AnonymBruker Skrevet 16. januar #81 Del Skrevet 16. januar Født i 66. Alltid dusjet etter gym og svømming på skolen. Gjør meg ingenting å dusje i fellesdusjer. Syns det er fint å lære fra vi er små at alle har forskjellige kropper. Også er det litt rart at mange på treningssentre kler seg så sexy de bare klarer, også tør de ikke fellesdusj 😃🥴 Anonymkode: 4e00d...0ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #82 Del Skrevet 17. januar RaulAngelsk skrev (19 timer siden): Herregud for en prippen gjeng, tydeligvis mange som bør tvinges til fellesgarderober og fellesdusjer og komme seg ned på jorda. Vanlige folk ser ikke ut som et retusjert glansbilde fra Instagram, vanlige kropper har heng, sleng, valker, beinpiper, korte ben med lange armer, rynker og kviser og arr. Etter en stund i et normalt miljø med nakne kropper ender man opp med å drite en lang marsj i hvordan folk ser ut og hvordan en selv ser ut. Det motsatte skjer når man fra barnsben har blitt oppdratt til at kropp og nakenhet er noe helt utrolig rart, kleint og veldig privat. Forfengelighetsgenerasjonen slår til igjen, lurer fælt på hvordan den neste generasjonen blir, tør vel knapt gå ut av døra? 🤣 Noen ønsker mer privatliv når man dusjer, fordi man ønsker kombinere dusjen med f.eks barbering. Jeg for min del hater også slike fellesdusjer fordi samtlige har alt for dårlig vanntrykk til at jeg får skylt håret skikkelig. De fleste er umulig stille inn høyde på, som igjen gjør det klønete om man skal la balsamen virke i håret mens man skrubber kroppen. Jeg liker å la bodylotion trekke skikkelig inn før jeg kler på meg, og da foretrekker jeg sitte hjemme på badegulvet å trykke på telefonen i 5-10 minutter, enn å sitte slik i en fellesgarderobe. Ett ønske om privatliv handler ikke kun om nakenhet. Jeg dusjer hjemme, jeg dusjer kun etter trening og gidder ikke ta en ekstra dusj hjemme kun for å barbere eller lignende. Anonymkode: 2aa26...87e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #83 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 11.25): Jeg dusjer hjemme, har ikke engang vært i garderobene til treningssenteret mitt selvom jeg har gått der i over tre år nå! Kommer ferdig kledd for trening, bytter eventuelle sko i bilen og der ligger også ytterjakken i mellomtiden. Anonymkode: 4d432...fc2 Da er vel du en av dem som drar inn skitten utenfra inn på treningsenteret med både vann, snø, sand og ikke minst saltsørpe i disse tider. Du vet at man ikke skal bruke utesko inne på senteret. At du skifter i bilen hjelper ikke hvis du har gått fra bilen og inn. Da er skoene både våte og skitne allerede. Jeg dusjer på senteret og slike som deg som OGSÅ går inn i garderoben med våte skitne sko, er noe av det som irriterer meg. Gulvene ser helt jævlig ut nå når all skitten blir med inn. Der jeg går er det ikke mange som bruker dusjen. De som er i garderoden bruker den mest til å surfe på telefonene. Hvorfor de sitter der og surfer, og ikke går ut i gangen der det faktisk er en sofa man kan benytte, skjønner jeg ikke helt, men hver sin smak. Anonymkode: 95374...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #84 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da er vel du en av dem som drar inn skitten utenfra inn på treningsenteret med både vann, snø, sand og ikke minst saltsørpe i disse tider. Du vet at man ikke skal bruke utesko inne på senteret. At du skifter i bilen hjelper ikke hvis du har gått fra bilen og inn. Da er skoene både våte og skitne allerede. Anonymkode: 95374...23b Ingen går inn med sko der jeg trener. Uteskoene settes igjen i gangen utenfor senteret, også går man inn på sokkelesten og bytter til innesko i sofagruppen innom døra. Tror ikke dette er helt uvanlig altså. Høres ut som senteret ditt har en dårlig løsning. Jeg går heller ikke innom garderoben, bærer med meg innesko, håndkle og vannflaske, trenger ikke noe mer enn det. Anonymkode: 4662d...a84 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #85 Del Skrevet 19. januar Dusjer hjemme. Jeg trener på SATS og på de treningssentrene jeg har vært innom, har det alltid vært vegger i dusjen. Anonymkode: ecb6c...