Gå til innhold

Er du redd for å reise til Spania nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Absolutt ikke redd.

Men jeg hadde aldri orket dra til de mest populære turistmålene uansett.

Anonymkode: c3154...64c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt ikke redd.

Men jeg hadde aldri orket dra til de mest populære turistmålene uansett.

Anonymkode: c3154...64c

Ser jo ut som det er overalt nå.. og spanjoler er aggressive mennesker. Politiet gidder sikkert ikke bry seg heller, hater sikkert turister de og. Skal ikke se bort fra at det blir mange skadede og døde turister i sommer.. 

Anonymkode: ac265...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ser jo ut som det er overalt nå.. og spanjoler er aggressive mennesker. Politiet gidder sikkert ikke bry seg heller, hater sikkert turister de og. Skal ikke se bort fra at det blir mange skadede og døde turister i sommer.. 

Anonymkode: ac265...066

Snakk om å spre ekstrem skremselspropaganda...

Nei, hele spania hater ikke turister. Men de er lei i de områdene hvor turister presser alle de lokale ut, og hvor turister konstant oppfører seg fullstendig respektløst og ikke retter seg etter lover og regler, og ikke bryr seg verken om de innfødte, kulturen eller naturen...

Spanjoler er heller ikke ett agressivt folkeslag, hvor i all verden har du det fra?? Spanjoler er ett folkeslag som er kjent for å være åpen og gjestfrie.....

Anonymkode: c3154...64c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Men jeg velger å reise i desember da det er mindre turister og ikke midt på sommeren.

Anonymkode: 314e9...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over hodet ikke. Har hus i Spania og er der noen mnd i året. Føler meg like trygg der som hjemme. 

Her er det en såkalt reiselivsekspert som har uttalt seg i artikkelen. Virker veldig overdrevent hele opplegget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakk om å spre ekstrem skremselspropaganda...

Nei, hele spania hater ikke turister. Men de er lei i de områdene hvor turister presser alle de lokale ut, og hvor turister konstant oppfører seg fullstendig respektløst og ikke retter seg etter lover og regler, og ikke bryr seg verken om de innfødte, kulturen eller naturen...

Spanjoler er heller ikke ett agressivt folkeslag, hvor i all verden har du det fra?? Spanjoler er ett folkeslag som er kjent for å være åpen og gjestfrie.....

Anonymkode: c3154...64c

Jeg kan forstå at de er lei av det, men likevel forsvarer ikke det vold. Jeg leste om noen nordmenn som bor fast i Las Palmas og både jobber og har egen leilighet der. Plutselig har kolleger/naboer sluttet å hilse og kaster søppel etc på de. Det er jo ikke noe trivelig, og hjelper heller ikke på situasjonen. 

At turister pisser/spyr i gatene og oppfører seg ufint er ikke ok, men dette løses ved å gi høye bøter. Magaluf ønsker å rydde opp i alle trashy turistene de har, nå er det vel flere hundre euro i bot om du tisser på gata f.eks. Hjelper ikke at du kan fly fra London til Palma for under 100 pund heller, de burde sette opp prisen på flybillettene også. 

Har blitt spyttet på og kalt turisthore i Barcelona, da jeg begynte å gråte så lo de guttene av meg. Så jo, jeg syns de er aggressive og skumle. Kommer ikke til å dra dit igjen. 

Anonymkode: ac265...066

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å reise til middelhavsland om sommerne mer, vi var der i fjor sommer og 40 varmegrader er direkte farlig. Global oppvarming vil trekke turismen nordover. 

Anonymkode: c3da7...2b2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Slår tilbake (dagbladet.no) 

Anonymkode: ac265...066

Skulle likt å se hva spanjolene i de typiske turistbyene skulle levd av om turistene forsvant.

Men ser litt av det samme i min egen by. Vi har enormt mange vinterturister, og nå har cruisesesongen startet. Og det virker å irritere mange at vi har mye turister på besøk. Noe jeg i grunnen ikke skjønner. Tror ikke folk er helt klar over hvor mange det er som direkte og indirekte lever av turistnæringen.

Anonymkode: a05ef...f3d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg kan forstå at de er lei av det, men likevel forsvarer ikke det vold. Jeg leste om noen nordmenn som bor fast i Las Palmas og både jobber og har egen leilighet der. Plutselig har kolleger/naboer sluttet å hilse og kaster søppel etc på de. Det er jo ikke noe trivelig, og hjelper heller ikke på situasjonen. 

At turister pisser/spyr i gatene og oppfører seg ufint er ikke ok, men dette løses ved å gi høye bøter. Magaluf ønsker å rydde opp i alle trashy turistene de har, nå er det vel flere hundre euro i bot om du tisser på gata f.eks. Hjelper ikke at du kan fly fra London til Palma for under 100 pund heller, de burde sette opp prisen på flybillettene også. 

Har blitt spyttet på og kalt turisthore i Barcelona, da jeg begynte å gråte så lo de guttene av meg. Så jo, jeg syns de er aggressive og skumle. Kommer ikke til å dra dit igjen. 

Anonymkode: ac265...066

Selvsagt forsvarer det ikke vold, men måten turister oppfører seg i disse turistområdene er langt i fra greit. Og det gjelder ikke bare turistdestinasjonene i spania, men i mange andre land.

Du nevner jo kun akkurat disse områdene som er fullstendig ødelagt og rasert av turister. Spania er så mye mye mye mer enn disse overturistifiserte områdene...

Nordmenn hadde også vært i harnisk hvis turister hadde ødelagt våre områder i samme grad. Og man ser det flere steder allerede, hvor turister er uønsket av lokalbefolkningen i Norge fordi de mangler respekt for naturen, kulturen og befolkningen. Og vår mest turistifiserte områder er ikke en brøkdel av så ødelagt som i Spania...

Anonymkode: c3154...64c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd idet hele tatt. Oppfører meg skikkelig, kan litt spansk og er opptatt av å tilpasse meg omgivelsene, så bare null problem. Nå trives jeg egentlig best litt lenger sørøst i Europa, men det opplever jeg som mer styr pga både varme og til dels...dessverre...russernes teite krig.

Norgesferie er som jeg ser det gørr kjedelig, fikk en overdose under korona.

Anonymkode: ae4eb...ba8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt forsvarer det ikke vold, men måten turister oppfører seg i disse turistområdene er langt i fra greit. Og det gjelder ikke bare turistdestinasjonene i spania, men i mange andre land.

Du nevner jo kun akkurat disse områdene som er fullstendig ødelagt og rasert av turister. Spania er så mye mye mye mer enn disse overturistifiserte områdene...

Nordmenn hadde også vært i harnisk hvis turister hadde ødelagt våre områder i samme grad. Og man ser det flere steder allerede, hvor turister er uønsket av lokalbefolkningen i Norge fordi de mangler respekt for naturen, kulturen og befolkningen. Og vår mest turistifiserte områder er ikke en brøkdel av så ødelagt som i Spania...

Anonymkode: c3154...64c

Hadde tatt seg ut om nordmenn i f.eks. Geiranger skulle begynne å banke opp cruiseturister. Eller om innbyggere i Tromsø sparket og spyttet på turistene der. 

Som sagt så forstår jeg frustrasjonen, selv er jeg imot Air bnb-konseptet i flere av disse spanske turistbyene, siden det fører til høye leiepriser for innbyggerne der. Men vold og namecalling er ikke greit. 

Anonymkode: ac265...066

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har leilighet i Spania og er der 6-7 g i året.  Jeg  tar det med knusende ro, vi bor i en liten by/tettsted.

Anonymkode: 5683a...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde tatt seg ut om nordmenn i f.eks. Geiranger skulle begynne å banke opp cruiseturister. Eller om innbyggere i Tromsø sparket og spyttet på turistene der. 

Som sagt så forstår jeg frustrasjonen, selv er jeg imot Air bnb-konseptet i flere av disse spanske turistbyene, siden det fører til høye leiepriser for innbyggerne der. Men vold og namecalling er ikke greit. 

Anonymkode: ac265...066

 

Høye leiepriser for innbyggerne? Det er komplett umulige leiepriser, det kan sammenlignes med majorstuapriser på leiemarkedet i ytre enebakk. Mange nordmenn er villig til å betale mer enn en spansk månedslønn for å leie en leilighet en uke....

Hadde Geiranger eller Tromsø blitt så fullstendig rasert som det deler av Spania har blitt, så hadde det blitt de samme tendensene her også... Også i Norge har det begynt komme store protester mot turismen.
Og tro meg, svært mange av innbyggerne i Tromsø er møkklei masseturismen...

Anonymkode: c3154...64c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser jo ut som det er overalt nå.. og spanjoler er aggressive mennesker. Politiet gidder sikkert ikke bry seg heller, hater sikkert turister de og. Skal ikke se bort fra at det blir mange skadede og døde turister i sommer.. 

Anonymkode: ac265...066

Uffda - en liten anelse konspiratorisk her kanskje? 😅

Nei, jeg er på ingen måte redd for å dra til Spania. Men jeg liker meg bedre i Frankrike, så drar derfor dit i stedet for. Kanskje vi drar over grensa til Spania også. Men vi oppfører oss respektfullt, er ikke brautende,  fulle turister, så ser ingen fare her. Middelhavslandene lever av turister som vil ned til sol og varme, så å skade og drepe inntektskilden sin ville ikke vært så lurt 😳😵‍💫🫣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme greiene da vi var på Mallorca i 2017. Merket ingenting! 
Når det er sagt, har jeg full forståelse for deres reaksjoner, såfremt det ikke går fysisk utover noen. 

Anonymkode: 49142...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke redd, Spania og spanjoler ligger i mitt hjerte. Har reist hvert år å jeg elsker landet folket å hvordan jeg blir tatt imot. Jeg drar som turist som ønsker alt det beste landet kan tilby, elsker maten, kulturen, foket. Har aldri møtt noe hat. De som ønsker å oppleve det fantastiske landedt er hjertelig velkommen. Fyll å fest, det hører ikke til noen plass

 

Endret av storetora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i Spania nå, ser ikke noe problem her 🤔

Anonymkode: a050e...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke vært redd for å dra dit. Men jeg har sympati for at de synes det blir for mye turisme. Så da drar jeg heller til et av de ørten andre stedene i Europa som står på lista mi, hvor lokalbefolkningen ikke føler seg invadert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...