Gå til innhold

Hvordan bor dere med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et hus på landet med 3 soverom og snart to stuer. Det er en tenåring, meg og en katt. Det er egentlig for mye, men passer veldig bra økonimisk sett.

Bodde før i et enderekkehus som var kun litt mindre, det hadde også tre soverom og vi lagde en ekstra stue i kjelleren. Likte godt rekkehuset, men det lå dessverre i feil landsdel.

Anonymkode: f081c...16e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drøyt 100 m² her til en voksen og et barn. 3 soverom. Har både balkong og en liten hage. Glad jeg kom meg inn på boligmarkedet for mange år siden, ellers hadde jeg nok ikke fått mer enn 50 m² i dag. Misunner ikke de som er yngre, og skjønner godt hvorfor fødselstallene synker som en stein.

Anonymkode: b90c2...411

Skrevet (endret)

Rekkehus, 115 m2. 
To voksne, tre hjemmeboende ungdommer, to utflyttede. Skulle gjerne hatt et gjesterom til ungene som kommer hjemom, og større plass til spisebord. Ellers går det fint. Om bare noen få år er vi kun to voksne her. 

Endret av Kålrota
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi bor i leilighet 100 kvadrat. 2 soverom, 2 barn

Merker det begynner å bli trangt med ett soverom på deling på barna, det er også gutt og jente.

Drømmer om noe annet, evt rekkehus men det virker fjernt nå med tanke på de høye prisene. Har terasse, men ikke hage. Det er også et savn 

Hvordan bor dere? Er dere fornøyd?

Anonymkode: 5f30a...487

Ingen mulighet for og lage et ekstra soverom? Tenker om den er på 100 kvm. 

Vi bor på 120 og har 3 soverom når vi flyttet inn, har lagd 2 ekstra soverom og vi har alle ganske store soverom i tilegg alt på en flate. Nå flytter ene ut så minste overtar hennes rom. Men i førsten delte to og to av barna, så fikk vi en til og bygde noen ekstra soverom

Anonymkode: 02f29...1cb

AnonymBruker
Skrevet

Hus 170 km, tettsted, 4 soverom med mulighet for 2 til, 2 voksne og 1 barn. Hvert vårt soverom, siste soverom brukes ikke. 3 stuer, 3 bad. 

Anonymkode: 10f2f...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Enebolig, 170 kvm. 3 barn, 5 soverom, stor hage. 10 min å gå til sentrum/skole/idrettsanlegg.

Anonymkode: 73715...a54

AnonymBruker
Skrevet

Rekkehus med stor hage og balkong. 125m2, tre soverom og ett bad. Skal utvide med ett ekstra bad, stue, kjellerstue og soverom om noen år når barna blir eldre. Elsker å ha god planløsning og lite å vaske. Spesielt deilig er det å ha utgang direkte fra kjøkken til hagen. 

Anonymkode: beb44...bd7

AnonymBruker
Skrevet

Enebolig 157 kvadrat i ett byggefelt i en middels by. 

4 soverom, hage. Kunne ikke bodd i noe mindre. Har bodd i rekkehus med ett barn, og det hadde blitt trangt nå med flere barn og med tanke på alderen dems

Anonymkode: 6fe62...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Enebolig, litt over 200 m2. Èn voksen, to tenåringer. Vi har alle store soverom og egne bad. TVstue i tillegg til vanlig stue, to terrasser. Kontor, treningsrom, kjøkken, vaskerom.

Anonymkode: a0069...b87

AnonymBruker
Skrevet

Leilighet 62 kvadrat. Ønsker å oppgradere til 3 soverom og et ekstra bad, men vi stortrives her så det blir nok ikke noe av🤭

Anonymkode: 28c10...542

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn og vi har bodd i leilighet på 65 kvm, rekkehus på 110 kvm med liten hage, og nå enebolig på 200 kvm med stor hage. Trivdes godt alle plasser. Foretrekker eneboligen, selv om det alltid er noe som må gjøres i hus eller hage. 

Anonymkode: e2704...0c0

AnonymBruker
Skrevet

Alene med barn bor i leilighet på 70m2 2 soverom.

Anonymkode: 1ab8b...c8e

Skrevet

280 m2 enebolig. 5 sov å tre bad. To stuer. Garasje og tomt på ca 1500 m2. Stort nok for 2 barn og 2 voksne men dyrt. 

AnonymBruker
Skrevet

Enebolig på bygda, ca 200 kvm. Vi er to voksne og 3 tenåringer. Fem soverom, stue og kjellerstue, to bad og 1,5 mål tomt. Passe stort, men kunne tenkt meg mer oppbevaringsplass, da vi bare har to boder, dobbelgarasje og uthus. Men hadde vi hatt mer oppbevaringsplass, hadde vi vel bare hatt enda mer driiit.... 🤪

Anonymkode: 8d2d2...041

AnonymBruker
Skrevet

2 voksne og 3 barn. Bor på bygda i en eldre enebolig på rundt 230 kvm men med veldig dårlig romløsning. Så vi har 3 små soverom, en stor TV-stue som brukes som soverom, og rundt 100 kvm som er "boder" og overdimensjonert vaskerom, teknisk rom, stor gang med vinkeltrapp. Skulle gjerne ha hatt større/flere soverom og mye mindre "dødplass". Men med bærende vegger og lite vinduer så går det ikke an å endre noe særlig på romløsningen. 

Men stort nok hus til oss, for all del, bare ikke perfekt. 

Kostet rett over millionen for 10 år siden, så vi bor billig. 

Anonymkode: 60f63...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet fra loftleilighet på 110 kvm til rekkehus på 140 kvm i fjor. Har et barn på nesten 2. Vi har 3 soverom, 2 bad, 1 vaskerom og 2 romslige stuer. Stor terrasse med hageflekk. Med et barn går det helt fint. Men har savnet hele veien lagringsplass. Vi har kun en liten bod i huset, samt garasje. Vi hadde faktisk mer lagring i loftleiligheten vi flyttet fra, pluss en stor bod i kjelleren der vi bodde. Må nesten kvitte oss med ting etterhvert. Drømmen er jo to barn så det er mulig vi ikke får bodd der for alltid. Da blir nok det neste enebolig. Stortrives i området vi bor så det koster nok mye med enebolig men en dag får vi råd kanskje. Men elsker å ha stor terrasse og hage. Vi hadde kun en mini balkong før vi flyttet og satt aldri ute for den var så depressiv😅 Nå er vi ute hele tiden.

Anonymkode: dd638...7d3

AnonymBruker
Skrevet

To voksne og snart tre barn, enderekkehus (hage på tre sider som er gull med småbarn), 150 kvadrat :) kunne godt hatt 20 kvadrat mer men vi klarer oss helt fint! 2 bad, 3 soverom og to stuer, planen er at de to minste barna deler rom så lenge de ønsker, så lager vi soverom/hjemmekontor til oss voksne på den ekstra stuen. Forhåpentligvis deler de til de blir skolestartere så vi får beholde den andre stua så lenge som mulig😅

Anonymkode: 26b79...68d

AnonymBruker
Skrevet

Par med 3 barn. 
Enebolig på ca 170 kvm + oppholdsrom i garasje til hjemmekontor/tenåringer med venner på besøk. Huset har 5 soverom, 2 bad, stor hage. Bor i en stor by, men i en landlig bydel og et relativt rimelig område til å være så sentralt. Veldig fornøyd med beliggenhet og bolig. 

Anonymkode: 6d6cd...17b

AnonymBruker
Skrevet

Etter samlivsbrudd ble det leilighet på 103 kvadrat. Jeg har 3 barn annen hver uke.

Det var 3 soverom når jeg kjøpte, men har laget er soverom av spisestua. Måtte få satt opp vegg da, så det er litt liten spiseplass på kjøkkenet, men akkurat nok til oss 4. Ingen hage, men to verandaer.

Jeg ønsket å bo i samme område, så da vêr det denne jeg hadde råd til. Kunne nok gjerne tenkt meg litt mer plass, men det passer ikke økonomien min. Er glad jeg har soverom til alle ❤️

Eksen bor fortsatt i rekkehuset vi hadde på 134 kvadrat med 4 soverom.

Anonymkode: f59f4...9d9

AnonymBruker
Skrevet

Vertikaldelt tomannsbolig på 180kvm med tomt på 700kvm.  2 voksne og 2 barn, 3 soverom og 2 stuer. Vi er fornøyd med størrelsen, men drømmer om enebolig. Problemet er bare at vi bor i et dyrt område hvor en helt ok enebolig koster minimum 15mill. 

Anonymkode: 2570b...0ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...