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #86 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen går inn med sko der jeg trener. Uteskoene settes igjen i gangen utenfor senteret, også går man inn på sokkelesten og bytter til innesko i sofagruppen innom døra. Tror ikke dette er helt uvanlig altså. Høres ut som senteret ditt har en dårlig løsning. Jeg går heller ikke innom garderoben, bærer med meg innesko, håndkle og vannflaske, trenger ikke noe mer enn det. Anonymkode: 4662d...a84 Sentret har regler for dette og sofa i mottaket der man skal skifte til innesko. Om alle hadde fulgt reglene, så hadde ikke dette vært noe problem. Men daglig ser jeg folk som går rett inn med utesko. Sist gikk det en dame mellom styrkeapparatene i støveletter. Men dette er et ubemannet senter så det er nok grunnen. Mange som sniker seg inn to og to også. Anonymkode: 95374...23b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #87 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 11.12): Ordet som var viktig i denne settingen var ikke "sprade", men grensesetting. Alle har rett til grensesetting, noen setter den grensen med at de ikke ønsker å gå naken rundt i byen, andre setter den grensen ved siden ikke ønsker å dusje foran en rekke fremmede. Noen har kanskje ikke problemer med å drite foran andre for det å bæsje er normalt og alle gjør det, men mange ønsker ikke det selv om det er helt naturlig. Grensesetting. En trenger aldri en unnskyldning for å sette grenser for sin egen kropp. Det bestemmer hver og en av oss og ikke alle andre. Setter en dn grensen ved at en ikke ønsker å dusje og vaske seg foran mange andre fremmde er det en helt grei og naturlig grense å ha. En trenger 0 unnskyldning for det. Anonymkode: 36129...68b Så ikke bruk ord som "sprade", da hele settingen du skal beskrive blir feil. Anonymkode: 61e7b...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mionaS Skrevet 19. januar #88 Del Skrevet 19. januar Dusjer alltid hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #89 Del Skrevet 19. januar Senteret har basseng, er kun om jeg har brukt bassenget jeg dusjer. Er ingen avlukker i dusjene. Etter trening drar jeg hjem for å dusje. Dusjene på senteret er sånn typisk svømmehalldusjer, der man må trykke for å få vann igjen hvert 30 sek eller noe. Trykket er dårlig også, så er ikke så digg dusj. Kunne nok sikkert dusjet der om jeg skulle noe etterpå. Garderobene ellers er veldig bra, store speil med lys rundt, føner og alt. Anonymkode: 91478...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #90 Del Skrevet 19. januar Bare vært medlem i kort tid, men dusjet etter trening i dag tidlig. Deilig å komme ren hjem og gå rett til frokostbordet. Kommer nok til å dusje der innimellom men ikke hver gang. Kommer ann på hvor mye folk og hva jeg skal etterpå osv. betaler jo nok, så greit å spare litt på varmtvannet hjemme og Anonymkode: 2872a...933 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #91 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 26.5.2024 den 18.45): Jeg både dusjer og ronker der. Anonymkode: 3e4d9...b2d Griser pleier å holde på sånn Anonymkode: 064b7...0cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #92 Del Skrevet 19. januar Da jeg var sent i 20 årene trente jeg mye. Tok buss og pleide å trene rett etter skole. Hadde en liten pose nederst i sekken med trenings bukse, T-skjorte, en 100 ml dusjsåpe, en deo og et lite