Gå til innhold

Er man gjerrig hvis...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (5 minutter siden):

Ikke at jeg kjenner noen som gjør det, men jeg hadde ikke stusset så fælt på spleisegrilling egentlig. Men da burde ialf vertskapet sørge for noe skikkelig tilbehør. Når jeg møter gamle venninner drar vi ofte sammen og handler og lager maten sammen. Både hyggelig og nostalgisk. 

Det her syns jeg blir noe annet, å gjøre hele prosessen sammen fra butikk til felles kokkelering i et venninnelag tenker jeg er superkoselig. Det er noe annet enn «velkommen til oss på middag, fint om du tar med xxx» 

Anonymkode: 22b5e...e82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man inviterer på middag så må man fikse egen mat, synes jeg da. Men det kommer an på hvilken mat det er.

Anonymkode: 75d7e...b19

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er man gjerrig eller sparsommelig  hvis man inviterer 3 personer til grillmiddag og de 3 gjestene som er nærmeste familie må ta med egen mat og drikke? 

Vertskapet har egen bedrift, stor enebolig, bil og hytte 

Anonymkode: dd028...0ed

Du inviterer til grilmiddag men må ta med mat og drikke? Hva inviterer du til da? Lån av grill? Inviterer du så står du selvsagt for mat og drikke, ellers avtaler en at en skal grille sammen og alle tar med hver sitt.

Kun gjerrig og ikke sparsommelig med sånn du skisserte

Anonymkode: f103c...ca0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

I mine kretser er det helt normalt å invitere på grilling der vertskapet står for grill og tilbehør, mens alle tar med grillmat og drikke.

Anonymkode: b1cbc...c61

Det er det vi gjør her også. Ingen av oss er gjerrige heller. Helt normalt her.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

I mine kretser er det helt normalt å invitere på grilling der vertskapet står for grill og tilbehør, mens alle tar med grillmat og drikke.

Anonymkode: b1cbc...c61

Så hvis du skulle invitere dine foreldre og en tante, så hadde du bedt de ta med mat og drikke? 

Anonymkode: dd028...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å invitere til sammenkomst hvor vertskapet f.eks. står for tilbehør og enkel drikke og så tar gjestene med egen grillmat og drikke utover det vertskapet stiller med. Eller man inviterer til fest og stiller med snacks og gjestene tar med alkohol. Jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant at de har bedrift, enebolig og bil, mener du at de da bør bruke pengene sine på en annen måte enn alle andre eller mener du at fordi man har dette så kan man ikke ha dårlig råd?

Anonymkode: d1ebb...fa4

AnonymBruker
Skrevet
Rosa Gnom skrev (30 minutter siden):

Det er det vi gjør her også. Ingen av oss er gjerrige heller. Helt normalt her.

Heldigvis ikke normalt her

Anonymkode: c2ee2...228

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Heldigvis ikke normalt her

Hvorfor er det heldigvis? På den måten kan folk grille akkurat det de har lyst på. En annen ting ville vært om jeg inviterte til middagsselskap da. Da ville jeg selvfølgelig stått for maten selv,men akkurat når det gjelder grilling så syntes jeg / vi det er best at folk tar med sin egen mat.

AnonymBruker
Skrevet
Rosa Gnom skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det heldigvis? På den måten kan folk grille akkurat det de har lyst på. En annen ting ville vært om jeg inviterte til middagsselskap da. Da ville jeg selvfølgelig stått for maten selv,men akkurat når det gjelder grilling så syntes jeg / vi det er best at folk tar med sin egen mat.

Fordi heg synes det er sært å invitere folk og be de ta med mat selv

AnonymBruker
Skrevet

Ta med grillmat kan være  greit om det er veldig mange gjester, men ærlig talt, man inviterer ikke tre personer og ber de ta med mat. Da er man ekstremt gjerrig og mangler sosiale antenner. 

Anonymkode: d0934...fe8

Skrevet

Man blir jo ikke bedt på middag, hvis man må ta med maten selv. Dette er gjerrighet på skyhøyt nivå i mine øyne. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...