg bruker all min tid på barna når de er her da, og han sier gjevnlig han hater de også. 

Det kan virke som om du er på vei mot forsiden av avisene, du bør skille deg iog få besøksforbud. Du bør ALDRI få  barn med han. 

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (7 timer siden):

OK... så han bruker deg for å få opphold her, og du har så lav selvfølelse at du lar dette monsteret bo med deg og barna?... Du trenger psykolog hvis dette er sant. Krisesenter også, og kanskje besøksforbud óg.

Ja virker som ts er inneforstått med at han bruker henne for opphold og syns det er ok å gjøre ulovlige ting. TS syns også det er ok at barna skal være redde i sitt eget hjem. TRAGISK. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han nekter å ta obligatorisk kurs for å kunne øvelseskjøre, fordi I tyrkia lot jeg jo han kjøre siden det er andre regler der enn i Norge. Jeg har nå funnet ut at hvis ham blir stoppet uten førerkort i min bil og vi er gift så risikerer jeg også å miste mitt førerkort. 

Nei det gir ingen mening I know... 

Han var så snill og søt i tyrkia mot meg, fordi da var jeg jo der uten barna. Men nå mener han at jeg bruker all min tid på barna når de er her da, og han sier gjevnlig han hater de også. 

Gir ingen mening? Selfølgelig gir det mening at du mister førerkortet om du lar noen uten førerkoet kjøre bilen din. 

Anonymkode: aafc7...99b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Plis flytt fra han og få besøksforbud før det skjer dere noe. 

Anonymkode: aafc7...99b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, dette var et skikkelig varp av en mann. 

Jeg tror du egentlig forstår at dette ikke er normalt eller bra. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du elsker denne mannen? En mann som behandler barna dine på denne måten? Både pga ting som går direkte på barna, men også pga ting de får med seg at han sier om deg og din familie. Da håper jeg virkelig at disse barna har en far de kan flytte til, så får du bare leve dette livet med denne mannen om du ønsker det. Som forelder bør man aldri velge en partner som behandler barna dårlig, barna bør man sette først. Husk at du også kan ende opp med at barna blir bitre og ikke ønsker kontakt med deg, jo lengre du utsetter dem for dette.

Anonymkode: 07581...5d7

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvitt deg med fyren og pass på deg selv og barna dine! For noen holdninger, få han ut av landet flr han får oppholdstillatelse!!!!

Anonymkode: 13c30...fa4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det kun et tips: skill deg! 

eller vil du ha tips til: hvordan forandre mannen?

eller vil du ha tips til: hvordan overleve med han?

svar/tips på de to siste finnes ikke. 

Anonymkode: 6834d...0fc

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som nevnt tidligere så sier han mest stygt når vi er alene, han sier ikke direkte til barna mine at han hater de eller at de ikke får ha besøk, dette tar han ut på meg. Men når besøket er her så går han kjempe sur rundt og sier ingenting. 

Han er her lovlig nå, han nekter å finne seg jobb så lever på meg enn så lenge. 

Vil bare si, at dette er ett velsig sårt tema for meg da jeg har brukt sykt mye tid/ressurser og ikke minst penger å å få han hit til norge. Mye papir arbeid, mye tid og krefter. 

Er utrolig vanskelig for meg å bare forlate denne mannen som jeg har kjempet så hardt for i 5 år. Det er bare utrolig leit.

Det er veldig vanlig å tviholde på noe man har investert mye tid og penger på. Det blir jo et stort nederlag at det ikke går, og at alt er bortkasta.

Det er for eksempel derfor noen blir svindlet for flere millioner, fordi når man først har overført penger og brukt tid på noen, vil ikke hjernen innrømme at det er svindel og at man har vært så dum, så man overfører mer og mer i et desperat håp om at det skal gå bra til slutt likevel. Men så sitter man der til slutt og angrer bittert på at man ikke gav seg i starten.

Det er nok samme effekten hos deg, TS. Nå har du investert mye tid og penger i å få han til Norge, så da stritter hele deg imot å gi opp, for da taper du alt du har brukt (og taper ansikt kanskje?)

MEN denne mannen er grusom, og det kommer du til å se tilbake og gremmes over senere. Enten kontakter du krisesenter nå, og kommer deg bort fra han fort som fy, eller så holder du ut et par år til og når du går da, har du påført deg selv og barna dine mye uopprettelig psykisk skade, og tapt masse penger. Du blir i gjeld og nedbrutt psykisk, og barna dine har mest sannsynlig tatt skade. I verste fall har du blitt fysisk mishandlet i tillegg.

Men tro mine ord, dette har ingen lykkelig slutt med mindre du går nå. "Cut your losses" som de sier. En god mann ville aldri sagt de tingene som han gjør. Han blir ikke en bra mann uansett hva du gjør. 

Nå må du være sterk, for deg og barna dine. Jeg heier på deg ❤️

• Liker 3
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...