hånd håndkle. Vasket aldri håret etter trening. Den gang var de ikke nøye på sko så jeg trenet i de jeg brukte på skolen. Åh den følelsen på bussen hjem…ferdig med skole, trenet og nydusjet. Anonymkode: 064b7...0cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtomkring Skrevet 27. januar #93 Del Skrevet 27. januar Jeg unngikk fellesdusjer så mye jeg kunne på ungdomsskolen og vgs, mye på grunn av "normal" usikkerhet rundt egen kropp som de fleste kjenner på i den alderen. Nå har jeg begynt å trene på senter, og dusjer omtrent alltid etterpå før jeg drar hjem. Blir bare en kort vask av kroppen, håret tar jeg hjemme. Jeg syntes det var skummelt i begynnelsen, men etter hvert så har det gjort mye for min egen selvtillit. Ikke fordi jeg analyserer og sammenligner meg selv med andre, men fordi jeg har klart å komme over usikkerheten min ved å gjøre noe jeg var redd for. Hvem skulle trodd det vekket mestringsfølelse å dusje i fellesdusj 😅 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #94 Del Skrevet 28. januar Hei. Lurer på om det er lov med unisex dusjer? Jeg var på et treningssenter opp i nord for noen år siden. Etter treningsøkten gikk jeg i dusjen og like etter kom det to jenter inn med håndkle rundt seg og sa damedusjen var stengt pga vedlikehold så de måtte dusje der jeg dusjet. Jeg hadde noen problemer med det, men spurte de i resepsjonen etterpå om dette eog da sa de det bare var midlertidig for noen uker. Anonymkode: 2de51...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #95 Del Skrevet 28. januar Aldri, det har allerede vært flere tilfeller hvor det har blitt oppdaget filming og diverse i garderober. Med dagens teknologi tør jeg ikke, pluss at det uansett virker uhygienisk og en oppskrift for fotvorter... Anonymkode: b835f...aa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #96 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 15.32): Igjen jeg er vokst opp på 90 tallet og det var ingen lov hverken da eller nå som sier at noen må dusje på skolen. En kan fint ha et naturlig forhold til nakenhet uten at det betyr at en må kle av seg med andre fremmede. Det er ingen motsetning. Anonymkode: 36129...68b Jeg er vokst opp på 80- og 90-tallet og vi måtte absolutt dusje etter gym på skolen. Ble sett på som skikkelig nasty å ikke dusje. De fleste jentene i min klasse gikk også på fotball og vi var vant til å dusje sammen etter kamper mm. Anonymkode: 2122e...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #97 Del Skrevet 28. januar Dusjer så si alltid hjemme, om jeg ikke skal noe etterpå. Men det går mer på at jeg ikke orket å ta med meg så mye da jeg som regel drar på trening rett etter jobb Anonymkode: c851d...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #98 Del Skrevet 28. januar Fellesdusjer er som regel nasty. I hvert fall i herregarderoben da mange menn tydligvis syns det er helt greit å snyte seg i dusjen så folk skal gå å tråkke i gørra deres etterpå... Noen spytter til og med ut snusen på dusjgulvet. Så jeg unngår det så mye som mulig. Anonymkode: 0e277...a11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 28. januar #99 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (På 26.5.2024 den 18.10): Der jeg går så er det fellesdusj uten vegger som gjør dusjing mere privat. Hvorfor kan ikke sentrerende legge til rette så det er mer behagelig å ta seg en dusj? Anonymkode: 1aa05...507 Mann 35. Ser virkelig ikke problemet med åpen fellesdusj. Jeg har da sett nakne menn hele livet mitt. Jo mer privat vi skal gjøre nakenhet, desto mer seksualisert blir menneskekroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Al Bundy Skrevet 11. februar #100 Del Skrevet 11. februar Dusje i fotvorteland? Nei aldri! Dusjer hjemme ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå