Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #1 Skrevet 11. februar 2006 Hvilke konsekvenser kan det få at du gjør en feil på jobben? Gjør det kollegers liv vanskelig, vil bedriften tape penger, vil det gå liv tapt ellerstår rikets sikkerhet på spill? Tenker du på hvilket ansvar du har i jobben i hverdagen? Trives du med ansvaret? Er du beredt til å ta det fulle ansvar som hviler på deg?
Grooo Skrevet 11. februar 2006 #2 Skrevet 11. februar 2006 Jeg jobber som bibliotekar i vgs, og vil si jeg har et stort ansvar i forhold til hva elevene får med seg av kunnskap videre i livet, og til videre skolegang... Ingen dør eller taper penger (ikke direkte i alle fall), men det er allikevel en viktig jobb jeg gjør...
Gjest Gjesta Skrevet 11. februar 2006 #3 Skrevet 11. februar 2006 jeg har en del ansvar, bl.a. for servere og lagret informasjon i et offentlig firma som har avdelinger i hele landet. der er det sensitiv informasjon, og jeg administrerer også tilganger og da er det viktig at ingen får tilgang til feil ting. så jepp, ansvar har jeg. jævlig skummelt
Gjest Donna Skrevet 11. februar 2006 #4 Skrevet 11. februar 2006 (endret) Ja, jeg har ansvar - men ikke sånn at det står om liv. Arbeidet krever at jeg holder hodet kaldt og har orden i sakene. Det krever også at jeg hele tiden holder meg oppdatert. Jeg elsker jobben min og kommer i kontakt med svært mange hyggelige mennesker Endret 25. februar 2006 av Donna
Gjest GreenSky Skrevet 11. februar 2006 #5 Skrevet 11. februar 2006 Hvilke konsekvenser kan det få at du gjør en feil på jobben? Gjør det kollegers liv vanskelig, vil bedriften tape penger, vil det gå liv tapt ellerstår rikets sikkerhet på spill? Tenker du på hvilket ansvar du har i jobben i hverdagen? Trives du med ansvaret? Er du beredt til å ta det fulle ansvar som hviler på deg? ← I den gamle jobben (sluttet for to uker siden): Alt det du nevner, :hår: bortsett fra at liv kunne gå tapt, så ille var det ikke. I den nye jobben er det også mye ansvar, men på en annen måte. Er absolutt beredt, ja.
Gjest Gjest Skrevet 11. februar 2006 #6 Skrevet 11. februar 2006 Om jeg ikke gjør jobben min kan verden gå under innen 2009... Jep jepp, jeg er ev veldig viktig person..... Rett og slett supermann....
Gjest StoreSky Skrevet 11. februar 2006 #8 Skrevet 11. februar 2006 Jeg er avdelings leder på en avdelig med 14 barn . Er jo ikke helt alene da.. Men hvis jeg/vi ikke passer på så kan barn skade seg, forsvinne, etc. Sånt som hender når små barn ikke passes på. Har ellers ansvaret for det pedagogiske arbeidet, pluss ansvar for mine assistenter. (veiledning, oppgaver, etc)
Tiit Skrevet 11. februar 2006 #9 Skrevet 11. februar 2006 Jeg har en veldig ansvarsfull jobb. Har heldigvis en sjef over meg med det øverste ansvaret, og gode kollegaer å dele byrdene med. Men har likevel et stort ansvar for små og stores ve og vel. I ytterste konsekvens kan det nok være snakk om liv eller død. Men har heldigvis ikke vært der ennå.
Gjest Gjesta Skrevet 11. februar 2006 #10 Skrevet 11. februar 2006 Konsekvenser av feil jeg gjør i jobben min kan føre til tap av kontrakter i millionklassen, noe som igjen får ringvirkninger for andre som er tilknyttet oss igjen. Og for andre, fremtidige kontrakter. Javisst, jeg føler at jeg har ansvar. Og det handler jo ikke bare om penger. For det er de vi lever av, og om ikke min arbeidsplass går godt er nok jeg den første som går ut dørene.
Champagnepiken Skrevet 12. februar 2006 #11 Skrevet 12. februar 2006 Alvorlige feil jeg eller kollegene mine gjør, kan føre til at folks gode navn og rykte blir skadet. Vi kan feilaktig stemple folk som kriminelle, som konemishandlere, beskylde dem for å gjøre en dårlig jobb... De personlige belastningene vi i media utsetter folk for, kan være enorme. Dette er ansvar jeg er meg bevisst, og som vi diskuterer på jobb hver eneste dag.
Lillesøster Skrevet 12. februar 2006 #12 Skrevet 12. februar 2006 Jeg tror alle ser på sin jobb som ansvarsfull, alt fra liv til små dagligdagse behov.
Søtpotita Skrevet 12. februar 2006 #13 Skrevet 12. februar 2006 Om jeg ikke gjør jobben min kan verden gå under innen 2009... Jep jepp, jeg er ev veldig viktig person..... Rett og slett supermann.... ← Krev denne jobben at ein må bruke kappe? Og helst kunne fly?
pusla Skrevet 12. februar 2006 #14 Skrevet 12. februar 2006 Jeg har et visst ansvar, men gjør jeg en feil er det ikke så ille at det står om liv og død akkurat. Det kan dog ha store konsekvenser for en persons økonomi og kanskje også psykisk helse hvis jeg fatter et feil vedtak eller gjør en annen feil.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #15 Skrevet 12. februar 2006 Alle dør og bedriften går konkurs. ←
Replica Skrevet 12. februar 2006 #16 Skrevet 12. februar 2006 En grov feil kan få økonomiske konsekvenser og dårlig rykte.
Gjest gjesta Skrevet 12. februar 2006 #17 Skrevet 12. februar 2006 Jeg er ikke den med mest ansvar på jobben da, men hadde jeg vært minibittelitt høyere opp i gradene så hadde det kunnet stått om liv og død hvis jeg gjorde en feil. Jeg vil ikke ta medisinkurset slik det er nå, for det første føler jeg at jeg er for ung til å ha sånt ansvar og for det andre så er medisinkurset i kommunen min for dårlig (på eksamen får man ha med seg alt av hjelpemidler, og da er det liten vits med eksamen).. Men ved en slik feil (feilmedisinering/feilpleie/feilernæring) så taper man ikke penger, men jeg regner med at arbeidsplassen hadde tapt sitt gode navn og rykte.. Så med tanke på det første jeg skrev, jeg vil ikke ha sånt ansvar nå, kanskje når jeg blir eldre, så derfor har jeg unngått det, og det har gått fint, mine kollegaer forstår hvorfor og de synes jeg er veldig fornuftig i begrunnelsen.. Dessuten kommer jeg vel ikke til å jobbe på et pleiehjem resten av livet heller da..
liv Skrevet 12. februar 2006 #18 Skrevet 12. februar 2006 Jeg er ped. leder på en avd. med 18 barn . Hvis jeg/vi ikke passer på så kan barn skade seg eller gå uten for barnehagens område, forvinne på tur osv.
Gjest Aloha Skrevet 12. februar 2006 #19 Skrevet 12. februar 2006 En grov feil kan få økonomiske konsekvenser og dårlig rykte. ← Samme her.
Mona Skrevet 12. februar 2006 #20 Skrevet 12. februar 2006 Hvis jeg gjør en feil kan det gå ut over alle saksbehandlerne i kommunen hvor jeg jobber. Jeg administrer saksbehandlingprogrammet vi bruker. Og som tidligere nevnt må jeg også være nøye med hvem som får tilgang til hva. Jeg har masse ansvar, men det går ikke utover liv og død. Derimot er det dyrt å ha 1000 arbeidstakere som ikke får gjort jobben sin f.eks en dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå