AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #1 Skrevet 26. mai 2024 Hva kjøper dere inn til oppstart i første klasse? Er det sekk, pennal, gymbag og litt nytt tøy? Må alt være klart til første skoledag? Anonymkode: 62da1...13e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #2 Skrevet 26. mai 2024 Trenger kun sekk til 1. skoledag, nytt tøy er jo en smakssak. Å skifte etter gymmen er ikke vanlig i 1. og pensl pleier de heller ikke bruke på skolen. Kan være greit å ha hjemme da, men det kan jo kjøpes på salg etter skolestart. Anonymkode: 19239...165 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #3 Skrevet 26. mai 2024 Tenker det eneste man trenger er en sekk, og pennal (på noen skoler) om man ikke alt har det. Så lenge yttertøy og sko og sånt alt er på plass fra før. Våre har ikke nødvendigvis fått nye klær, men for noen er det jo stas. Anonymkode: 6416c...f87
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #4 Skrevet 26. mai 2024 På vår skole trenger de sekk, matboks og drikkeflaske. De bruker ikke pennal på skolen vår, og har ikke gym i førsteklasse her. Anonymkode: 74113...645 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #5 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva kjøper dere inn til oppstart i første klasse? Er det sekk, pennal, gymbag og litt nytt tøy? Må alt være klart til første skoledag? Anonymkode: 62da1...13e Til første skoledag trenger de bare sekk og klær.. Om de er nye eller ei - er opp til dere. Matboks og drikkeflaske hadde vi fra før. De begynner ikke med gym med en gang, og de bytter ikke til gymtøy og slikt i 1.klasse. Innesko brukes på de fleste skoler. Her trengte de ikke eget penal før 3.klasse. Skolen hadde alt felles i klasserommet. Anonymkode: 2a62c...4f2 2
Arkana Skrevet 26. mai 2024 #6 Skrevet 26. mai 2024 Her både skifter de til gym og dusjer etter gym allerede fra skolestart. Innesko er vanlig på de fleste skoler. De trenger pennal med litt innhold, matboks og flaske. En kurv eller plastboks til skiftetøy er også lurt. Du vil uansett få beskjed fra skolen hva som trengs når det nærmer seg.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 Varierer fra skole til skole, mange skoler gir sekk til førsteklassingene, så kjøper ikke sekk før 2. klasse her. Gym har de heller ikke her før 3-4 klasse. Penal kjøper vi, drikkeflaske og matboks må dere ha. Klær ved behov, vanlig å ha skift liggende. Ytterklær de klarer kle på seg. Anonymkode: 52124...4f4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #8 Skrevet 26. mai 2024 Arkana skrev (4 minutter siden): Her både skifter de til gym og dusjer etter gym allerede fra skolestart. Innesko er vanlig på de fleste skoler. De trenger pennal med litt innhold, matboks og flaske. En kurv eller plastboks til skiftetøy er også lurt. Du vil uansett få beskjed fra skolen hva som trengs når det nærmer seg. Kurv til skiftetøy stiller vel de fleste skoler med selv? Anonymkode: 52124...4f4 1
Arkana Skrevet 26. mai 2024 #9 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kurv til skiftetøy stiller vel de fleste skoler med selv? Anonymkode: 52124...4f4 Her har de sin garderobeplass som er et lite skap med en hylle over og krok under samt skohylle. Alle har egen kurv/plastboks med skiftetøy stående på hylla. Jeg har aldri hørt om noen skoler som stiller med kurv til hver av elevene.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #10 Skrevet 26. mai 2024 Arkana skrev (10 minutter siden): Her har de sin garderobeplass som er et lite skap med en hylle over og krok under samt skohylle. Alle har egen kurv/plastboks med skiftetøy stående på hylla. Jeg har aldri hørt om noen skoler som stiller med kurv til hver av elevene. Det får de her ihvertfall, hver sin kurv Anonymkode: 52124...4f4 2
