Gå til innhold

Enkel mat til etter begravelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det vanlig å servere? Må kunne lages på forhånd av lett tilgjengelige råvarer. 

Anonymkode: 962ac...ea1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøttsuppe 

Gryte med salat og brød

snitter / smørbrød 

Elghakk 

Anonymkode: afeec...d4a

Skrevet

Kondolerer! 

Laspskaus, sodd, chili sin/con carne er alle gode retter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det alltid er snitter, levert fra catering. Etter min fars bisettelse ordner cateringselskapet også borddekking, kaffe, servering, og ikke minst, ryddet/ordnet oppvask.

Anonymkode: 72035...b44

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I minnestunden? jeg er vant til snitter. I den siste jeg var i var det et stort karbonadesmørbrød til hver med varm karbonade og løk og så snitter. Marsipankake og kaffe etterpå. de andre jeg har vært i har det vært snitter, enten hjemmelagde eller bestilt. 

Anonymkode: 4ff69...e86

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (2 minutter siden):

Kondolerer! 

Laspskaus, sodd, chili sin/con carne er alle gode retter. 

Chili con carne I begravelse?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

har aldri fått noe annet enn snitter.

Anonymkode: cf2d7...2a7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Chili con carne I begravelse?

Om en ønsker noe enkelt, og folk liker det, så hvorfor ikke? Jeg hadde ikke valgt det selv, men det var et forslag til noe enkelt. Om til TS å vurdere om de vil bruke noen av tipsene her. 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lapskaus

Anonymkode: 82097...a3a

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor mange og hvor det skal være? Er det nærmeste familie eller flere? 

Anonymkode: 64372...654

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer

Vi bestilte pizza, den avdødes favoritt. Stor suksess, enkelt, relativt billig og kjapt. 

Anonymkode: 97164...468

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snitter, hvor varmmaten er karbonadesmørbrød. Gjerne med ertestuing og løk. 

Anonymkode: 79e6c...3eb

AnonymBruker
Skrevet

Lasagne, smørbrød, baguetter med pålegg.

Anonymkode: 48849...623

AnonymBruker
Skrevet

Kan dessverre ikke bestille noe, så snitter blir for mye arbeid. 

Anonymkode: 962ac...ea1

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig å bestille snitter og kaker. Jeg har aldri vært i et minnesavær hvor det har vært noe hjemmelaget, men er dere ikke mange og skal ha det privat, så går det jo an.

Anonymkode: 5e51f...2b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kondolerer

Vi bestilte pizza, den avdødes favoritt. Stor suksess, enkelt, relativt billig og kjapt. 

Anonymkode: 97164...468

Jeg har aldri fått servert noe annet enn snitter og/eller karbonadesmørbrød i begravelser, men jeg valgte også pizza da jeg sto for å arrangere. Ikke alle som dør er 70+. 

Anonymkode: d3d3f...971

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg var i minnestund med biff stroganoff med potetmos. Veldig bra og enkelt å sette fram og ta. Det var bestilt da, men noe lignende kan man jo lage selv. Eventuelt ned ris om man ikke vil stappe armen av seg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vant til snitter og pølser til barna. Tebrød, kjeks og kanskje marsipankake. 

Jeg tenker det skal være enkelt. Det er mer enn nok med dødsfall, sorg og arrangering av begravelse. 

Betasuppe eller lapskaus er nok enklest og billigst. Server med flatbrød og brød, rundstykker eller foccacia og smør. Ved siden av marsipankake kan du ha twist/annen sjokolade i skåler og druer/bær. 

Grunnen til at snitter ofte velges er for å gjøre det enkelt. Mat setter fatene fordelt på bordet og alle forsyner seg selv. Da slipper du/andre å hjelpe til. Et alternativ er suppeteriner med øse fordelt utover bordene da. 

Anonymkode: 1fed7...7c7

AnonymBruker
Skrevet

Snitter er mest vanlig, og det kan man også lage selv. Mye jobb,men hvis flere bidrar,blir det fort noen fat. Har også vært i begravelse og fått bare kaffe og kringle,så går an det også. 

Anonymkode: 0aab3...064

AnonymBruker
Skrevet

Har fått servert karbonadesmørbrød, snitter eller lapskaus. Enkle kaker og kaffe. Festkaker skal ikke serveres.

Anonymkode: 1053c...e7d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...