Gå til innhold

Får ikke brent sangene mine !


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter veldig her nå. Jeg har en gammel pc 3-4 år, som skal formateres på nytt og alt må da bort. Så jeg har med hell brendt bilder og dokumenter over på plater.

Men når det så kommer til musikken så går det ikke ! Jeg har i underkant av 1000 sanger på den, som jeg for alt i verden vil beholde.

Jeg har prøvd å brenne de via mediaplayeren - men da får jeg beskjed at nesten alle ikke passer. Rundt 30 sanger har "klar til kopiering" bak seg, resten får oransj skrift og "passer ikke".

Hva er det som skjer? Jeg har tidligere brent cd'er, med rundt 18 sanger på hver og det har ikke vært noe problem. Men å få brent på en DVD plate nytter ikke. Bare noen få passer.

Jeg har også prøvd å brenne via å kopiere alt til en mappe i mine dokumenter, og så valgt "kopier til CD"- men da får jeg mange feilmeldinger opp. "den og den filen er lik den og den - vil du er statte denne?" Og så prøver jeg nei - men da går det ikke videre , så må jeg velge ja. og så er det akuratt det samme på neste sang.

Jeg får også feilmeldinger om at den ikke finner filen eller at noe er feil.

Hvorfor skal det være SÅ vanskelig å få brent disse sangene på CD?? Vi får ikke koblet denne masiken til nettet, så det får ikke an å overføre sangene til en annen pc heller.

Har noen gode råd, for nå er jeg fortvila. Gubben er rimelig god med data- og får det heller ikke til.

Det går jo an å spille sangene - så jeg kan ikke forstå at det liksom skulle være det som er problemet heller - at noe er galt med de ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har to muligheter.

1) Brenn sangene til CD eller DVD som datafiler. Da får du en data-CD som inneholder sangene, og du kan spille dem på PCen, akkurat slik du i dag gjør med de sangene som ligger på harddisken. Disse CDene eller DVDene vil ikke kunne spilles av i vanlige CD-spillere.

2) Konvertere sangene til musikkformat, og brenne lyd-CDer. Det er dette dere har prøvd, men så har Media Player laget problemer. Bruk et nesten hvilket som helst annet program, f.eks. Nero, og det vil virke helt fint.

Det går også an å konvertere sangene til et "råformat" som WAV manuelt først, og så brenne disse til en lyd-CD. WinAmp kan f.eks. skrive WAV-filer når sangene spilles, i stedet for å spille musikken av gjennom høyttalerne. Alle brenneprogrammer støtter brenning av WAV-filer til lyd-CDer.

Hvis noen av sangene er i WMA-format, kan du få problemer. Det er mulig å kopibeskytte dette formatet, slik at du bare får spilt sangene av med Windows Media Player, og denne kan da hindre deg i å brenne dem til lyd-CDer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...