Arkana Skrevet 26. mai 2024 #11 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det får de her ihvertfall, hver sin kurv Anonymkode: 52124...4f4 Man får uansett vite fra skolen hva man trenger til skolestart.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #12 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva kjøper dere inn til oppstart i første klasse? Er det sekk, pennal, gymbag og litt nytt tøy? Må alt være klart til første skoledag? Anonymkode: 62da1...13e Sekk, matboks, drikkeflaske og pennal med farger, blyant, visk og blyantspisser har mine fått nytt. Og et sett nye klær til første skoledag, ikke fordi det er nødvendig, men for å gjøre litt stas rundt 1. skoledag😄 gymbag trenger de ikke før typ 4. klasse. Med mindre du har barn på et sted hvor de har svømmeopplæring tidlig. Anonymkode: 00bbb...77e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #13 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sekk, matboks, drikkeflaske og pennal med farger, blyant, visk og blyantspisser har mine fått nytt. Og et sett nye klær til første skoledag, ikke fordi det er nødvendig, men for å gjøre litt stas rundt 1. skoledag😄 gymbag trenger de ikke før typ 4. klasse. Med mindre du har barn på et sted hvor de har svømmeopplæring tidlig. Anonymkode: 00bbb...77e Ab over. Glemte innesko. Det kan godt være noen sko de også kan bruke i gymmen. Anonymkode: 00bbb...77e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #14 Skrevet 26. mai 2024 Arkana skrev (33 minutter siden): Her har de sin garderobeplass som er et lite skap med en hylle over og krok under samt skohylle. Alle har egen kurv/plastboks med skiftetøy stående på hylla. Jeg har aldri hørt om noen skoler som stiller med kurv til hver av elevene. Her stiller skolen med kurver til alle elevene. Det er ikke noe vi foreldre må fikse selv. Jobber selv på annen skole enn egne barn går - der står skolen også for kurv til klær. Helt vanlig at skolene står for slikt. Anonymkode: 2a62c...4f2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #15 Skrevet 26. mai 2024 Skolesekk får de fra skolen, penal får de ikke bruke (de får en boks med blyant, viskelær og nødvendigheter som alltid skal være på skolen), men tenker at vi kjøper et pedal til å ha hjemme. Så da kjøper jeg til skolestart et nytt sett med klær, også innesko. Matboks og drikkeflaske har vi også fra før. Anonymkode: ea28e...cbf
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #16 Skrevet 26. mai 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Skolesekk får de fra skolen, penal får de ikke bruke (de får en boks med blyant, viskelær og nødvendigheter som alltid skal være på skolen), men tenker at vi kjøper et pedal til å ha hjemme. Så da kjøper jeg til skolestart et nytt sett med klær, også innesko. Matboks og drikkeflaske har vi også fra før. Anonymkode: ea28e...cbf Ikke alle skoler deler ut sekker. Det er bare enkelte få kommuner som gjør dessverre - selv om alle burde gjort det. Anonymkode: 2a62c...4f2 1
Arkana Skrevet 27. mai 2024 #17 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her stiller skolen med kurver til alle elevene. Det er ikke noe vi foreldre må fikse selv. Jobber selv på annen skole enn egne barn går - der står skolen også for kurv til klær. Helt vanlig at skolene står for slikt. Anonymkode: 2a62c...4f2 Ok, så du kjenner til to skoler som gir elevene kurver, jeg vil ikke kalle det vanlig. Jeg skjønner at en del skoler gir dette, men det er altså akkurat like vanlig at dette ikke blir gitt av skolen. Og som jeg også har påpekt flere ganger, skolen til TS kommer til å gi beskjed om hva de trenger til akkurat den skolen så det er sånn sett ikke viktig hva andre skoler gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2024 #18 Skrevet 27. mai 2024 Arkana skrev (12 timer siden): Her både skifter de til gym og dusjer etter gym allerede fra skolestart. Innesko er vanlig på de fleste skoler. De trenger pennal med litt innhold, matboks og flaske. En kurv eller plastboks til skiftetøy er også lurt. Du vil uansett få beskjed fra skolen hva som trengs når det nærmer seg. Det er kjempe bra. Hos oss begynte de å dusje i 5klasse. Det er ingen som tørr å dusje. Hadde dem startet tidligere, hadde det nok vært noe helt annet. Anonymkode: 4cea9...97b
Arkana Skrevet 27. mai 2024 #19 Skrevet 27. mai 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er kjempe bra. Hos oss begynte de å dusje i 5klasse. Det er ingen som tørr å dusje. Hadde dem startet tidligere, hadde det nok vært noe helt annet. Anonymkode: 4cea9...97b Det er vår skoles tanke også og jeg er enig i den. Når de starter tidlig blir det mer naturlig enn hvis de plutselig skal begynne med det etter mange år og først etter at mange har kommet i puberteten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå