Gå til innhold

Sommerleir meny til 60 pers

Fremhevede innlegg

Skrevet

Anbefalinger til frokost, lunch, middag og kvelds?

Dette er en 1 ukes sommerleir med overnatting. Har tilgang til komfyr med ovn.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kun barn? Voksne? Barn med foreldre? 

Frokost: Bruk brødskjæremaskin i butikken (kjøp fersk brød om du har mulighet senere i uken også så det ikke blir tørt). Pålegg som ost, skinke, syltetøy, kokte egg, majones og kaviar, smøreost, leverpostei. Agurk, tomat og paprika. Evt musli / havregryn og melk på siden. Melk, juice, vann, kaffe og te. 

Lunsj: Omelettmuffins med salat og evt brød, wraps med diverse fyll, pølser på bål, hjemmelaget suppe med brød, stor pastasalat med foccacia, pizzasnurrer, fylte horn. 

Middag: pizza (om tilgang på flere ovner, evt bestille om mulig), chilli con carne, linsegryte, grønnsakssuppe med pølse, lapskaus, fiskesuppe, diverse gryteretter, risgrøt, lasagne, pølser på bål eller engangsgriller med potetsalat og tilbehør. 

Kvelds: Brødmåltid, frukt, havregrøt, rester.

Anonymkode: ae2b8...01f

Skrevet

Jeg har vært på mange leirer, både som deltaker og leder, og med ulike organisasjoner. 

Er det på et leirsted, med klassisk storhusholdningskjøkken har det vært typisk brød til 3 måltider.
Egg til så mange ble kokt i kondiksjonsovn (eller hva det heter) som er vanlig å ha på plasser der en serverer til så mange. Ikke egg hver dag da. 
Et greit utvalg av pålegg, og agurk, paprika, og tomat til. Husk ting som majones. Det er viktig for en del på leverposteien og diverse annet. 
Kaffe, te, melk, appelsinjuice og eplejuice. Selvsagt også vann. 
Har fått kornblanding også, men ikke selvsagt. Mange ganger har det kun vært brødmat.

Også fått suppe/gryterett til lunsj, og suppe med brød til kveldsmat. Helgekos har vært mye pizza. 

Middag har vært veldig vanlig mat, som folk flest liker. Meksikansk gryte. Tomatsuppe. Fiskepinner. Lapskaus. Kyllinggryte. Pasta bolognese. Lasagne. Risgrøt. Mye ris, en del potet og pasta. Det er lett å lage til mange og drøyer. Enkel salat. Dessert kun søndag, og litt mer søndagsmiddag da. Kjøttkaker og svinestek har gått igjen på søndagen. Mulig grilling fredag eller lørdag. 

Personlig hadde jeg gjerne servert havregrøt, men det har jeg aldri fått på leirsted som jeg kan huske. 

Speideren har hatt mer grilling på leirbål. Selvsagt pølser, men også foliepakker med alt tenkelig godt. Havregrøt har blitt servert. Mye samme med speideren som over, men helt klart mer uteservering med dem. Jeg har til og med fått taco til lunsj i speideren, og grillet ørret og dampet laks til middag. Dette var på større leirer så vi laget det med gruppen vår. 

Aldersgruppe og fasiliteter avgjør jo en del her, samt hvordan budsjettet er. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kun barn? Voksne? Barn med foreldre? 

Frokost: Bruk brødskjæremaskin i butikken (kjøp fersk brød om du har mulighet senere i uken også så det ikke blir tørt). Pålegg som ost, skinke, syltetøy, kokte egg, majones og kaviar, smøreost, leverpostei. Agurk, tomat og paprika. Evt musli / havregryn og melk på siden. Melk, juice, vann, kaffe og te. 

Lunsj: Omelettmuffins med salat og evt brød, wraps med diverse fyll, pølser på bål, hjemmelaget suppe med brød, stor pastasalat med foccacia, pizzasnurrer, fylte horn. 

Middag: pizza (om tilgang på flere ovner, evt bestille om mulig), chilli con carne, linsegryte, grønnsakssuppe med pølse, lapskaus, fiskesuppe, diverse gryteretter, risgrøt, lasagne, pølser på bål eller engangsgriller med potetsalat og tilbehør. 

Kvelds: Brødmåltid, frukt, havregrøt, rester.

Anonymkode: ae2b8...01f

50 barn på 8-15 år, 10 voksne ledere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...