AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #1 Skrevet 25. mai 2024 Jeg står i en veldig utfordrendre situasjon som jeg mest sannsynlig må stå i en stund (flere måneder, men det mest intense er de neste 1-2 månedene). Er snakk om mental påkjenning jeg ikke kan komme unna (jobb-relatert). Dette stresser meg til den grad at jeg kjenner det påvirker kroppen. Må derfor finne en god måte å håndtere stresset på slik at jeg kommer meg gjennom dette uten å bli helt ødelagt. Fra før av er jeg jevnlig fysisk aktiv, spiser normalt, får frisk luft og dagslys hver dag og er generelt frisk og sunn. Men vet at jeg har litt å gå på når det gjelder å få nok søvn og være mindre på mobilen (i hvert fall på kveldstid). Vil gjerne høre fra andre - hva gjør du helt konkret for å redusere stress i hverdagen? Anonymkode: d79a0...045
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #2 Skrevet 25. mai 2024 Reduser grubling. Ikke gi temaet/påkjenningen mer tid og krefter enn det må. Anonymkode: 1393a...36e 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #3 Skrevet 25. mai 2024 Jeg ville sagt opp jobben. Anonymkode: 3116c...a28
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #4 Skrevet 25. mai 2024 Min metode er mindfulness. Øvd i mange år for å bli god og automatisert det, men anbefaler deg å bruke YouTube aktivt. Mediyoga er bra!! 10 min holder lenge. Bruk tidspunkt du har tid (eks ettermiddag, kveld, helg…) til å praktisere det. Kanskje vil du da etterhvert klare å integrere det i jobberhverdagen, huske dype pust, og tvinge pulsen ned, når det er behov for det Anonymkode: 6c281...4d1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #5 Skrevet 25. mai 2024 Mindfullness. Sett av grubletid, maks 15 min daglig. Vær i naturen. Kroppsmassasjer, spill, musikk, hobby. Anonymkode: 80a19...bca 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2024 #6 Skrevet 25. mai 2024 God planlegging så at jeg ikke kommer i situasjoner der jeg får hastverk og blir full av adrenalin. Morgener er verst for meg. Jeg må gjøre alt helt klart kvelden før og stå opp tidlig nok. Ikke prøve å gjøre alt, for alt er ikke like viktig. Lage lister over hva som er viktig, hva som er mindre viktig, hva som haster og hva som kan vente. Prioritere og la resten være. La jobben være på jobben. Ikke jobbe i hodet når arbeidsdagen er over. Gjøre noe jeg liker eller som er morsomt i løpet av dagen. Undersøke tankene som kommer, er de egentlig sanne? Får jeg sparken dersom jeg gjør en liten feil eller dersom ikke alt jeg gjør er helt perfekt? Legge meg tidlig nok og stå opp til samme tid hele uken. Ikke falle for fristelsen å sitte oppe lenge for å få følelsen av mer fritid, det lønner seg ikke. Anonymkode: 9e914...8bc 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2024 #7 Skrevet 26. mai 2024 Distansere meg fra det, når jeg er på er jeg på ellers skru jeg av. Liker trening så i perioder hvor det er mye trekker jeg meg ekstra inn i den bobla, trener litt mer, leser artikler ser på en del trenings vloger osv, om jeg driter meg litt ut på jobb så zoomer jeg ut å tenker at det egentlig ikke er så viktig. I periode det skjer mye så hjelper det med mye alene tid. Anonymkode: 36901...05e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå